עמודי חסימה

עמודים לחסימת חניה, הם מוצר בטיחות המיועד למנוע מעבר או חניה של כלי רכב במקומות אסורים. ארבל שטראוס מייבאת, משווקת ומתקינה מגוון רחב של עמודי חסימה קשיחים: עמודי חסימה מפלסטיק מתוצרת EVELUX, עמוד חסימה מדגם שרון העשוי פוליאוריטן עמיד במיוחד, עמודי חסימה מברזל, ועמודי החסימה הטובים בעולם מסדרת X-LAST מתרכובת פוליאוריטן.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

עמודי חסימה - סרטוני הסבר

סוגי עמודי חסימה

עמודי חסימה קשיחים מותקנים בעיקר בשולי מדרכות, ובמגרשי חניה, על מנת למנוע מעבר של כלי רכב או חניית כלי רכב על המדרכה.

ניתן לחלק את עמודי החסימה ל-3 משפחות:

עמודי חסימה מפלסטיק קשיח – מתוצרת EVELUX עשויים מפוליאטילן (PE) – חומר תרמופלסטי קשיח, אשר התקנתם מתבצעת באמצעות אבזרי חיבור ייעודיים. במקרה של פגיעה בעמודי חסימה מפלסטיק קשיח, הנזק לרכב הפוגע יהיה נמוך וייתכן שהעמוד עצמו יפגע גם הוא, אך לא יגרם נזק למשטח עליו הוא מותקן.

עמודי חסימה מברזל – הם עמודי החסימה המוכרים והנפוצים ביותר. עמודים אלו מגיעים ב 2 אפשרויות התקנה: התקנה ביציקת בטון והתקנה ע”ג משטחים קשיחים באמצעות אבזרי חיבור ייעודיים בהתאם למוצר הנבחר. במקרה של פגיעה בעמודי חסימה מברזל, הנזק לרכב הפוגע, יהיה גבוהה ויתכן גם נזק לעמוד עצמו ולמשטח עליו הוא מותקן. ניתן לשלב עמודי חסימה מברזל עם תושבת המאפשרת את שליפת העמודים

עמודי חסימה מסדרת X-LAST – הם המילה האחרונה בתחום עמודי החסימה בעולם. העמודים עשויים תרכובת פוליאוריטן (PU) ומיוצרים ע”י חברת Sabacaucho ספרד. התקנתם מתבצעת ע”י יציקת בטון או בהתקנה שטוחה ע”י אבזרי חיבור ייעודיים. במקרה של פגיעה בעמודי חסימה מסדרת X-LAST יגרם נזק רב לרכב הפוגע בדומה לפגיעה בעמוד ברזל, לא יגרם נזק למשטח עליו מותקן העמוד וכן לא ייגרם נזק לעמוד עצמו. ניתן להתקין עמודי חסימה אלו עם תושבת המאפשרת את שליפת העמודים. בנוסף, ניתן לרכוש עמוד חסימה מדגם “שרון”, המשמש אלטרנטיבה לעמוד ירון, המשתייך לעמודי חסימה מסדרת X-LAST.

התקנה ואחריות

לאופן התקנה ולהוראות מפורטות לחץ כאן

משך אחריות
אחריות בהתאם לדגם והמידע המופיע בעמוד המוצר וע”פ המגבלות המופיעות בתקנון האתר בסעיף הגבלת האחריות.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

שימושים בעמודי חסימה

יתרונות

18 תגובות על “עמודי חסימה

  1. כדי לקבל טופס 4 לבניין נאמר לי שצריך להתקין עמודי חסימה ברחבת כיבוי האש של הבניין. באיזה עמוד חסימה עליי להשתמש? אשמח לייעוץ והכוונה בנושא.

    1. עמוד חסימה מדגם ירון הינו עמוד חסימה המאושר ע”י רשויות הכיבוי להתקנה ברחבות כיבוי אש שכן במקרה חירום הכבאית יכולה לדרוס אותו ולהיכנס לרחבת הכיבוי מבלי שיגרם נזק לעמוד או לכבאית בעוד שרכבים רגילים ביום יום ימנעו מלדרוס אותו ולהחנות ברחבת כיבוי האש שכן דריסת העמוד תגרום נזק רב לרכב
      מידע נוסף תוכל לקבל בדף זה: https://www.asclean.co.il/catalog-safety-equipment/barrier-post/x-last/yaron
      אישור כיבוי אש: https://www.asclean.co.il/wp-content/uploads/2016/09/fire-fighters-yaron.pdf
      למידע נוסף, נשמח לענות בטלפון 04-9113418

    1. שלום יורם, קיים מספר רב של דגמי עמודי חסימה, הנבדלים זה מזה בעיקר בסוג החומר ממנו הם עשויים והנזק הנגרם לרכב ולמשטח עליו הם מותקנים בעת פגיעת רכב. מומלץ לצפות בסרטון הסבר לפרטים נוספים. בעיקרון עמודי חסימה מפלסטיק הם הכי פחות עמידים. אחריהם עמודי חסימה מברזל ולבסוף עמודי חסימה מסדרת X-LAST המסופקים עם תעודת אחריות לתקופה של שלוש שנים. כמו כן, ככל שהעמוד עמיד יותר, כך הוא גורם נזק גבוהה יותר לרכב הפוגע וכן למשטח עליו הוא מותקן. לדוגמא: עמוד חסימה מפלסטיק יעקר ממקומו תוך גרימת נזק קל לרכב ולמדרכה ואילו עמוד חסימה מברזל יגרום לנזק רב לרכב הפוגע אך גם למדרכה.

  2. יש לנו בבניין מדרכה שחונים עליה כל הזמן שאנו מעוניינים לחסום אותה. האם ניתן להתקין עמוד חסימה על אבן משתלבת?

    1. שלום דולב, התשובה היא כן בהחלט. בעיקרון יש 2 אפשרויות להתקנה של עמודי חסימה. 1. או ע”י פירוק האבן המשתלבת ויציקת עמוד החסימה בבטון 2. התקנה ע”ג האבן המשתלבת עם ברגים המתאפשרת בחלק מהדגמים של עמודי החסימה. כדי לקבל מושג יותר טוב על ההבדלים בין סוגי עמודי החסימה מומלץ לצפות בסרטון ההסבר הבא https://www.youtube.com/watch?v=ZDegAohY5lc

    1. שלום אורן, בהחלט כן. ניתן להתקין עמודי חסימה על כל משטח סלול כגון בטון אספלט או אבן משתלבת. הדבר החשוב ביותר הוא להתאים את עמוד החסימה לסוג המשטח. קיימים 2 סוגים של דרכי התקנה לעמודי חסימה. 1. התקנה שטוחה עם פלטה שבבסיס העמוד ואז ההתקנה מתבצעת עם ברגים תוך הצמדת הפלטה למשטח 2. התקנה באמצעות יציקת בטון. במצב כזה יש לפתוח את המדרכה והריצוף, לחפור בור בגודל המתאים ולצקת את העמוד למקומו.

    1. שלום משה, תודה על פנייתך.
      בעיקרון כחומר, נירוסטה נחשבת לחומר חזק ועמיד יותר מברזל גם מבחינת חוזק החומר וגם במחינת עמידות בתנאי מזג אוויר. העניין הוא שכאשר רכב פוגע בעמוד חסימה מברזל או נירוסטה יגרם נזק גם לעמוד וגם לרכב ותידרש החלפתו של העמוד. התקנת עמוד חסימה מברזל כדאית יותר מבחינה כלכלית ואילו לעמוד חסימה מנירוסטה יש יתרונות של עמידות בכל תנאי מזג אוויר ללא כל תחזוקה וכן הוא בעל מראה יוקרתי.

  3. ראיתי שבעמוד חסימה מפלסטיק הנמוך יותר זה שנראה כמו חייל שחמט יש מקום לשרשרת. האם גם בדגם השני הגבוה יותר מפלסטיק גם ניתן להשחיל שרשרת?

    1. שלום נדב,
      בדגם 12205 אכן קיים חור אינטגרלי לשרשרת. בדגם 12213 אין חור אינטגרלי אבל לבקשת הלקוח אנו יכולים לבצע קידוח עם כוס אשר ייצור חור בקוטר המתאים להשחלת שרשרת.

  4. יש לנו דרישה להציב עמודי חסימה ברחבת כיבוי אש. איזה מבין הדגמים הוא הדגם המומלץ?

    1. שלום בן,
      למיטב ידיעתנו בכל הנוגע לחוק הנגישות קוטר העמוד צריך להיות 15 ס”מ לפחות, גבוה של 60 ס”מ מעל המדרכה ובעל פס בצבע ניגודי לעמוד ולסביבה בשליש העליון של העמוד.
      אם זאת חברתנו אינה עוסקת בייעוץ נגישות ואנו ממליצים לפנות ליועץ נגישות כדי לקבל תשובה מלאה ומוסמכת.

    1. שלום רב.
      עמודי חסימה מפלסטיק מגיעים עם מחזירי אור בצבע לבן. ליתר עמודי החסימה ניתן להוסיף מחזיר אור לפי דרישה. במלאי מחזירי אור בצבע לבן / אדום / צהוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *