ביקור במפעל של חברת EVELUX

ביקור במפעל של חברת EVELUX

ארבל שטראוס הינה היבואנית הבלעדית של מוצרי EVELUX לישראל. את שיתוף הפעולה בין החברות התחלנו בשנת 2009. מאז ועד היום, נוצרה בין החברות שותפות אסטרטגית אשר באה לידי ביטוי בשיתוף פעולה הכרוך בפיתוח מוצרים חדשים, חדשנות, קריאת השוק העולמי וכן שיווק מוצרי החברה בשווקים שאינם ישראל (ארה”ב, אירלנד ועוד). יש לנו את הזכות להיות המפיצים של החברה המובילה בתחום, שותפות אשר הינה הרבה מעבר לשותפות עסקית. במשך השנים נרקמה חברות אמיתית עם האנשים המיוחדים אשר מובילים את EVELUX להיות מה שהיא היום.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

קצת נתונים יבשים ומספרים

חברת EVELUX הוקמה בשנת 1988 על ידי שני האחים למשפחת YUKSEL. החברה החלה את דרכה כחברה לייצור תבניות להזרקת פלסטיק. במהלך השנים, האחים צברו ידע וניסיון רב בתחום הזרקת הפלסטיק והתבניות, כאשר בשנת 2000 החליטו האחים להיכנס לתחום הזרקת הפלסטיק ולהתחיל לייצר מוצרי הבטיחות לכבישים וחניונים. באותם שנים השוק היה בתולי יחסית והשחקנים המשמעותיים בו היו חברות סיניות שייצרו מוצרי גומי באיכות נמוכה. שטח המפעל משרתע על כ-30 דונם, וכולל בתוכו משרדים מפוארים, אולמות ייצור (הזרקה), שטחי אחסנה עצומים, מחלקת פיתוח, אולמות הרכבה ואריזת המוצרים. את כל האופרציה מפעילים בסה”כ כ-60 עובדים המייצרים בשלוש משמרות 24/7. בנוסף, לחברה בניין שלם באיסטנבול המשמש כמשרדים ראשיים ותחנת מסחר ללקוחות בינלאומיים.

מה הופך את EVELUX למותג בינלאומי מוביל בתחום?

בניגוד לחברות מקבילות, ב-EVELUX מאמינים בייצור מלא של כל המוצרים INN HOUSE, כלומר, כל מה שיוצא מהמפעל מיוצר במפעל ללא שימוש בקבלני משנה וספקים חיצוניים. הליך הפיתוח, ניסוי, ייצור התבניות, חיתוך מחזירי האור, יציקות הברזל, הזרקת פלסטיק, אריזה אחסנה, שילוח, אלקטרוניקה, הכל נעשה בתוך שערי המפעל, דבר המבטיח 100% שליטה ובקרה על חומרי הגלם, איכות וזמני אספקה קצרים ומהירים. כמו כן לחברה מלאי עצום ויכולת תכנון מלאי מופתית המבטיחה לנו כיבואנים זמני אספקה ושילוח מהירים בצורה בלתי רגילה. בעשר השנים האחרונות שאנו משתפים פעולה עם EVELUX, לא קרה שנאלצנו להמתין לשילוח סחורה יותר מ-3 ימים!!! פרק זמן שאין לו מקביל בתחום.

ההצלחה טמונה בירידה לפרטים והחומר האנושי:

כיבואנים יוצא לנו לבקר יצרנים רבים בעולם. חלקם מרשימים יותר וחלקם פחות כמובן… הדבר שמצליח להרשים אותנו כל פעם מחדש ב-EVELUX זה הירידה לפרטים. מדהים איך הבעלים Mr. Yuksel מעורה בכל פרט ופרט במפעל ובהליך הייצור. החל בבחירת המרצפות בקומת המשרדים, הדקורציה בחדר התצוגה, המדים של העובדים וכלה בכל תהליך הייצור והמכונות לפרטי פרטים. עוד מדהים ומיוחד ב-EVELUX הוא השקט בכל מחלקות העבודה. בכל זאת מדובר במפעל יצרני תעשייתי שאמור להיות רועש, אך באופן מפתיע, זה לא המצב. הרעש היחיד שנשמע בקומת הייצור הוא רעש המכונות. כל עובד שעומד מול מכונה עושה את עבודתו, ורק את עבודתו! אין טלפונים, אין שיחות חולין, 100% נטו עבודה ויעילות! מוסר העבודה הינו ברמה שלא נתקלנו בו בשום מקום אחר בעולם! את מוסר העבודה אנו מעריכים שהעובדים מקבלים מהמעורבות הישירה של הבעלים של החברה, ונראה שהכבוד ביניהם הוא הדדי. לעובדים חדר אוכל מהודר עם אוכל מעולה המבושל טרי יום יום על ידי הטבח הפרטי של החברה אשר עובד בה כבר 30 שנה! אין זה מפתיע שהוותק של מרבית העובדים בחברה הוא הוא בין 5-10 שנים לפחות! כמו כן לעובדים חדרי הלבשה מהודרים ומקלחות. הכל נקי ומסודר ממש כמו בבית. בסיור במקלחות מראה לי הבעלים את הברזים מסוג GROHE (מותג גרמני יוקרתי של ברזים) “גם כאן לא חסכנו על העובדים” הוא מתגאה. בהמשך באולמות ההרכבה עובדים בחדר אחד נקי ומסודר 5 אנשים בתיאום מושלם. כל אחד עושה את הפעולה הנדרשת ממנו בדיוק ויעילות מרשימה. אין רגע מבוזבז. כולם עובדים! כשאני שואל את הבעלים “האם כך זה תמיד? או שזה בגלל שאנחנו עומדים כאן מסתכלים?” הבעלים מחייך אלי ואומר “מה אתה חושב? – הם יודעים שאם לא יעבדו ביעילות הם לא יוכלו לספק בזמן כה מהיר את ההזמנות של ארבל שטראוס

חדרי הלבשה לעובדים

כיתת לימוד במפעל

חדר האוכל של העובדים

חדשנות לצד טכנולוגיה מתקדמת ומכונות על

כמפיצים של החברה, אנו יודעים לספר שב-EVELUX מקפידים להיות בקדמת החדשנות והטכנולוגיה. EVELUX מאז ומעולם הובילה את התחום ואחריה הגיעו מתחרים אשר מנסים לתפוס את הקצב, להעתיק ולחקות את המוצרים שלה. מדי שנה, החברה מוציאה מוצרים חדשים לשוק וממשיכה להיות גורם משמעותי ומוביל בחדשנות ובאיכות מוצריה. אנו כמפיצים נהנים מכך ומציעים ללקוחותינו את המוצרים המובילים בתחום. כמו כן, במפעל העוצמתי נמצאות מכונות ההזרקה הגדולות והחזקות באירופה!!! מכונות אשר יודעות להזריק מוצרים גדולים ומורכבים כגון גדרות פלסטיק ועמודי חסימה מיוחדים. בנוסף, לחברה מחלקת אלקטרוניקה עוצמתית הדואגת לייצר ולפתח מעגלים אלקטרוניים למוצרים השונים כגון נצנצים סולארים, שלטי לד ועוד… כאמור גם שלבי הפיתוח והבקרה נמצאים בחברה INN HOUSE ומעבדת ניסויים לעמידות המוצרים בדריסה, עבודה בטמפרטורות שונות ופגעי מזג אוויר הינה חלק בלתי נפרד מהמערך. אף מוצר לא יוצא לשוק, עד שלא נבדק ונוסה באופן יסודי ומקצועי.

ביקור במפעל EVELUX
חלק מאולם הייצור
ביקור במפעל EVELUX
מכונות ההזרקה
ביקור במפעל EVELUX
מישהו אמר מלאי

לסיכום

EVELUX היא באמת חיה שונה בתחום. אין עוד יצרנים בסדרי גודל כזה, שמציעים מגוון כה רחב של מוצרים וברמת גימור ואיכות של מוצריה. היכולת של החברה לייצר כל מוצר מ א’ ועד ת’ היא יכולת שכל יצרן בתחום היה מייחל לה. המסירות, מוסר העבודה, המעורבות והירידה לפרטים הקטנים, לצד מכונות משוכללות והליכי פיתוח חדשניים, הם אלה המאפשרים ל-EVELUX להמשיך ולהוביל את תחום מוצרי הבטיחות מפלסטיק. כמפיץ בלעדי ושותף לדרך, אנו גאים להיות חלק מהמשפחה המופלאה הזו.

ביקור במפעל EVELUX
חדר תצוגה
ביקור במפעל EVELUX
קיר המפיצים
ביקור במפעל EVELUX
סדר מופתי

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

הכן חניונך לחורף

הכן חניונך לחורף

עונת הגשמים בישראל קצרה וברובה לא משמעותית. כיוון שאין אנו מורגלים לגשמים, בכל פעם עם בוא הגשמים הראשונים ובעיקר כשמגיע גשם משמעותי, חניונים תת קרקעיים רבים נתקלים בבעיות שונות הקשורות בחוסר המוכנות שלנו לגשמים.
בכל גשם משמעותי ראשון צוות המשרד שלנו מקבל טלפונים רבים בגין בעיות שנוצרו בעקבות הגשמים. הבעיות בהם אנו נתקלים לרוב הן: עליית מי ביוב בקומות התחתונות של החניונים וכן גלישת מים מהרחוב לתוך החניון. לשמחתנו, כחלק מהניסיון רב השנים שלנו בתחום החניונים, פיתחנו שיטות ושירותים היודעים לסייע לבעלי החניונים כדי להתגבר על הבעיות אשר מביאים הגשמים.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

גלישת מים מהרחוב לחניון

מים שחודרים לחניון מהרחוב או לחילופין, רכבים הנכנסים לחניון עם גלגלים רטובים, יכולים לגרום לסכנה של ממש, בעיקר בחניונים בעלי רצפת אפוקסי. רמת החיכוך בין צמיגי רכב רטובים למשטח אפוקסי היא נמוכה במיוחד, דבר היוצר סכנת החלקה מיידית של רכבים בחניון. שטח החניון ממילא הוא אזור צר ומלא תנועת רכבים והולכי רגל. החלקה בחניון עלולה להסב נזק רב לנהגים, לרכבים, להולכי הרגל ולרכוש החניון. אחת הדרכים לסייע בהפחתת תופעת ההחלקה היא לגרום להאטת מהירות הנסיעה. ככל שרכב נוסע לאט יותר, כך האפשרות שלו לבלום בבטחה גבוהה יותר. אחת הדרכים היעילות ביותר להאטת מהירות נסיעה של רכבים בחניון היא התקנת פסי האטה במקומות המסוכנים כגון: לפני צמתים, לפני סיבובים, בקרבת ולפני מעברי חציה וכן במקומות בהם ניתן לפתח מהירות נסיעה גבוהה. בנוסף להאטת המהירות וכדי להגביר את הבטיחות בדרך, מומלץ להתקין עמודי חסימה מברזל לאורך שבילי הולכי הרגל בחניון ובפתחי הכניסה השונים למבנה כדי ליצור הפרדה משמעותית בין תנועת הולכי הרגל לרכבים.

טיפול בהצפות בחניון

לחניונים רבים קשה להימנע מהצפות בחניון. תשתיות לא יעילות מצד העירייה, מיקום החניונים מתחת לפני הדרכים הראשיות ונתיבי הניקוז וכן הצפות של מערכת הביוב אליהם חלק ממערכות הניקוז של החניונים מחוברות, מביאים שוב ושוב את אותם החניונים להצפות מי גשמים ולעיתים להצפות גם של מי ביוב שעולה מתוך הניקוזים שבחניון. הנזקים מהצפות של מי גשמים ומי ביוב ברורים לכל ולעיתים מלבד השבתה של החניון הם גורמים נזק משמעותי לתשתיות החניון. ככל שהטיפול בהצפה יהי מהיר יותר, כך סביר שהנזק שייגרם לחניון יהיה נמוך יותר. כחלק ממערך השירות של חברת ארבל שטראוס אנו מעמידים שירותי שאיבת הצפות בחניונים וניקוי חניונים. אנו מתמחים בהצפות גדולות כקטנות ונותנים מענה 24/7, מקצועיות וטיפול מהיר ואפקטיבי.

לסיכום

החורף מביא גשמים, גשמי ברכה, אך גשמים אלו עלולים לגרום לנזקים. אל תחכו לרגע האחרון, היערכו לקראת החורף עוד היום, התקשרו אלינו ואחד מנציגי המכירות שלנו ישמח לענות על כל שאלה ולהמליץ לכם על מגוון מוצרי הבטיחות שישמרו על החניון שלכם יבש ובטוח.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

הגברת הבטיחות במפעל ומניעת תאונות

הגברת הבטיחות במפעל ומניעת תאונות

בכל מפעל או מרכז לוגיסטי, גדול כקטן קיימות סכנות רבות לעובדים ולמבקרים במפעל הנובעות מסביבת העבודה המורכבת מגורמים שונים.

לרוב בכל מפעל או מרכז לוגיסטי, קיימת מחלקת בטיחות וגהות שלעיתים אף מתחלקת ל 2 מחלקות: בטיחות וגהות כללית האמונה על כלל הבטיחות במפעל ומחלקת בטיחות בתעבורה האמונה על בטיחות כלי הרכב והנהגים.

לרוב בראש מחלקת הבטיחות עומד ממונה בטיחות היושב בראש ועדת בטיחות של המפעל האחראית כל תחום מניעת תאונות והגברת המודעות של העובדים לסכנות והדרכים למניעתן.

חלק סמכויות וועדת הבטיחות הן העברת הדרכות בטיחות לעובדים במפעל, הדרכות בטיחות לקבלנים המגיעים לבצע עבודות במפעל ופיקוח עליהם בעת ביצוע העבודות, וכן ביצוע של בדיקות בטיחות למתקנים קיימים וקביעת נוהלי בטיחות.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

ההשלכות של תאונות במפעלים

לכל תאונה המתרחשת במפעל, קיימות השלכות רבות מעבר לתאונה עצמה, כגון: הפסקת העבודה באתר, נזק לרכוש, תביעות משפטיות ועוד, אשר בסופו של דבר יביאו לאובדן כספי לבעלי המפעל.

מהסיבות הללו השכילו בעלי מפעלים רבים להעמיד תקציבים נכבדים בידי מחלקות הבטיחות וקציני הבטיחות העומדים בראשן כדי לרכוש ולהתקין מוצרי בטיחות אשר נוכחותם תגביר את הבטיחות במפעל ותוריד את רמת התאונות ככל הניתן בשאיפה ל 0 תאונות.

גורמים המשפיעים על תאונות

כאמור בסביבת עבודה קיימות סכנות מרובות.

אחת הסכנות המשמעותיות אשר גורמת לתאונות רבות וקשות, קשורה לסביבה בה קיימת תנועת מלגזות וכלי רכב כבדים, אשר שדה הראיה שלהם מוגבל יחסית, דעתם של הנהגים / המפעילים יכולה להיות מוסחת בקלות מסיבות רבות כגון שדה ראיה מוגבל, רעשים הנובעים ממכונות כבדות, מעברים צרים במפעל ותנועה מרובה של מספר כלי רכב בשטח קטן.

כאשר כלי רכב נוסעים באותו השטח בו צועדים הולכי רגל, “מפגש” בין מלגזה להולך רגל, במרבית המקרים יגמר בפגיעה חמורה של הולך הרגל ואף למוות.

בנוסף כלי הרכב הנ”ל יכולים גם לפגוע במכונות, בצנרת המובילה חומרים מסוכנים ובמערכות מידוף, אשר פגיעה בהם יכולה גם היא להביא לנזק כספי כבד ואף לפציעות קשות ואובדן חיי אדם.

כדי להפחית ולמנוע תאונות במפעל ולהגביר את הבטיחות בדרכי המפעל, אחת הפעולות הראשונות שיש לבצע בשטח היא יצירת הפרדה בין כלי הרכב הנעים בשטח לבין המכונות והולכי הרגל. בעבר פירסמנו מאמר בנושא ומי שרוצה להרחיב את ידיעותיו מוזמן לעיין במאמר הבא: הפרדה בין הולכי רגל לתנועת כלים בסביבה תעשייתית מסוכנת

הפרדה שכזאת ניתן לעשות במגוון דרכים המתחלקות ל 2. יצירת הפרדה ויזואלית ויצירת הפרדה פיזית (מכאנית) אשר תמנע פיזית מעבר שלי כלי רכב לשטח המוגבל ותמנע תאונות ופגיעות בהולכי רגל.

הפרדה ויזואלית היא הנפוצה ביותר, אשר לרוב יישומה בשטח יהיה פשוט, מהיר וזול וניתן לבצע אותה באמצעות מספר אביזרי בטיחות בסיסים בקלות ובמהירות.

הבסיס ליצירת הפרדה ויזואלית הוא באמצעות סרט סימון על הקרקע של שבילים להולכי רגל ואזורים האסורים לכניסה של מלגזות כגון: סביב מכונות ומערכות יקרות העלולות להינזק מפגיעת מלגזה.

את הסימון ניתן ליישם על ידי צוות סימון מקצועי (במידה ויש כמות מרובה של סימנים ליישום) או על ידי ביצוע סימונים באמצעות מכונת סימון בספריי ייעודי או ע”י הדבקת פסים לסימון, כפי שניתן לראות כאן.

שילוט ותמרור מעל שביל הולכי רגל או בכניסה לשביל הולכי רגל, הוא תוספת חשובה אשר מבליטה גם היא את הדרך להולכי הרגל

דרך נוספת מומלצת להגברת נוכחות הסימון, הינה שימוש בעמודים גמישים לאורך פס הסימון אשר התקנתם מגבירה את ניראות הסימון ויוצרת שביל של ממש להולכי הרגל. תוכלו למצוא בקטלוג מידע מורחב אודות סוגים של עמודים גמישים, תכונותיהם והתאמתם למשימות שונות.

לצורך יצירת הפרדה טובה עוד יותר ניתן להוסיף בין העמודים הגמישים גם מפרידי נתיבים, עיני חתול / כפתורי הרעדה וחוליות של פסי האטה, אשר יוצרים הפרדה מכאנית “ומודיעים” לנהג ע”י יצירת הרעדה של כלי הרכב (בניגוד לחצייה של פס המסומן בצבע) שהוא נכנס לשטח שאסור לו להיות בו.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

הפרדה בין הולכי רגל לתנועת כלים בסביבה תעשייתית מסוכנת: למנוע את התאונה הבאה

הפרדה בין הולכי רגל לתנועת כלים בסביבה תעשייתית מסוכנת: למנוע את התאונה הבאה

כיצד להגן על הולכי רגל בסביבת תעשייתית מסוכנת? סקירת שלוש דרכים לפתרון הבעיה וליצירת הפרדת נתיבים בין הולכי רגל לתנועת כלים בסביבה תעשייתית מסוכנת.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

האתגר

כל קצין בטיחות/ ממונה במפעל נתקל בבעיה זו – הולכי רגל הם חלק בלתי נפרד מהתכונה בשטח המפעל. סביבה תעשייתית היא סביבה מסוכנת: מכונות רועשות ומסוכנות פועלות במלוא המרץ, מלגזות מעמיסות ומשנעות סחורה, מדפים גבוהים עמוסי סחורה במחסנים היוצרים “קירות”, מפריעים לשדה הראיה מחד, ומערומים מסוכנים שעלולים ליפול מאידך, תאורה שאינה מספיקה, שטחים מתים בשדה הראיה של כלי רכב ייעודיים לעבודה כמו מלגזות, משאיות, עגלות משטחים, כלי רכב תפעוליים ועוד. על כל אלה מצטרף הגורם האנושי. חוסר ריכוז רגעי של נהג מלגזה שנוסע אחורה עם מלגזה עמוסה בסחורה יכול לגרום לתאונה חמורה, לנזק לרכוש, לפציעה ואף למוות.

שלושה סוגי פתרונות

ניתן לצמצם את כמות התאונות והנזק לחיי אדם ורכוש באמצעים פשוטים וזמינים. הדרך המוכחת לצמצם את מספר התאונות מסוג זה בסביבה תעשייתית היא ליצור הפרדת נתיבים בין הולכי הרגל לבין תנועת הכלים המסוכנים. הנה מספר פתרונות שונים ליצירת הפרדה שכזו:

פתרון אחד הוא סימון ויזואלי. סימון סטנדרטי שנעשה באמצעות צבע לסימון כבישים ע”י צוות סימון מקצועי באופן ידני באמצעות מכונת airless, או לחילופין, ע”י אנשי האחזקה של המפעל באמצעות מכונת סימון המתיזה ספריי צבע ממיכל אירוסול או ע”י הדבקת סרט סימון עמיד במיוחד.

פתרון נוסף, הוא סימון ואזהרה בשילוט להכוונת הולכי רגל לשבילים המותרים בלבד. שלטים מחזירי אור סטנדרטים הם פתרון מצוין. כיום ניתן אף להשתמש בתמרורי LED חשמליים או תמרורי לד סולאריים המכילים נורות LED מהבהבות המגבירות את נראות השלט למרחק גם בתאורה מוגבלת לאורך זמן – שלטים אלו מהווים סימון מוחשי ובולט המזהיר או מכוון באופן חד משמעי.

עוד פתרון הוא סימון מכאני ושימוש באמצעים כמו כפתורי הרעדה, חוליות פסי האטה, עמודים גמישים ועמודי חסימה קשיחים, שרשראות, מחסומים ניידים, שערים ועמודי סימון ניידים וקבועים. הנה כמה דוגמאות לשימוש באמצעים מכאניים על מנת ליצור הפרדה פיזית בין תנועת הולכי רגל לסביבה התעשייתית המסוכנת המקיפה אותם. סימון באמצעים מכאניים יוצר חציצה אמיתית ומוחשית לכל המשתמשים בדרך:

שימוש בעמודים גמישים כולל שילוט מודולארי לסימון כניסה למעבר הולכי רגל בשילוב עם חוליות וסופיות פס האטה ליצירת מעבר חציה מכאני בולט לעין. מייצר סימון והפרדה למעבר בטוח של הולכי הרגל:

גדר / מחסום פלסטיק להכוונת הולכי רגל כולל שלט אזהרה ממותג. הפרדה חד משמעית ארעית בעת ביצוע עבודות:

הפרדה באמצעות עמודים גמישים בנמל התעופה בן גוריון. הפרדה בין הרכבים התפעוליים בשדה התעופה לבין תנועת הולכי הרגל של צוותי המטוסים:

הכוונה באמצעות עמודים גמישים עם שער ושלט הכוונה. הכוונה ברורה של הולכי הרגל למסלול מופרד פיזית משטח הפעילות של כלי רכב ייעודיים:

הפרדה והכוונה באמצעות מפרידי נתיבים מפלסטיק ליצירת נתיב. הפרדה ברורה, בולטת חד משמעית:

פתרון משולב
ניתן לשלב את כל השיטות על מנת ליצור הפרדה ברורה ככל האפשר. מומלץ אף להשתמש במראות פנורמיות על מנת לצמצם את השטחים המתים עבור משתמשי הדרך: הולכי הרגל ונהגי המיכון הכבד.

שימוש במראה פנורמית להגדלת שדה הראיה במקרים בהם שדה הראיה מוגבל..

לסיכום

הסביבה התעשייתית היא מסוכנת. אמנם לא ניתן למנוע את כל התאונות כל הזמן אך ניתן לצמצם את כמות התאונות באופן משמעותי ואמצעי פשוטים למנוע נזק לרכוש וחיי אדם.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

5 נקודות תורפה נפוצות בחניונים ודרכי הטיפול בהן

5 נקודות תורפה נפוצות בחניונים ודרכי הטיפול בהן

החניון מצטייר בעינינו כמקום בטוח לנסיעה, ואכן, לרוב הוא כזה. מהירות הנסיעה בו איטית, הנתיבים ברורים ומשך הנסיעה עצמה בחניון קצרה, רק למצוא חניה או לצאת מהחניה לכביש. ובכל זאת, מספר לא מועט של תאונות מתרחשות דווקא בחניון. אולי בגלל שהמגננות שלנו יורדות ואנו נוהגים בהיסח הדעת, אולי בגלל התנועה הלא מבוקרת של הולכי הרגל בשטחי החניון ואולי בגלל הצפיפות. כך או כך, הנסיעה בחניון עלולה להסתיים בתאונה. במאמר זה נסקור 5 מצבים שעלולים להפוך את הנסיעה בחניון למסוכנת ונציע פתרונות להתגבר על מצבים אלו ולהגביר את הבטיחות בחניון.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סכנת החלקה בחניונים עם רצפת אפוקסי

בעלי חניונים רבים המעוניינים לשדרג את נראות החניון בוחרים להשקיע ולצפות את רצפת החניון בציפוי אפוקסי. נכון, המראה באמת מרשים יותר ומשדר ניקיון ואיכות, אך, בעת מצב של רטיבות בחניון, הרצפה הופכת לחלקה ומסוכנת במיוחד. כל בלימה או האצה פתאומית עלולה לגרום להחלקה של הרכב העלולה להתפתח לתאונה. אז איך שומרים על מראה נקי ויפה מבלי לפגוע ברמת הבטיחות?

פתרון:

התקנת פסי האטה היא פתרון היכול לסייע במניעת תופעת ההחלקה בחניון. התקנת פסי האטה, תגרום לנהגי הרכבים להפחית את מהירות נסיעתם ובכך להגביר את הבטיחות בחניון. להסבר מפורט על בעיה זו ופתרונה, אתם מוזמנים להיכנס לקרוא בקישור זה

חניית הרכב בין ולצד עמודי תמך בחניון

בחניונים רבים קיימים עמודי תמיכה של הבניין לצד החניות. בעת חניית הרכב בחניה בסמוך לעמוד תמך, עלול הרכב לפגוע בעמוד ולגרום נזק לעמוד ולרכב עצמו. חוויה לא נעימה לנהג וכן לבעלי החניון שיידרשו לתקן את העמוד שנפגע.

פתרון:

התקנת מגיני פינה על גבי העמודים בחניון. מגן הפינה בראש ובראשונה יבליט את נוכחות העמוד ויגרום לנהג להגביר את הערנות לנוכח העמוד וכן במקרה של פגיעת רכב במגן, זה יספוג חלק מעוצמת הפגיעה ויכול לסייע בהקטנת חומרת הפגיעה הן בעמוד והן ברכב.

שדה ראיה מצומצם בסביבת צמתים, עיקולים חדים וביציאה מהחניון

הצפיפות הרבה בחניונים, מתבטאת במקרים רבים בפניות חדות ומעברים בהם שדה הראייה מוגבל. כמו כן, בחניונים רבים היציאה מהחניון נעשית ישירות לכביש מבלי שניתן יהיה להבחין בהולכי הרגל על המדרכה או במכוניות החולפות בנתיב הניצב לכביש. מחסור בשדה ראיה בעת נהיגה ברכב, זו סכנה של ממש המצריכה פתרון שיאפשר חשיפה של שטחים מתים.

פתרון:

התקנה של מראות פנורמיות. בין אם מדובר בעיקול חד או צומת מסוכן בחניון או ביציאה ממנו, התקנה של מראה פנורמית לחניון תסייע לנהג לראות מה מתרחש מעבר לשטח המוסתר ובכך תסייע בשיפור הבטיחות בחניון.

הפרדת תנועת כלי הרכב מתנועת הולכי הרגל בחניון

שטח החניון בהשוואה לשטח עירוני אינו מותאם להליכה של הולכי רגל. מרבית החניונים אינם מאובזרים במדרכות או שבילים המיועדים להולכי רגל, דבר אשר עלול לסכן את הולכי הרגל בחניון.

פתרון:

יש ליצור הפרדה בין תנועת הולכי הרגל לתנועת המכוניות. כדי ליצור הפרדה בין תנועת כלי הרכב להולכי הרגל בחניון מומלץ להשתמש בעמודי חסימה. התקנת עמודי חסימה תיצור הפרדה מכאנית ברורה ותפריד באופן ברור את השטח המיועד לתנועת הולכי רגל מהשטח המיועד לתנועת מכוניות. שימוש נפוץ בעמודי חסימה בחניון מקובל גם בכניסה ללובאים של הבניין, מול מעליות ועמדות תשלום בחניון.

חוסר תשומת לב של הנהגים לתמרורי ההכוונה והאזהרה בחניון

התייחסות וציות לשלטי אזהרה והכוונה בחניון היא חובה, בדיוק כמו חובת ההתייחסות אליהם בנהיגה בכביש. בין אם מדובר בתנאים של תאורה שאינה אופטימאלית או בין אם מדובר בחוסר תשומת לב של הנהגים, נראה שבחניונים “מתייחסים” פחות לתמרורים. אי ציות לתמרור אזהרה כגון עצור או האטה יכול לגרום לתאונה.

פתרון:

התקנה של תמרורי לד חשמליים במקומות המסוכנים, תגביר את ניראות השלטים, ותגביר את תשומת ליבם של הנהגים לנוכחותם ובכך תסייע בהגברת הבטיחות בחניון.

לסיכום

יש משפט שאומר “אם לא היה לזה פתרון, זו לא הייתה בעיה” בדיוק כמו שתיארנו במאמר זה, כמעט לכל בעיה, יש פתרון. שימוש באביזרי בטיחות בחניון תגביר את הבטיחות בחניון ותבטיח לכל המשתמשים בו חווית חניה נוחה ובטוחה יותר. הצוות המנוסה של ארבל שטראוס ישמח להעמיד לרשותכם את מגוון המוצרים והפתרונות שלנו להפיכת סביבת החניון שלכם לבטוחה יותר.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

אביזרים לחניה – בואו נחנה על בטוח

אביזרים לחניה – בואו נחנה על בטוח

חניה זה לא משחק ילדים. הכניסה והיציאה ממנה עלולה להיות קשה ומסוכנת. למשל, יציאה ברוורס לתוך כביש הומה או בשכונה מרובת ילדים, עלולה לסכן לא רק את הנהג, אלה גם נהגים אחרים או הולכי רגל תמימים. אז איך נבטיח את ביטחוננו ואת בטחון הסובבים אותנו בעת שאנו יוצאים או נכנסים למקום החניה שלנו?

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

אביזרים לחניה – מוצרים בסיסיים

מראה פנורמית – שימוש במראה פנורמית בעת יציאה מחניה, יבטיח לנו את הגדלת שדה הראיה שלנו באופן משמעותי ובכך יסייע לנו לצאת מהחניה בבטחה מבלי לסכן הולכי רגל או רכבים אחרים בדרך.

עמודים גמישים – שימוש בעמודים גמישים אולי נראה מיותר, אך בעזרת תיחום נכון של קצות החניה, נבטיח שרכבים לא יחנו צמוד מידיי לרכב שלנו ובכך נקטין את הקושי בתמרון הרכב בעת היציאה או הכניסה לחניה.

מעצורי חניה – מעצור החניה המותקן בקצה החניה, מסמן את קצה החניה ועוצר את הרכב במקום הרצוי וזאת כדי להימנע מפגיעה בקיר, באבן שפה או בכל עצם אחר הממוקם בקצה החניה ועלול להיפגע מרכב חונה.

סימון תא החניה וסימון באמצעות בספריי – סימון גבולות תא החניה, יסייע בשמירה על שטח תא החניה, תוך הדגשה של השטח המדויק של תא החניה וזאת כדי למנוע פלישה של רכבים שכנים לתא החניה שלכם, דבר שיסייע לכם להחנות את רכבכם בצורה נוחה ומרווחת ככל הניתן בתא החניה. סימון תא החניה לרוב מתבצע ע”י קבוצת סימון בעלות גבוהה. באמצעות מכונת סימון וספריי, ניתן לסמן את תא החניה בקלות ובמהירות ובעלות נמוכה וכמו כן לבצע חידוש של הצבע בכל עת בקלות במהירות ובמחיר משתלם במיוחד.

מחסום חניה – גם זה אינו מוצר בטיחות הכרחי, יחד עם זאת, אנשים רבים מוצאים שהשימוש במחסום חניה נותן להם שקט וביטחון בכך שרכבים זרים לא יחנו בחניה שלהם.

אביזרים לחניה – מוצרים נוספים לשימוש בחניונים

בנוסף למוצרים הנמנים מעלה, כשנחנה את רכבנו בחניון ניתקל באביזרים נוספים לחניה כגון:
מחסום דוקרנים – במרבית החניונים נמצא ביציאה מהחניון. מחסום דוקרנים המונע כניסת רכבים בכיוון הפוך לכיוון התנועה ומאפשר נסיעה בכיוון אחד בלבד.

פסי האטה – זהו מוצר המשמש הן להאטת רכבים לצורך בטיחות והן להאטת רכבים לצורך מניעת תופעת “ברחנים” מחניונים. כך או כך, זהו מוצר בטיחות נחוץ ונפוץ בחניונים.

עיני חתול – זהו מוצר פשוט המותקן באמצעות ברגים על גבי המיסעה ותפקידו לסייע בסימון הדרך בתוספת או כתחליף לסימון פסי הפרדה וניתוב בצבע. הצבע הבולט (צהוב) של עין החתול ומחזירי האור שעל גביו מאפשרים לנהגים להבחין בו ולראות את הדרך גם באזורים חשוכים בחניון. בנוסף עין החתול משמשת גם כסוג של מפרדה מכאנית שכן, בעת שרכב עולה עליה הוא מרגיש זאת בהגה (רעידות בהגה) בדומה לדריסה של עיני חתול בכבישים

לסיכום

במאמר זה פירטנו בקצרה על מגוון מוצרים אשר תפקידם להפוך את אזור החניה לבטוח ונעים יותר לשימוש.

אם יש לכם שאלות נוספות, בבקשה פנו עוד היום לאחד מנציגי המכירות שלנו לקבלת מענה מקצועי ואדיב.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

כיצד השימוש בציוד בטיחות לחניונים תורם להגברת הבטיחות בחניון

כיצד השימוש בציוד בטיחות לחניונים תורם להגברת הבטיחות בחניון

כשזה נוגע לציוד בטיחות לחניונים, חברת ארבל שטראוס היא הכתובת למגוון הגדול ביותר של מוצרי הבטיחות. ציוד בטיחות לחניונים הוא לא פחות ממציל חיים, ולכן, חברתנו משקיעה את מירב המאמצים לייבא את המוצרים האיכותיים, העמידים והטובים ביותר בשוק העולמי!

במאמר זה נסקור מספר מוצרי בטיחות לחניונים שהשימוש בהם יתרום להגברת הבטיחות בחניון.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

ציוד בטיחות לחניונים והשימושים בהם

מפרידי נתיבים – מוצר זה הנקרא גם מפרידי תנועה, כשמו כן הוא, משמש להפרדת נתיבים בהם ישנו צורך להפריד בין נתיבי תנועה, לרוב דו כיווניים, או כדי ליצור הפרדה מכאנית בין תנועת כלי רכב לתנועת הולכי רגל בחניון. מפרידי נתיבים אותם חברת ארבל שטראוס מספקת, מגיעים במספר דגמים בהתאם לצרכים בשטח. מפרידי נתיבים מורכבים לרוב מבסיס המפריד אותו מחברים למיסעה ועליו ניתן להתקין עמודים גמישים מוגבהים מהמיסעה או פלפים בהתאם לדגם.
מפריד נתיבים באורך של 120 ס”מ ללא תוספת דגם 12202, מפריד נתיבים באורך של 120 ס”מ עם פלפ נמוך דגם 12203, מפריד נתיבים באורך של 120 ס”מ עם פלפ גבוה 12204, מפריד נתיבים באורך של 100 ס”מ עמיד במיוחד ללא תוספת דגם 12262, מפריד נתיבים באורך של 100 ס”מ עמיד במיוחד עם עמוד גמיש נמוך 12270, מפריד נתיבים באורך של 100 ס”מ עמיד במיוחד עם עמוד גמיש נמוך 12268.

פסי האטה – זהו מוצר בטיחות מהמעלה הראשונה, כשמדובר בבטיחות רכבים והולכי רגל ובכל הנוגע למוצרי בטיחות לחניונים. פס ההאטה משמש גם להאטת תנועה באזורים כמו בתי ספר, כניסה ליישובים, בסמוך לגינות ציבוריות, שטחים תפעוליים ועוד מקומות בהם יש צורך להאט ולהגביל משמעותית את מהירות הנסיעה.
מוצר מציל חיים זה, משווק בחברתנו במגוון דגמים, חומרי גלם ואיכויות שונות בהתאם לעומסי התנועה בחניון, כאשר פס האטה מגומי הינו הפס עם העמידות הנמוכה ביותר, פס האטה מפלסטיק איכותי ביותר עם אחריות לתקופה של 3 שנים ומתאים למרבית היישומים ופס האטה מ PVC המיועד לעומסי תנועה קיצוניים ומסופק עם אחריות לתקופה של 5 שנים!!!

שלטי לד לחניונים – כחלק מחבילת ציוד בטיחות לחניון ניתן גם לשפר ולשדרג את נראות שלטי האזהרה בחניון, בעיקר בקרבת צמתים ומעברי חציה וזאת כדי להבליט אותם עבור הנהגים והמשתמשים בחניון ולסמן להם על “האזור המסוכן” אליו הם מגיעים. ניתן לבחור מבין 2 סוגים של שלטי לד. שלטי לד סולאריים המופעלים באמצעות סוללה הנטענת מאנרגיית השמש (שלטים אלו מתאימים רק לחניונים פתוחים ולא לחניונים מקורים), או שלטי לד המופעלים על ידי מערכת החשמל של החניון 220V. התקנת שלטי לד בחניון תורמת תרומה משמעותית להגברת הבטיחות בחניון ומניעת תאונות.

לסיכום

חברת ארבל שטראוס מקפידה להתעדכן בכל הטכנולוגיות והמוצרים הקשורים לבטיחות בחניונים. המוצרים הנמנים במאמר זה הם רק קצה המזלג של קשת המוצרים אותה חברתנו מציעה ללקוחותיה. צוות המכירות המנוסה שלנו ישמח להיפגש ולהתאים את מוצר הבטיחות הנכון ביותר עבורכם בהתאמה מדויקת לצרכים ולתקציב.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

הגברת הבטיחות בדרכים ביישובים מושבים וקיבוצים

הגברת הבטיחות בדרכים ביישובים מושבים וקיבוצים

בטיחות בדרכים הוא נושא חשוב לכל הדעות. בכל מקום בו קיימת תנועת כלי רכב בשילוב עם הולכי רגל קיים חשש לתאונות ויש צורך לשיפור הבטיחות בדרכים ומניעת תאונות.

דווקא בערים גדולות ומסודרות נושא הבטיחות בדרכים יהיה מוסדר יותר ויינתן לו דגש רב יותר במחלקות השונות בעירייה, אבל מה לגבי כל אותם יישובים, מושבים וקיבוצים בהם תנועת הולכי הרגל ורכבים מצומצמת יחסית?

דווקא ביישובים שאינם ערים גדולות ומוסדרות קיימות סכנות רבות להולכי הרגל ולתאונות בין רכבים.

לכבוד יום הבטיחות 2016 ולכבוד שנת 2017, נתייחס במאמר זה לבעיות אופייניות, ודרכים לפתרונם לצורך הגברת הבטיחות בדרכים עם דגש על יישובים מושבים וקיבוצים בהם התנועה דלילה יחסית.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

מהירות נסיעה – איך ניתן לגרום לנהגים לנסוע לאט יותר?

המהירות המותרת לנסיעת רכבים בשטח עירוני ע”פ החוק, באם לא נאמר אחרת היא 50 קמ”ש.

האם זוהי באמת מהירות הנסיעה המבטיחה את בטיחות ילדינו ביישוב בו הכבישים צרים ושטח הראיה מוגבל?

כבישים צרים דו סטריים, מדרכות צרות או היעדר מדרכות, צמתים, שדה ראיה מצומצם, ותנועת ילדים ואנשים מבוגרים, הם בעיות נפוצות בדרכים ביישובים וקיבוצים.

מהירות נסיעה גבוהה של כלי רכב ברחבי יישובים הינה מסוכנת ביותר ויכולה לגרום לתאונות קשות בין כלי רכב ובין כלי רכב והולכי רגל.

ראשית, כדי להפחית את מהירות הנסיעה מומלץ לקבוע מול רשויות החוק את הגבלת מהירות הנסיעה המותרת למהירות הנמוכה מ 50 קמ”ש (המהירות המותרת בדרך עירונית) את המהירות המותרת. ואותה יש לסמן באמצעות שילוט ע”פ החוק.

כדי להגביר את נוכחות השילוט, מומלץ להשתמש בתמרורי לד סולאריים או חשמליים כדי להדגיש ולהזכיר לנהגים את מהירות הנסיעה המותרת.

נוכחותם של שלטי לד חשמליים או סולאריים, בולטת וברורה לכל המשתמשים בדרך בכל שעות היממה וגם בתנאי חשיכה וזוהי דרך יעילה ביותר להזכיר לנהגים שעליהם לנהוג במהירות נמוכה מזו הם רגילים לה בדרך עירונית.

בנוסף לתמרורי הלד, כדי להאט פיזית את מהירות הנסיעה של כלי הרכב ביישוב, פתרון נוסף התורם להאטת כלי הרכב והגברת הבטיחות בדרכים הוא התקנת פסי האטה ברחבי היישוב.

קיימים סוגים רבים של פסי האטה בהתאם למהירות הנסיעה.

פסי ההאטה עליהם ממליץ משרד התחבורה הם פסי האטה גדולים מאספלט או בטון והם מותאמים למהירות נסיעה של 50 קמ”ש. כאמור לעיתים כדי לשמור על הבטיחות בדרכים מהירות הנסיעה הרצויה תהיה נמוכה מ 50 קמ”ש ולכן ניתן להשתמש בפסי האטה מודולאריים מפלסטיק המתאימים יותר לשטחים צפופים כמו מושבים וקיבוצים.

ניתן להשיג פסי האטה מפלסטיק במגוון גדלים וחתכים בהתאם למהירות הנסיעה הרצויה.

פסי האטה המתאימים למהירות נסיעה נמוכה במיוחד של 10 קמ”ש המתאימים להתקנה בעיקר לפני מעברי חצייה, גני ילדים, שערים ובכל מקום בו רוצים שמהירות הנסיעה תהיה נמוכה במיוחד. פסי האטה המתאימים למהירות נסיעה של 20 קמ”ש אשר יתאימו להתקנה במרבית הכבישים והשבילים ביישוב ופסי האטה המתאימים למהירות נסיעה של 30-50 קמ”ש המתאימים להתקנה בעיקר בכבישים ההיקפיים של היישובים ובמקומות בהם שדה הראייה ותנאי הדרך ברורים ובטוחים.

התקנת פסי האטה ברחבי היישוב לצורך הגברת הבטיחות ומניעת תאונות היא דרך יעילה ביותר, פשוטה וזולה להורדת מהירות הנסיעה ומסייעת במניעת תאונות.

הפרדה בין תנועת כלי הרכב להולכי רגל ומניעת התפרצות של ילדים לכביש

כל הורה מכיר את הפחד “שהילד ירוץ לו לכביש”. ילדים בעיקר מתחת לגיל 5, אינם מודעים לסכנות של מפגש עם כלי רכב וכן אינם מודעים למגבלות של נהגי הרכבים הקשורות בשדה הראיה מהירות התגובה ויכולת הבלימה.

בנוסף בחלק גדול מהמושבים והקיבוצים אין מעברי חציה או שיש ואינם מסומנים כהלכה.

בהרבה מקרים אין כל מניעה מילד לשחק בגן ילדים ולרוץ אחרי כדור שהתגלגל לו אל הכביש.

כדי למנוע התפרצות של הולכי רגל אל הכביש, הדרך היעילה ביותר היא ליצור סימון והפרדה, שתסמן בגבול ברור את התפר בין המדרכה לכביש ושאף תמנע שתמנע פיזית את המעבר של הולכי הרגל לכביש או לפחות תגרום להם להבין שהם עברו לכביש ועליהם לנהוג בזהירות.

על מנת ליצור הפרדה ניתן להשתמש בעמודי חסימה. עמודי חסימה הם בעצם עמודי מחסום העשויים מחומרים שונים.

קיימים עמודי חסימה מפלסטיק, עמודי חסימה מברזל ועמודי חסי מה מחומרים טרמו פלסטיים (X-LAST) עמידים בדריסה.

על ידי התקנה של עמודי חסימה לאורך שפת המדרכה יוצרים סימון ברור ובולט ואף סוג של חייץ בין המדרכה לכביש.

הולכי הרגל והנהגים בכביש בזכות עמודי חסימה, יידעו בוודאות את המסלול הבטוח בעבורם.

בנוסף ניתן גם להתקין מעקות הולכה ומעקות למניעת התפרצות של הולכי רגל מדגמים שונים בהתאם לצורך.

לדוגמא, סביב גן שעשועים או מקומות מפגש מרכזיים, כדי להבטיח את בטיחות הילדים, מומלץ לגדר את השטח במעקות הולכה ולהשאיר מעבר באמצעות עמודי חסימה רק בפתחים המותרים באמצעות עמודי חסימה

בעת התקנת מעקות הולכה או עמודי חסימה יש להביא בחשבון ולאפשר מעבר בטוח להולכי רגל, אופניים ועגלות נכים וכל זה תוך שמירה על חוקי הנגישות במרחב הציבורי.

התקנת מוצרי בטיחות תורמת משמעותית לבטיחות המשתמשים בדרך, לבטיחות ילדינו והיקרים לנו.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

ארבל שטראוס