פרויקט הגנה מפני פגיעת מלגזות במרלוג

פרויקט הגנה מפני פגיעת מלגזות במרלוג

האתר: מרכז לוגיסטי של חברה מובילה בתחום הטלוויזיה וכבלים.

מטרת הפרויקט: הגנה מפני פגיעת מלגזות, על עמדת טעינת מלגזות חשמליות ועמדות תפעול ממוחשבות של העובדים במרכז הלוגיסטי.

חברה גדולה בעלת מרכז לוגיסטי פנתה אל חברתנו לצורך מציאת פתרונות להגנה על עצמים שונים מפני פגיעת מלגזות בעיקר.

סוכן השטח של חברתנו נפגש עם מנהל הבטיחות והתפעול במרכז הלוגיסטי ותוך כדי סיור בשטח והצגת המפגעים בפני הסוכן שלנו, הצליחו השלושה לאפיין את הפתרונות האידיאליים כי לפתור את מפגעי הבטיחות.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

הגנה על עמדת טעינה מפני פגיעת מלגזות

כאמור, במרכז הלוגיסטי, עובדות מלגזות חשמליות. כידוע מלגזות חשמליות דורשות טעינה ובכל אתר קיימת עמדת טעינה ייעודית המצוידת במטען חשמלי. מטענים אלו הם מוצר יקר ולעיתים מתוך חוסר תשומת לב, המלגזנים פוגעים בהם וגורמים להם לנזקים בעלויות גבוהות.

הפתרון: חברתנו הציעה ללקוח ליצור מעקה הגנה לאורך עמדות הטעינה המורכב מעמודי SLOW STOP סוג 2, בשילוב עם מעקה כבישים. מעקה מסוג זה, יודע לספוג את פגיעת המלגזה, לבלום ולעצור אותה, מבלי שיגרם נזק למלגזה, למעקה וכמובן למטענים.

בנוסף ולבקשת הלקוח, המעקה נצבע בצבע צהוב בולט במיוחד וזאת כדי להדגיש עוד יותר את נראות המעקה.

נקודה חשובה להתייחסות בעת התקנה שכזו היא מיקום המעקה ביחס לאלמנט עליו רוצים להגן באופן כזה שגם אם המלגזה חונה עם השיניים לכיוון המטענים, שהמעקה יבלום אותה בטרם היא תפגע בהם.
מטה תוכלו לראות את יעילות המעקה

הגנה על עמדות תפעול ממוחשבות

כפי שצויין וכמו בכל מרלוג, קיימות עמדות תפעול ממוחשבות. עמדות אלו לרוב יהיו ממוקמות במקום בו תנועת המלגזות פחותה, אך לעיתים, מפאת חוסר מקום הם ממוקמות במקומות שעלולות להיפגע ולא רק מפגיעת מלגזות ולכן הם דורשות הגנה ולאו דווקא הגנה מאוד מאסיבית.

הפתרון: התקנת מעקה ברזל קבוע הבנוי ממחברי אינטרקלמפ אותם חברתנו משווקת. היתרון בשימוש במחברים אלו לצורך הגנה, היא בכך שהמחברים הם מודולאריים וניתן להרכיב מהם, כל מעקה, לכל צורך בקלות ובמהירות.

גם במקרה הזה צבענו את המעקה כדי להוסיף לנראותו באתר בכך יצרנו מעקה עמיד ויעיל שנותן מענה מלא לדרישות הלקוח, במחיר אטרקטיבי ובהתאמה מלאה לצרכי הבטיחות.

חשוב לציין שמעקה שכזה אינו מתאים להגנה מפני פגיעות מאסיביות של מלגזות ומשמש בעיקר להגנה מפני פגיעות קלות וכן לצורך סימון ותיחום.

לחברתנו פתרונות רבים בתחום ההגנות, בהתאמה לתקציב ולצורך הספציפי של לקוחותינו. נשמח לשלוח לכם נציג לצורך התאמת המוצר המתאים לכם.

פרויקט מיגון בעזרת עמודי SOFT STOP במפעל הרכבה של משאיות חדשות

פרויקט מיגון בעזרת עמודי SOFT STOP במפעל הרכבה של משאיות חדשות

האתר: מפעל במרכז הארץ.

מטרת הפרוייקט: מיגון כל שטח המבנה בעזרת עמודי הגנה SOFT STOP.

חברה העוסקת בייבוא והרכבת משאיות פנתה אלינו כדי למגן מרכז לוגיסטי ומתחם הרכבות של משאיות חדשות. מדובר במבנה חדש לחלוטין אשר הושקעו בו מיליונים רבים כדי לעמוד בסטנדרטיים בינלאומיים של חברת האם. כפי שניתן לראות בתמונות המבנה בנוי ברמת גימור גבוהה תוך הקפדה על הפרטים הקטנים, כיאה ליבואן המייצג חברה בינלאומית בתחום הרכב.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

בפרוייקט זה, החשיבות של הגנות ומיגונים מפני פגיעת רכבים גבוהה במיוחד וזאת מכמה סיבות:

  1. המבנה הינו מבנה קומות וקירותיו מחופים זכוכית. מלגזה משאית או כל רכב עלולים לפגוע בזכוכית ולהזיק לה וכן גם אותו רכב פוגע עלול ליפול מעבר לקיר הזכוכית.
  2. למבנה עמודי תמך רבים המפוזרים בין עמדות הרכבת המשאיות. חשיבותם של עמודי התמך הינה קריטית לחוזק המבנה וכל פגיעה בהם עלולה לסכן את המבנה כולו. מכאן נובעת החשיבות הגבוהה למיגון עמודי התמך
  3. כאמור המבנה משמש כתחנה להרכבת משאיות. כמו במפעלים רבים, קיים צורך ממשי לבצע הפרדה בין השטח העבודה לבין השבילים המיועדים להולכי רגל.

כדי לתת מענה לכל הבעיות הנ”ל הבחירה במיגון באמצעות עמודי SOFT STOP הייתה טבעית עבור הלקוח שכן כל מיגון אחר לא היה יכול לתת מענה אמיתי למיגונים קריטיים כל כך.

בתמונה למטה ניתן לראות מיגון היקפי לעמוד באמצעות 4 עמודי SOFT STOP  סוג 2 כולל מעקה הגנה המחובר לכל העמודים. במקרה של פגיעה במעקה כל המסגרת תזוז יחד, תבלום את המכה תגן על העמוד ועל צנרת לחץ אוויר וביוב המותקנים על עמוד התמך.

בתמונה מטה, ניתן לראות את עמודי ההגנה המוצבים לאורך קיר הזכוכית שבמבנה. הגנה מסוג זה תבטיח שאף כלי רכב לא יזיק לזכוכית וכן לא ייפול מעבר לקיר

איסוזו 2

בתמונה מטה ניתן לראות מעקה הגנה המורכב כולו מצינורות SLOW STOP  המעקה מיועד להגן על יציאה ממסדרון המוביל לאולם ההרכבות.

איסוזו 1

הפרוייקט בוצע על ידי צוות המתקינים המיומן שלנו לשביעות רצונו של הלקוח.

לאחר תקופת שימוש ממושכת דיווח לנו הלקוח על הצלחה מרובה “ושהמוצרים עושים את העבודה!”

יישום הגנות באמצעות עמודי SLOW STOP יבטיח הגנה מלאה מפני פגיעת כלי רכב. חברתנו יודעת להתאים את סוג המגן והדגם המתאים על ידי חישוב מהירות הנסיעה ומשקל הרכב הפוגע וזאת כדי להבטיח שהמגן באמת יעבוד ויבלום את המכה.

לשאלות נוספות, ייעוץ מקצועי ופגישה עם נציג מכירות אנו נשמח לעמוד לרשותכם.

פרויקט תיחום שטחי עגינת מטוסים בנתב”ג

פרויקט תיחום שטחי עגינת מטוסים בנתב"ג

האתר: נמל התעופה בן גוריון.

מטרת הפרויקט: תיחום ברור ובולט של שטחי עגינת המטוסים בשטח האווירי של נמל התעופה בן גוריון.

תנועת מטוסים היא תנועה שונה בתכלית מכל תנועת כלי רכב שאנו מכירים, הגודל, ההיגוי, כמות הנוסעים והמאסיביות הופכת את המטוס לכלי רכב עוצמתי מצד אחד וקטלני מצד שני. השטח האווירי בתוך שדה התעופה הוא אזור סטרילי בו כמעט ולא תמצאו כלי רכב פרטיים הנוסעים בו. נמל התעופה בן גוריון אמנם אינו נמל תעופה גדול ועמוס כמו הית’רו או JFK, אבל, עם כ-30 המראות וכ-30 נחיתות בכל שעה, רשות שדות התעופה שמה לעצמה ליעד לשמור על בטיחות הנוסעים היושבים בתוך המטוסים הרבים הנעים בשטחה האווירי.

למטה ניתן לראות את העמודים הגמישים התוחמים את חניות המטוסים.

סימון ברור ובולט של אזורי עגינת המטוסים הוא הפתרון המתאים ביותר לשמירה על סדר ומניעת תאונות או בלבול.

הדרך בה בחרו ברשות שדות התעופה לתחם את חניות המטוסים, היא לא אחרת מאשר שימוש בעמודים גמישים המשווקים ע”י חברתנו.

איכות העמודים הגמישים שלנו, עמידותם וצבעם הבולט הם הסיבה בגללה הם נבחרו לתחום את אזורי החניה בשטח האווירי של שדה התעופה הלאומי שלנו.

העמודים הגמישים שהותקנו הינם עמודים גמישים מדגם 12212 ו-12281 בגובה 75 ס”מ.

צבע העמודים כתום בוהק והם מצוידים במחזירי אור המאפשרים את נראותם גם בלילה וגם בתנאי מזג אוויר קשים.

העמודים הותקנו במרחק 1-2 מטר זה מזה, על מנת ליצור קו רציף וברור לאורך המסלול.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

פרויקט מתחם מבקרים

פרויקט מתחם מבקרים

האתר: פארק היי טק ומרכז מבקרים במרכז הארץ.

מטרת הפרויקט: הגברת בטיחות המשתמשים בדרך ע”י התקנת פסי האטה, מפרידי נתיבים, עמודי חסימה ועוד מגוון מוצרי בטיחות.

פארק היי-טק גדול הממוקם במרכז הארץ, בו עוברים מאות כלי רכב ביום, פנו אלינו כדי שנסייע להם במציאת פתרונות להגברת הבטיחות בדרכים על ידי התקנה של מוצרי בטיחות במתחם. זאת לאחר שבעקבות הצלחת המתחם, כמות גדולה של רכבים מגיע לאתר, נפח התנועה גדל באופן יחסי לזה שהיו רגילים אליו והצורך להגברת הבטיחות עלה לסדר היום של הנהלת המתחם. כיום חשיבה על פעולות הנוגעות למניעת תאונות הולכת ותופסת תאוצה לאחר שנים שמתחמים רבים היו נותנים פתרונות נקודתיים, רק לאחר שהייתה מתרחשת תאונה…

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

הפארק מתפרס על פני 60 מ”ר ובו משרדי היי-טק, בנקים, ואפילו גן ציבורי רחב ידיים. המתחם כולו בנוי בבניה מודרנית ובהקפדה על הפרטים הקטנים ומנוהל בצורה מקצועית ומוקפדת גם כן. הנהלת המתחם בחנה אפשרויות וחברות שונות לביצוע העבודות, ולאחר שנלקחו בחשבון כל הפרמטרים לרבות שירות, איכות ומגוון המוצרים, תקופת האחריות וזמינות מלאי וזמני התקנה, הוחלט שחברת ארבל שטראוס היא זו שתבצע את העבודה וזאת לאחר סיור מקצועי עם נציגי החברה והמתחם, כדי להתאים באופן מושלם את המוצרים לתנאים בשטח ולתקציב המתחם.

בתמונה למטה ניתן לראות את עמודי החסימה מדגם 300174. עמודים אלו הם עמודי חסימה מברזל בקוטר של 6 צול והתקנתם מתבצעת על ידי יציקתם בבטון. בנוסף כדי להגביר את נראות העמודים, הוספנו להם מחזיר אור מדגם 001 אשר מלבד הגברת הנראות, הם גם הכרחיים לצורך עמידה בחוק הנגישות. 

בפרויקט זה הושם דגש על התקנת מוצרים המגבירים את הבטיחות ומבליטים את מסלולי הנסיעה, אך לא רק על בטיחות ניתן דגש, בפרויקט זה, הגנה על הנוי בפארק הייתה חשובה במידה זהה ולכן הותקנו גם עמודי חסימה מברזל המונעים מרכבים לעלות על המדרכה ולפגוע באזורי הנוי הסמוכים לכביש.

פרויקט שילוט בחניון בצפון הארץ

פרויקט שילוט בחניון בצפון הארץ

האתר: חניון גדול בצפון הארץ.

מטרת הפרויקט: הגברת הבטיחות בחניון על ידי התקנת שילוט ותמרור בשטח החניון.

בעלי החניון פנו אלינו במטרה להגביר את בטיחות הנוסעים והולכי הרגל בחניון. לאחר סיור משותף עם בעלי החניון הוחלט שבנוסף לאביזרי בטיחות לחניון המותקנים כבר בשטח, התקנת שילוט במקומות מסוימים בחניון תסייע להגברת הבטיחות בדרכי החניון. החלטה נוספת שנתקבלה הייתה לבצע שימוש לא רק בתמרורים סטנדרטיים אלא גם בתמרורים מוארים על ידי נורות לד, זאת כיוון שמדובר בחניון תת קרקעי שתנאי התאורה בו אינם מושלמים.

חניון הוא סביבת נהיגה שאינה רגילה וזאת בשל צפיפות גבוהה יחסית, נתיבים ומעברים צרים, שדה ראיה לקוי ואופי הנהגים שמרוכזים יותר במציאת חניה ופחות בתנועה שסביבם.

בתמונה מטה ניתן לראות את השלטים המורים על מהירות הנסיעה (תמרורי הוריה). השלטים משתלשלים מהתקרה בגובה המאפשר לנהג לראותם ללא קושי ומותקנים במרחקים מתוכננים זה מזה כך שנהג הנוסע ברכב יוכל לראותם מכל כיוון ומכל פניה שיבצע בחניון.

מניסיוננו בחניונים רבים חסרים תמרורים כדוגמת תמרורים להגבלת מהירות נסיעה: נהגים רבים אינם מודעים למהירות הנסיעה המותרת בחניון, שכן אין הגדרה אחידה כפי שנהוג בדרכים עירוניות ובין עירוניות. תמרורי אזהרה כגון עצור ותן זכות קדימה: פעמים רבות הסימונים שעל גבי הכביש מחוקים והפניות אינן ברורות בשל שדה ראיה לקויה או הסתרתן ע”י רכבים חונים. התקנה של תמרורים יכולה לתרום רבות להגברת הבטיחות בדרכים וזה בדיוק מה שהוחלט לבצע בחניון זה.

אז לאחר שהוחלט על התקנת שילוט, אחת הבעיות שאנו נתקלים בהם בחניונים, היא מיקום התקנת התמרורים. כאשר מדובר על התקנת תמרורים בדרכים, האופציה היא כמעט תמיד די ברורה והשימוש ב 90% מהמקרים הוא התקנה של שילוט על עמודים דוגמת עמוד ברזל 3 צול מדגם 300123 בתוספת מערכת חיבור לתמרור מדגם 300122. כאשר מדובר בחניון, לא תמיד יש מקום להתקין עמוד ולא תמיד עמודי הבטון שבחניון או הקירות מתאימים להצבת תמרורים. כדי להתקין תמרורים בחניון במיקום אופטימאלי, לא אחת אנו עושים שימוש בשרשראות לתליית תמרורים מהתקרה וכן תושבות שונות בהתאם לסוג התמרור והגובה הנדרש בהתאם לגובה התקרה בחניון. בכל מקרה בעת התקנת כל אביזר בטיחות לחניון מהתקרה יש לקחת בחשבון את הגבלת הגובה בחניון ואת הולכי הרגל, כדי שאלו לא יתקלו בראשם.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

פרויקט מראות פנורמיות ביציאה מחניון בבניין רב קומות

פרויקט מראות פנורמיות ביציאה מחניון בבניין רב קומות

האתר: בניין רב קומות במרכז הארץ.

מטרת הפרויקט: הגברת בטיחות היוצאים והנכנסים לחניון המשותף בבניין.

חברת ניהול של בניין רב קומות, בו יש חניון גדול המשרת את כל הדיירים, פנה אלינו כדי שנסייע לו במציאת פתרון להגברת בטיחות הנסיעה ביציאה מחניון הבניין. הבעיה בה נתקלו הנהגים ביציאה מהחניון הייתה, יציאה מסוכנת לצומת T היישר לכביש וללא שדה ראיה ראוי. שדה הראיה לכביש מוגבל ומסכן את הנהגים בזמן ההשתלבות בתנועה בכביש. מכיוון שמדובר בחניון גדול, בו חונים וממנו יוצאים מידיי יום עשרות רכבים, פתרון הבעיה היה דחוף ביותר ודרש הבנה של פני השטח.

בשיחה עם הלקוח והבנת המיקום, הוחלט להציב עמוד, מול היציאה מהחניון, עליו יותקנו שתי מראות פנורמיות בקוטר 80 ס”מ, המרחיבות את שדה הראיה לשני כיווני ההשתלבות בתנועה. כך הבטחנו יציאה בטוחה לכביש מכל כיוון אפשרי.

מכיוון שהאתר פתוח וחשוף לכל תנאי מזג האוויר, הוחלט להשתמש במראות פנורמיות אקריליק, שכן, מראות אלו אמינות ועמידות יותר לאורך זמן. גם זווית ההתקנה נלקחה בחשבון ובביצוע, חשוב היה לוודא כי המראות מכסות שטח רחב ככל הניתן של שדה הראייה.

בתמונות מטה ניתן לראות את העמוד עליו הותקנו שתי המראות ולבחון את זוויות המראות הנותנות שדה ראיה רחב וטוב ליוצאים מהחניון.

בפרויקט זה הושם דגש על הגברת הבטיחות בעזרת מראות פנורמיות, יחד עם זאת, יש לזכור, כי הצבת פסי האטה בכבישים כאלו העוברים בתוך שכונות מגורים וליד חניונים גדולים, יכולים אף הם להגביר את הבטיחות ולהציל חיים.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

פרויקט הפחתת תופעת הברחנים מחניונים בתשלום

פרויקט הפחתת תופעת הברחנים מחניונים בתשלום

האתר: חניון בתשלום במרכז מסחרי, השייך לקבוצת חניונים גדולה בישראל.

מטרת הפרויקט: הפחתת תופעה של נהגים המנסים להתחמק מתשלום ביציאה מהחניון וזאת תוך היצמדות לרכב שלפניהם (רכב שכן משלם) “ובריחה” מהחניון מבלי לשלם.

תופעת הברחנים הינה תופעה ידועה ומוכרת לכל בעלי חניון בתשלום. התופעה גורמת להפסדים רבים לבעלי החניון ולעיתים אף לנזקים של ממש, במקרה של התנגשות במחסום כתוצאה מנסיון הבריחה. בעלי החניונים מנהלים “רשימות שחורות”, מציבים שומרים ומנסים למנוע בכל דרך את התופעה, לרוב – ללא הצלחה מרובה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

בחודש מרץ, פורסמה כתבה בעיתון חניה על פתרון שחברתנו מציעה כדי למזער את התופעה הנ”ל.

הפתרון הנ”ל, הינו הצבה של פסי האטה מדגם מסוים ובסדר מסוים, כך שהם יקשו על הנהגים להיצמד אחד לשני ולברוח מהחניון מבלי לשלם.

לחברתנו ניסיון רב בתחום וביצענו ניסויים רבים אצל לקוחות, שמדווחים על ירידה משמעותית ברכבים המתחמקים מתשלום.

לאחר פרסום הכתבה פנה אלינו מנהל התפעול של קבוצת החניונים לביצוע פיילוט. יחד איתנו הוזמנה חברה נוספת עם פסי האטה אחרים לבצע ניסוי.

למטה ניתן לראות את פסי ההאטה המתחרים לאחר תקופת שימוש קצרה, בהם ניתן לראות בבירור את שחיקתם, ככל הנראה מהתקנה במיקום לא נכון או לחילופין מאיכות נמוכה של המוצר.

ביצוע הפיילוט הוגדר כהצלחה ופסי ההאטה שהצענו נבחרו לביצוע בחניונים נוספים.

בתמונות מטה ניתן לראות את אחת ההתקנות

כפי שרואים בתמונות ההתקנה בוצעה על ידי מתקינים מוסמכים של ארבל שטראוס. ההתקנה מבוצעת על גבי משטח אבן משתלבת ופסי ההאטה המותקנים הם פסי האטה מפלסטיק מדגם 12100 (פסי האטה מפלסטיק למהירות של 10 קמ”ש) ופסי האטה מדגם 12102 (פסי האטה מפלסטיק למהירות של 20 קמ”ש)

נקודה חשובה בעת ביצוע התקנה כנ”ל: התקנת פסי האטה מתבצעת על ידי קידוח במשטח. לעיתים ובעיקר בחניונים בעלי שערים אוטומטיים ומנפיקי כרטיסים קיימים חיישנים ברצפה. לפני התקנת פסי ההאטה מומלץ למקם את פסי ההאטה על הרצפה ולוודא שקידוח החורים שלהם לא “מתנגש” עם החיישנים שכן תיקון חיישן שנקדח יכול לעלות כסף רב לבעלי החניון.

אם גם אתם סובלים מהתופעה, נשמח להגיע אליכם ולהציע לכם את הפתרון שכבר עובד בחניונים רבים.

פרויקט פסי האטה בישובים

פרויקט פסי האטה בישובים

האתר: מושב שיתופי בצפון הארץ

מטרת הפרויקט: האטת נסיעת רכבים בכבישי היישוב באמצעות פסי האטה 20 קמ”ש.

מושבים וקיבוצים נתפסים בעינינו כמקומות מוגנים בכל התחומים כמעט, בטח בתחום הבטיחות בדרכים, מהסיבה הפשוטה שבמקומות אלו, לרוב, תנועת הרכבים היא מועטה ואיטית יחסית. ובכן, זוהי תפיסה מוטעית. בכל כביש, גם אם הוא בישוב קטן, ישנה סכנה לתאונה, בטח ובטח במקומות כאלו בהם נוסעים כלי רכב כבדים כמו טרקטורים ומשאיות. אחת הדרכים לצמצם את הסיכון לתאונה ולהאט את מהירות הנסיעה, היא ע”י התקנת פסי האטה לאורך כבישי הישוב.
בתמונה מטה ניתן לראות את ההתקנות.

מושבים וקיבוצים רבים פונים לחברתנו במטרה לרכוש מוצרים אשר יסייעו בהפחתת תאונות הדרכים בתוך הישוב. מוצרים כמו פסי האטה ומראות פנורמיות, הם המוצרים המובילים הנרכשים ע”י ישובים אלו. תועלת ויעילות המוצרים האלו מוכחת כמפחיתה תאונות ואף מסייעת במניעתן.

בפרויקט המוצג כאן, ניתן לראות את פסי ההאטה מדגם 12102 (פס האטה המתאים למהירות נסיעה של 20 קמ”ש) המותקנים בכבישי הישוב.

פסי ההאטה בולטים בצבעם ואף מצוידים במחזירי אור, להגברת נראותם בשעות החשיכה. פסי ההאטה של חברתנו הינם עמידים במיוחד ויכולים לשאת בדריסות מרובות ע”י כל סוגי כלי הרכב ובתנאי מזג קשים וכן הם בעיקר עמידים בפני שמש ישירה וצבעם אינו דוהה כמו בפסי האטה מגומי. התקנת פסי ההאטה נעשית באופן מקצועי ע”י המתקינים של חברת ארבל שטראוס, אך יכולה להתבצע גם באופן עצמאי.

ההתקנה מבוצעת על גבי אספלט ופסי ההאטה המותקנים הם פסי האטה מפלסטיק מדגם 12102 (פסי האטה מפלסטיק למהירות של 20 קמ”ש) בקצוות של כל קטע של פס האטה, מותקנות סופיות למתן גימור עגול, אסטטי אשר גם מפחית את שחיקת פסי ההאטה.

אם גם אתם גרים בישוב קטן ללא פסי האטה, פנו עוד היום לאחד מנציגי המכירות שלנו. התקנת פסי האטה מאטה את מהירות הנסיעה ויכולה להציל חיים!

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

פרויקט מעקות הגנה מפני נפילה מגג – התקנה ללא קידוח!

פרויקט מעקות הגנה מפני נפילה מגג – התקנה ללא קידוח!

האתר: גג של מרכז לוגיסטי המחופה יריעות איטום

מטרת הפרויקט: בניית מעקה בהיקף הגג לסימון קצה הגג ומניעת נפילה

חברה גדולה בעלת מרכז לוגיסטי חדיש, פנתה אלינו לצורך התקנת מעקה בטיחות בכל היקף גג הבניין, שכן הגג בנוי ללא מעקה בטיחות ולצורך קבלת אישור בטיחות למבנה, עליהם להתקין מעקה בטיחות למניעת נפילה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

האתגר בפרוייקט היה התקנה של מעקה ללא קידוח ברצפת הגג, שכן הגג כולו מחופה יריעות איטום בהם אסור לקדוח. בנוסף לאיסור הקידוח גם עבודות ריתוך או כל עבודה אחרת הכרוכה בחום גבוה, עלולה להזיק לאיטום הגג, כך שעבודות מסגרות קונבנציונליות אינן מתאימות לביצוע העבודה.

התקנת מעקות על גבי גגות מבנים בהם מבוצע איטום באמצעות יריעות איטום, היא בעיה נפוצה במבנים רבים. קיימים כל מיני פתרונות אבל אף אחד מהם לא מבטיח שהאיטום לא ייפגע ב 100%! בכל שיטה מוכרת קיים סיכון לפגיעה ביריעה ובמקרה כזה איתור מקור התקלה במקרה של דליפת מים לתוך המבנה הוא כמעט בלתי אפשרי ותיקון התקלה עלול לדרוש ביצוע של איטום הגג מחדש.

הפתרון:

חברת ארבל שטראוס מייבאת מזה זמן רב את מחברי אינטרקלמפ שהינם פתרון אידיאלי לביצוע מעקות ללא ריתוכים. כדי להימנע גם מקידוחים, חשיבה מחוץ לקופסא, בסיוע היצרן, הביא עמה פתרון להתקנת מעקה גם ללא קידוח!

איך זה עובד?

במקום לקדוח את העמודים של המעקה, יוצרו במיוחד עבור הפרוייקט משקולות ברזל מאסיביות אליהם רותכו עמודי ברזל, אשר מהווים את עמודי התמיכה הניצבים של המעקה. כדי להגן על יריעות האיטום ממגע עם הברזל (המשקולת), בתחתית המשקולת הודבקו יריעות PVC כדי ליצור שכבת בידוד. עמודי התמיכה פוזרו האופן שווה בהיקף המבנה ובאמצעות מחברי אינטרקלמפ הורכבו הצינורות האופקיים של המעקה לעמודי התמיכה. העבודה בוצעה  ללא קידוחים, מבלי להפעיל רתכת, דיסק חיתוך או כל מכשיר חשמלי אחר היוצר חום!

את הפרויקט כולו ליווה מהנדס משלבי התכנון לחישוב עומסים, ועד לשלב אישור הביצוע. העבודה בוצעה במהירות שיא בצורה נקיה ומסודרת. במהלך כל שלבי הביצוע, הייתה הקפדה על שמירת תקרת המבנה לא רק מפני פגיעה באיטום אלא גם על חלוקה שווה של המשקל המותר בשטח הגג. כמו כן, צוותי ההתקנה עבדו תחת הקפדה על כללי הבטיחות בעבודה בגובה.

לסיכום: יש פתרון להתקנת מעקות ללא קידוח. כל מה שצריך זה לפנות אלינו ואנו כבר נדע לתכנן ולבצע את העבודה עבורכם!

ארבל שטראוס