פרויקט הפחתת תופעת הברחנים מחניונים בתשלום

האתר: חניון בתשלום במרכז מסחרי, השייך לקבוצת חניונים גדולה בישראל.

מטרת הפרויקט: הפחתת תופעה של נהגים המנסים להתחמק מתשלום ביציאה מהחניון וזאת תוך היצמדות לרכב שלפניהם (רכב שכן משלם) “ובריחה” מהחניון מבלי לשלם.

תופעת הברחנים הינה תופעה ידועה ומוכרת לכל בעלי חניון בתשלום. התופעה גורמת להפסדים רבים לבעלי החניון ולעיתים אף לנזקים של ממש, במקרה של התנגשות במחסום כתוצאה מנסיון הבריחה. בעלי החניונים מנהלים “רשימות שחורות”, מציבים שומרים ומנסים למנוע בכל דרך את התופעה, לרוב – ללא הצלחה מרובה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

בחודש מרץ, פורסמה כתבה בעיתון חניה על פתרון שחברתנו מציעה כדי למזער את התופעה הנ”ל.

הפתרון הנ”ל, הינו הצבה של פסי האטה מדגם מסוים ובסדר מסוים, כך שהם יקשו על הנהגים להיצמד אחד לשני ולברוח מהחניון מבלי לשלם.

לחברתנו ניסיון רב בתחום וביצענו ניסויים רבים אצל לקוחות, שמדווחים על ירידה משמעותית ברכבים המתחמקים מתשלום.

לאחר פרסום הכתבה פנה אלינו מנהל התפעול של קבוצת החניונים לביצוע פיילוט. יחד איתנו הוזמנה חברה נוספת עם פסי האטה אחרים לבצע ניסוי.

למטה ניתן לראות את פסי ההאטה המתחרים לאחר תקופת שימוש קצרה, בהם ניתן לראות בבירור את שחיקתם, ככל הנראה מהתקנה במיקום לא נכון או לחילופין מאיכות נמוכה של המוצר.

ביצוע הפיילוט הוגדר כהצלחה ופסי ההאטה שהצענו נבחרו לביצוע בחניונים נוספים.

בתמונות מטה ניתן לראות את אחת ההתקנות

כפי שרואים בתמונות ההתקנה בוצעה על ידי מתקינים מוסמכים של ארבל שטראוס. ההתקנה מבוצעת על גבי משטח אבן משתלבת ופסי ההאטה המותקנים הם פסי האטה מפלסטיק מדגם 12100 (פסי האטה מפלסטיק למהירות של 10 קמ”ש) ופסי האטה מדגם 12102 (פסי האטה מפלסטיק למהירות של 20 קמ”ש)

נקודה חשובה בעת ביצוע התקנה כנ”ל: התקנת פסי האטה מתבצעת על ידי קידוח במשטח. לעיתים ובעיקר בחניונים בעלי שערים אוטומטיים ומנפיקי כרטיסים קיימים חיישנים ברצפה. לפני התקנת פסי ההאטה מומלץ למקם את פסי ההאטה על הרצפה ולוודא שקידוח החורים שלהם לא “מתנגש” עם החיישנים שכן תיקון חיישן שנקדח יכול לעלות כסף רב לבעלי החניון.

אם גם אתם סובלים מהתופעה, נשמח להגיע אליכם ולהציע לכם את הפתרון שכבר עובד בחניונים רבים.

ארבל שטראוס