פסי האטה

ארבל שטראוס מייבאת, משווקת ומתקינה מגוון רחב של פסי האטה מודולארים. ברשותנו המגוון הרחב ביותר של פסים בגבהים וחתכים שונים, בהתאם למהירות הנסיעה הרצויה.

תפקידם של פסי הבלימה המודולארים הוא להאט את מהירות כלי הרכב הנוסעים בקטע הדרך בו הם מותקנים ועל ידי כך לתרום לבטיחות משתמשי הדרך. פסי ההאטה, הנקראים גם במפר, התגלו כאמצעי יעיל וזול להפחתת מהירות כלי רכב ותורמים להפחתת כמות התאונות ומספר הנפגעים.

הפחתת מהירות כלי הרכב באמצעות פס האטה נעשית על ידי הרעדת כלי הרכב העוברים במהירות גבוהה על הפסים. נהג ברכב אשר רואה את הפס, יפחית את מהירות רכבו לפני המפגש עם הפס בכדי להפחית את עוצמת ההרעדה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

פסי האטה - סרטוני הסבר

נגן וידאו אודות סוגי פסי האטה
נגן וידאו אודות פסי האטה מפלסטיק
נגן וידאו אודות עמידות פסי האטה

היכן מתקינים פסי האטה

את הפסים המודולארים מתקינים בעיקר בחניונים פתוחים וסגורים, שטחים תפעוליים, מפעלים, מחסנים, מושבים ויישובים שאינם עירוניים, בקרבת בתי ספר ומוסדות ציבור, בסמוך למעברי חציה, בסמוך לגינות ציבוריות ושטחים ירוקים ובכל מקום שבו נדרשת הפחתת מהירות כלי רכב.

יתרונות פסי האטה מודולריים

  • פסי ההאטה המודולריים הם בעלי נראות גבוהה במיוחד ובצבעים ניגודיים בולטים (צהוב ושחור). ישנם דגמים בהם עיני החתול מובנות בגוף הפס וישנם דגמים המצויידים במדבקות מחזירות אור.
  • פסי הבלימה המודולארים אינם דורשים תחזוקה שוטפת כגון צביעה, סימון או התקנת עיני חתול נלוות.
  • התקנתם פשוטה ביותר ומתבצעת באמצעות אבזרי חיבור ייעודיים, על גבי כל משטח סלול ואינה דורשת כלים כבדים, בניגוד לבמפרים סלולים.
  • אינם פוגעים במשטח עליו הם מותקנים וניתנים להסרה במקרה הצורך.
  • עמידים בכל תנאי מזג האוויר, לרבות חשיפה ממושכת לשמש. עמידים גם בשחיקה ובעומסים כבדים, בהתאם לדגם המותקן.
  • יחידות מודולריות המתאימות לכל רוחב דרך או כביש, בצרוף סופיות.
  • ישנם דגמים של במפרים מודולאריים בחתכים ומידות שונות, בהתאם למהירות הרצויה וכן חומרי גלם שונים, בהתאם לעומסי התנועה הצפויים בקטע הדרך.
  • מחירם נמוך יחסית לבמפר מאספלט ויחס עלות התועלת שלהם גבוה.

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

יתרונות נוספים של המוצר ע"פ פירסומים של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

  • ברחובות בהם מותקנים במפרים, נוצרת הפחתה של נפח התנועה, שכן נהגים רבים מעדיפים לנסוע בדרכים חלופיות. בהתאם קטן גם הרעש ברחוב, זיהום האוויר ועוד.
  • שימוש בפס האטה מפחית את הצורך באכיפת מהירות בקטע ההתקנה, שכן מתבצעת “אכיפה עצמית” ע”י הנהגים המעוניינים להימנע מאי הנעימות הנלווית למעבר על גבי הפסים ועל כן מאטים מראש.
  • התקנתם מתקבלת בדרך כלל כצעד חיובי על ידי תושבי הרחוב משום שהתקנתם הופכת את הרחוב לבטוח יותר.

המלצות

  • מומלץ להתקין סופיות בקצוות של פס ההאטה על מנת למנוע שחיקה של קצוות חוליות הפסים.
  • יש להתקין תמרור אזהרה המתריע בפני הנהג כי לפניו פס האטה או כביש משובש.
  • מרחק ההתקנה המומלץ הוא בין 50 ל-80 מטר בין פס לפס ובחניונים עד 50 מטר.
  • יש להשתמש באביזר העיגון המומלץ בהתאם לדגם ולסוג המשטח עליו מותקן הפס.
  • מומלץ להיוועץ בגורם מוסמך לפני התקנת פסי ההאטה.
  • חשוב להימנע מהתקנתם בתוך סיבוב, במקומות “מפתיעים” או במקום שאינו גלוי לעין הנהג ושיאפשר לו להאט מבעוד מועד.

ארבל שטראוס משווקת פסי האטה משנת 2010. מאז ועד היום ללא ספק, פס ההאטה העמיד ביותר בישראל הוא פס האטה מפלסטיק. ארבל שטראוס הינה החברה היחידה בארץ שקיבלה אישור ממכון התקנים על פס האטה זה. לפרטים נוספים על פסי האטה כנסו לאתר.

עלות פס האטה משתנה בהתאם לחומר הגלם ממנו הוא עשוי. ארבל שטראוס משווקת שלושה סוגים שונים של פסי האטה: פסי האטה מגומי, פסי האטה מפלסטיק ופסי האטה מתרכובת PVC. למחיר ופרטים נוספים כנסו לאתר.

בוודאי, פסי האטה מפלסטיק מגיעים עם אחריות לשלוש שנים!

27 תגובות על “פסי האטה

  1. שלום, בחניון שלנו נוסעים מהר בצורה ממש מסוכנת. היכן כדאי להתקין פס בלימה מגומי?

    1. שלום מיכה, הבחירה בסוג הפס תלויה במספר גורמים כמו, לאיזו מהירות נסיעה אתה רוצה להגביל את התנועה? היכן יותקנו הפסים? ועוד…

    1. שלום דניאל, מרבית פסי ההאטה נמצאים במלאים גדולים במחסנינו. באיסוף עצמי ניתן להגיע לאסוף בין השעות 8:00-17:00 ביקנעם המושבה (ארבל שטראוס בוויז) ובמשלוח עד 6 ימי עסקים. יש ליצור קשר עם מחלקת המכירות לבדיקת מלאים זמינים ועלויות משלוח

  2. ביציאה מהחניון שלנו יש מדרכה ואני רוצה להאט את מהירות נסיעת הרכבים כדי שלא יסכנו את הולכי הרגל. באיזה פס האטה כדאי לי להשתמש?

    1. ראשית כדאי לבחור בפס האטה מפלסטיק שכן כל פסי ההאטה מהפלסטיק הם עמידים יותר ומסופקים עם אחריות ארוכת טווח. מבין פסים אלו קיימים דגמים רבים המתאימים למהירויות נסיעה שונות לפי חתך פס ההאטה. ביציאה מחניון לקראת מדרכה, מהירות להבנתי מהירות הנסיעה צריכה להיות נמוכה ביותר כמעט עד לרמה של עצירה. לכן נמליץ על פס המתאים למהירות נסיעה של 10 קמ”ש. דגם זה יגרום להאטה משמעותית וישפר את בטיחות הולכי הרגל. חשוב לוודא שהפס לא יותקן בשיפוע (בעליה) שכן בתנאים של רטיבות, גלגלי הרכב עלולים “לפרפר” על פס ההאטה ולגרום לשחיקתו. מומלץ לצפות בסרטון המפרט את דגמי הפסים השונים https://www.youtube.com/watch?v=hIw-i38D5GA

  3. יש לנו חניון בתשלום עם עמדות אוטומטיות וכל הזמן אנשים נצמדים אחד לשני ובורחים מהשער מבלי לשלם. ראיתי בחניונים מסויימים שמתקינים פס האטה. האם זה עוזר?

    1. שלום שרון, התקנת פסי האטה ביציאה מחניונים לפני השערים אינה פותרת באופן חד משמעי את תופעת “הברחני” אך לקוחותינו מדווחים שהיא בהחלט מצמצמת אותה באופן משמעותי. ההתקנה הנכונה היא שימוש בפסי האטה מפלסטיק 10+20 קמש. חשוב להקפיד בעת ההתקנה שהפסים לא יותקנו במיקום בו כלי הרכב מתחילים בנסיעה שכן דבר זה עלולה לגרום לפרפור הגלגלים ולשחיקתם המואצת.

    1. שלום דן, באופן כללי פסי האטה נמכרים בצהוב שחור לסירוגין 50/50. אם מדובר בכמות קטנה אנחנו לרוב מאשרים מכירה של צבע אחיד. במידה ויש דרישה לכמות גדולה אנו יכולים להזמין במיוחד צבע אחיד ולספק תוך זמן קצר יחסית

    1. פס ההאטה המומלץ על ידינו להתקנה בסמוך לגן ילדים הוא פס האטה 10 קמ”ש. עליכם לפנות לרשות המקומית, לועד המקומי או העירייה לקבלת אישור בנושא לפני ביצוע באם מדובר בדרך ציבורית.

  4. איך יודעים מה הפס האטה שמתאים לחניון שלי? אני מתלבט בין פס 20 קמ”ש לש30 קמ”ש ולא מבין מה מתאים לי

    1. ככלל, ככל שפס ההאטה “איטי” יותר, כך רמת ההרעדה שלו חזקה יותר. אין תשובה חד משמעית לנושא ויש לקחת בחשבון שיקולים רבים כגון: סוג החניון, כמות הרכבים הנוסעים בו, האם מדובר בחניון פרטי או ציבורי ועוד… כמו כן תמיד מומלץ להיוועץ עם מהנדס תנועה. אנו יכולים לדווח מתוך ניסיוניו שפס האטה מדגם 12103 המתאים למהירות של 20 קמ”ש, מתאים לרוב השימושים ולקוחותינו מדווחים על שביעות רצון מהשימוש בו.

    1. שלום ליאור,
      ההפרש בין המוצרים עומד על 50 ₪ לערך כמובן בהתאם לדגם. חשוב לציין שהפער אינו משמעותי בהתחשב בהדלים המהותיים באיכות שכן פס האטה מפלסטיק הינו איכותי בהרבה ומסופק עם 3-5 שנות אחריות.

  5. אני מעוניין להתקין פס הרעדה בכניסה לחניון של הבניין
    פס שמיועד למהירות של 10 קמ”ש
    הכנסיה לחניה היא בעליה קטנה איזה פס מומלץ לקחת?

  6. בעלי התקין את פסי האטה במקום לא נכון שהשער לא נסגר. איך אפשר לפרק אותם ולהתקין מחדש? יש דרך לפרק את ברגי הג’מבו?
    תודה מראש

  7. הותקנו אצלנו בחניון פרטי מספר רב מדי של באמפרים של 10 קמש
    המשטח הוא בטון
    מבקש עלות
    החלפת פסי האטה הקיימים (כ12 ) לפסי האטה 20.
    עלות פירוק
    מרחק מומלץ בין פס לפס ( אורך ישורת הוא כ25 מטר )

  8. שלום
    אבקש לקבל הצעת מחיר לפס האטה למהירות 30 קמ”ש באורך שלושה מטרים + סופיות וברגים מוכן להרכבה
    תודה מראש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ארבל שטראוס