פסי האטה EPDM – שלא יעבדו עליכם!

פסי האטה EPDM – שלא יעבדו עליכם!

מהם פסי האטה EPDM?

מתחרים רבים בשוק, מוכרים פסי האטה תחת השם ‘פסי האטה EPDM’, וזאת, על מנת לשוות לפסי ההאטה אופי יוקרתי יותר, בעוד שבפועל, EPDM הוא שם נרדף לגומי פשוט.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סוגי פסי האטה

פסי האטה - סרטוני הסבר

נגן וידאו אודות פסי האטה מפלסטיק באישור מכון התקנים
נגן וידאו אודות פסי האטה

אז מה בדיוק מוכרים לכם?

כפי שציינו, המתחרים מנסים למכור פסי האטה EPDM ועוד מוסיפים שהם המחוזקים בלוחיות פלדה, בתואנה שלוחיות הפלדה מגבירות את חוזקת פס ההאטה ומאריכות את חייו.

אז רכשנו פס האטה כזה, באורך של 1 מטר, כי רצינו לבדוק על איזו לוחית פלדה מדובר והאם היא אכן תורמת לחיזוק פס ההאטה.

להלן הממצאים שגילינו:
חתכנו את פס ההאטה ומצאנו שלוש לוחיות ברזל דקיקות בעובי של 0.8 מ”מ, ובגודל כולל של 30X5 ס”מ. בטח לא משהו שיכול לתרום לחיזוק פס ההאטה, ובטח לא ברמה שמצדיקה “הצהרה” מצד המוכר, כי פס ההאטה “מחוזק” בלוחיות פלדה.

מה רצינו להגיד?

שימו לב, כאשר מוכר אומר לכם שפס ההאטה שלו עשוי EPDM, הוא למעשה אומר לכם שיש לו פס האטה מגומי ממוחזר, אשר לבטח מיוצר בסין, והאיכות שלו מוטלת בספק.

פסי האטה מגומי הם פסי האטה החשופים לנזקי הסביבה ולשחיקה ודחיסה בשל דריסות מרובות.

בנוסף, הספק טוען לאחריות של 5 שנים. אנו ממליצים לכם לבדוק מול הספק, כמה שנים המוצר משווק בארץ, ובאילו מקומות הוא עומד במבחן לאורך 5 שנים.

כשם שלא תאמינו למוכר רכב שמספר לכם שיש לו מכונה משוכללת בעלת מנוע בעירה פנימי, המסיע אנשים מנקודה אחת לאחרת, ותבינו שבסך הכל מדובר ברכב ולא במעבורת חלל, כך גם כאן, אל תאמינו לשמות מפוצצים הבאים לתאר מוצר פשוט כמו גומי, זהו בסך הכל עוד טריק שיווקי.

ואצלנו?
אנחנו אוהבים לקרוא לילד בשמו. גומי זה גומי, PVC זה PVC ופלסטיק הוא פלסטיק.

אצלנו תוכלו לבחור ממגוון סוגי פסי האטה לחניון לפי הרצון והצורך שלכם, ולא בגלל שיישמנו עליכם תרגיל שיווקי שנועד לגרום לכם לקנות מוצר באיכות נמוכה, במחשבה שמדובר במוצר באיכות גבוהה.

פסי ההאטה שלנו נרכשים מאותו הספק EVELUX ומיובאים על ידנו באופן בלעדי כבר יותר מעשר שנים!!! האיכות שלנו מוכחת במאות אתרים ברחבי הארץ!

למידע נוסף ולשיחה עם אחד מנציגי המכירות שלנו, אתם מוזמנים ליצור קשר.

סרטוני הדגמה לפסי האטה ועמידותם המשווקים בחברת ארבל שטראוס

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

פסי האטה מפלסטיק מחיר, איכות ומה שביניהם

פסי האטה מפלסטיק מחיר, איכות ומה שביניהם

באופן כללי, כשמדובר ברכישת מוצר בין אם הוא לעסק או לבית בין אם הוא זול או יקר ההתלבטות תמיד קיימת. כאשר מדובר בבטיחות התפשרות על מחיר עלולה להיות לא משתלמת אך גם מסוכנת.
במאמר זה נדון בשאלה פסי האטה מפלסטיק מחיר או איכות ונביא מספר דוגמאות למקרים בהם לקוחות שילמו עבור פסי האטה מפלסטיק מחיר משתלם ונהנים מהמוצר שנים רבות אל מול לקוחות אשר התפשרו על המחיר ומתמודדים עם פסי האטה שהתפרקו להם לאחר תקופת שימוש קצרה.

כדי להבין את ההבדלים בין סוגי פסי ההאטה תחילה נסביר מה הם פסי האטה מפלסטיק. (או בשמו המוכר יותר , במפר). בעבר פסי האטה היחידים שיוצרו היו עשויים מבטון, אספלט או גומי. פסי האטה מפלסטיק הם בעצם דור מעודכן ואיכותי יותר של הפסים המודולריים העשויים גומי המיועדים להפחתת מהירות בעיקר בחניונים ומפעלים.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סוגי פסי האטה

כאמור הפסים המודולריים אשר היו מוכרים בשוק היו פסי האטה העשויים גומי ממוחזר, המוכרים בשם פסי האטה EPDM, והיו מיוצרים על ידי ספקים שונים בעיקר סינים ומיובאים לישראל על ידי ספקים שונים. עם התקדמות תעשיית הפלסטיק בעולם לצד זמינות חומרי גלם איכותיים, שיפור תהליכי יצור והוזלתם נכנסה לתחום יצרנית מוצרי הבטיחות הענקית EVELUX והחלה ביצור המוני של פסי האטה מפלסטיק ושיווקם בעולם. עם השנים היצרן שיפר את חומרי הגלם ועמידות המוצר הסופי דבר שהפך את פסי האטה מפלסטיק למוצר מוביל בתחום. כמו בכל תחום כשיצרן אחד מצליח קמים אחריו כמו פטריות אחרי הגשם חיקויים זולים באיכות נמוכה.

אז שלמתם עבור פס האטה מפלסטיק מחיר זול והתפרק לכם לאחר זמן קצר? אנחנו לא מתפלאים
בשוק הישראלי קיימים יבואנים המייבאים פסי האטה מפלסטיק מיצרנים שונים ומשונים להם אין ניסיון וידע עתיר שנים וכן ניסיון בתנאי מזג האוויר והשימוש הישראלי והתוצאות בשטח מדברות בעד עצמן. לקוחות רבים המגיעים אלינו לאחר ששילמו על פסי האטה מפלסטיק מחיר זול עם תמונות וחלקי מוצרים שבורים כדי שנסייע להם במציאת פתרון חלופי ואיכותי עבור הצרכים שלהם בשטח.

פסי האטה מפלסטיק מחיר מול איכות

חברתנו מייבאת משנת 2008 מגוון פסי האטה מפלסטיק מדגמים שונים לפי מהירות נסיעה ועומסי תנועה משתנים. כל פסי האטה מפלסטיק אותם אנו משווקים מסופקים עם אחריות לתקופה של לא פחות משלוש שנים וכן אנו יכולים לדווח על פסי האטה שמותקנים במקומות עמוסי תנועה כבר מעל חמש שנים ועדין מתפקדים בצורה מושלמת. לאור הניסיון שרכשנו במהלך השנים אנו יודעים שיש לנו את היכולת ואת המוצרים המתאימים לכם ביותר כך שלקוח מגיע לאחר שנכווה ממוצר נחות ימצא אצלנו פתרון מתאים במחיר אטרקטיבי.

ניסיון ושירות מבחינתנו הם לא רק סיסמא אלא אבני הדרך והעקרונות עליהם חברתנו מושתת. נשמח להעמיד לרשותכם את הניסיון והמוצרים האיכותיים שלנו. צוות המשרד וסוכני השטח ישמחו לעמוד לרשותכם בכל שאלה ועניין.

סרטוני הדגמה לפסי האטה ועמידותם המשווקים בחברת ארבל שטראוס

נגן וידאו אודות פסי האטה מפלסטיק באישור מכון התקנים
נגן וידאו

ארבל שטראוס משווקת מגוון פסי האטה מודולריים העשויים מחומרים תרמופלאסטיים (PVC, PCC ) והמתאימים להגבלת מהירות נסיעה מ-10 ועד 50 קמ”ש.

המחיר של פס האטה משתנה בהתאם למהירות האטת הרכב. כמו כן המחיר משתנה בהתאם לארץ הייצור וחומר הגלם ממנו עשוי פס ההאטה. להצעת מחיר כנסו לאתר.

קל… ברור שפס האטה מפלסטיק עדיף. למידע נוסף כנסו לאתר.

מרבית פסי ההאטה המשווקים אצלנו, מגיעים עם 3 שנות אחריות.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

חמישה שימושים בפסי האטה שאינם למטרת האטת נסיעת רכבים

חמישה שימושים בפסי האטה שאינם למטרת האטת נסיעת רכבים

פסי האטה מוכרים לכולנו כאמצעי להאטת נסיעת כלי רכב. לרוב נמצא את פסי ההאטה בקרבת בתי ספר, גני ילדים, חניונים ועוד. פסי האטה בהחלט מתוכננים לשמש כאמצעי להאטת תנועת רכבים, אך יחד עם זאת, ישנם מספר שימושים יוצאי דופן, אך נכונים, לשימוש אחר בפסי האטה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סוגי פסי האטה

שימושים יוצאי דופן בפסי האטה

  1. הפרדת נתיבים המיועדים לרוכבי אופניים ושבילים להולכי רגל – במרבית כבישי הארץ אין מסלולים ייעודיים לרוכבי אופניים. בעיריית תל אביב למשל, החליטו להקצות חלק מנתיב הנסיעה או שטח החניה של הרכבים לטובת העניין. אך איך ניתן ליצור הפרדה וסימון בין הנתיבים המיועדים לנסיעת רכבים ולנתיב המיועד לתנועת אופניים? שימוש בפסי האטה המותקנים במקבלי למדרכה (במרחק מתאים לנתיב אופניים), יצור את ההפרדה הנדרשת. בנוסף, במפעלים ובחניונים, ניתן להתקין את פסי ההאטה באותו האופן ליצירת נתיב הולכי רגל. וזאת כדי להגביר את בטיחות המשתמשים בדרך.
  2. מעצרה לניתוב זרימת מים – במקומות בהם ישנה זרימה קבועה של מים, כמו למשל במכוני שטיפת רכב, קיימת לעיתים בעיה בניתוב המים וגלישתם לשטחים שאסור שיגיעו אליהם מים ובעיקר לא מים מלוכלכים עם סבון העלולים להוות מפגע בטיחותי של ממש. אחת הדרכים לעצור ולנתב זרימת מים, היא התקנה של “מסגרת” העשויה חוליות פסי האטה שתעצור את המים מלזרום למקומות אסורים ותסייע בהכוונתם לנקודת הניקוז הרצויה. פס ההאטה המומלץ לשימוש זה הינו דגם 12100 (פס האטה למהירות של 10 קמ”ש) שכן צורתו הינה המתאימה ביותר לעצירה וניתוב של מים.
  3. הגנה על קירות – במפעלים ובמרכזים לוגיסטיים רבים, בהם ישנה תנועה ערה של רכבים כבדים כמו משאיות ומלגזות, קיימת לעיתים פגיעה של מלגזות בקירות המבנה, דבר הגורם לא אחת לנזק. בעלי מפעלים רבים מצאו שהתקנת פסי האטה על גבי קירות המועדים לפגיעה, שומרת על הקיר מפני נזקים. היכולות של פסי האטה מפלסטיק לרוב יהיו חזקות יותר ממגיני קיר מגומי המוצעים בשוק.
  4. מעצורי גלגל למשאית – עצירת משאיות בחניה זהו אתגר לא פשוט. מעצורי חניה סטנדרטיים אינם מתאימים לשימוש עבור משאיות שכן אלו מפאת משקלן וגודלן, פשוט עוקרות את המעצורים הסטנדרטיים. מתוך ניסיון למצוא פתרון הולם עבור חניית משאיות, נמצא שהתקנת חוליות פס האטה יכולה לשמש כסמן עצירה מכאני יעיל עבור נהגי המשאיות שמרגישים שפגעו בגלגליהם בפס ההאטה ובכך הם יודעים לעצור במקום הנדרש. כל זאת מבלי שיגרם נזק לפס ההאטה וזה יעשה את עבודתו נאמנה למשך שנים רבות.
  5. אמצעי הגבהה לפיצוי על הפרשי גובה במכפילי חניה – מצוקת החניה מביאת חניונים רבים לעבור לחניות כפולות (מכפילי חניה). בעת התקנת מכפילי חניה לעיתים כחלק מתנאי השטח, נוצר הפרש גובה בין רצפת החניה ונקודת העלייה של הרכב למכפיל החניה. הרווח שנוצר אינו מקשה על עליית הרכב לחניה במתקן ולעיתים אף עלול לגרום לנזק של ממש לגחון של רכבים נמוכים. התקנת פס האטה בהפרש הגובה שנוצר, תסייע “לחפות” על ההפרש ותקל על עליית כלי רכב למכפיל החניה.

סרטוני הדגמה לפסי האטה ועמידותם המשווקים בחברת ארבל שטראוס

נגן וידאו אודות פסי האטה מפלסטיק באישור מכון התקנים
נגן וידאו אודות פסי האטה תמונת קטלוג

לסיכום

ככל הנראה, פסי האטה לחניון ימשיכו וישמשו בעיקר לשימוש אליו נועדו – האטת נסיעת רכבים. ובכל זאת, עם קצת יצירתיות ניתן למצוא פתרונות מצויינים וחסכוניים. למידע נוסף אודות פסי האטה אותם חברתנו משווקת, צוות המכירות שלנו ישמח לעמוד לרשותכם.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

במפר כאמצעי בטיחות באזורי מיתון תנועה

במפר כאמצעי בטיחות באזורי מיתון תנועה

מהו במפר והיכן מומלץ להתקין אותו? אזורי מיתון תנועה, הם אזורים בהם נדרש להוריד את מהירות הנסיעה מתחת לתקנה המוגדרת. אזורים אלו לרוב נמצאים בסביבת תנועת הולכי רגל ערה כגון: רחובות משולבים, בקרבת בתי ספר או גני ילדים, מרכזי קניות ועוד. הסיבה להגדרת אזורים אלו היא ברורה ומובנת, הבטחת בטיחות הולכי הרגל והורדת הסיכוי לתאונות, שכן, להאטת מהירות הנסיעה קשר ישיר לבטיחות משתמשי הדרך עם דגש על הולכי הרגל.

אחת הדרכים המקובלות להאטת מהירות הנסיעה מתחת לתקנה המוגדרת היא הצבת שילוט המורה על מהירות הנסיעה המותרת. הבעיה היא שבמקרים רבים שילוט אינו גורם להאטת מהירות כלי הרכב.

אחת הדרכים היעילות להאטת מהירות הנסיעה הינה התקנה של במפרים המיועדים להאטת כלי רכב בדרכים.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סוגי במפרים

מהו במפר – רקע כללי

במפר הוא למעשה חלק מוגבה מעל פני המסיעה, המותקן לרוחב הדרך ומשמש להורדת מהירות הנסיעה. כאשר רכב עולה על פס האטה, פסיההאטה גורם להרעדת כלי הרכב דבר אשר יגרום לנהג להוריד את מהירות הנסיעה.

להתקנת במפר שתי סיבות עיקריות:

  1. הפחתת מהירות הנסיעה לאורך אזור או קטע דרך.
  2. האטה נקודתית באזורים הנדרשים לכך כגון התקרבות לצומת, לפסי רכבת, לבתי ספר וכדומה.

פסי ההאטה פותחו לראשונה בראשית שנות ה-70 באנגליה ע”י המעבדה לחקר התחבורה. אז פותח פס האטה סלול בעל פרופיל מעגלי בגובה 10 ס”מ ובאורך 3.5 – 4 מטרים שהפך לפס הסטנדרטי המקובל לשימוש במרבית המדינות בעולם. פס האטה זה נחשב למתאים למהירויות נסיעה בטווח של 50 קמ”ש. בישראל, החל השימוש בפסי האטה בתחילת שנות ה-80 והוא נותר נאמן לפס ההאטה המקורי שפותח באנגליה.

בארץ בנוסף לפסי ההאטה הסלולים, ניתן למצוא שני סוגי פסי האטה נוספים:
פסי האטה מגומי
פסי האטה מפלסטיק
מבין פסי ההאטה הנ”ל קיימים חתכים רבים, בעיקר באופן ההרעדה שהם גורמים לרכב העולה עליהם. מלבד רמת ההרעדה, תפקידם זהה והשוני בניהם עומד בעיקר על איכות ועמידותם בשחיקה ובעומסי תנועה לאורך זמן.

תקנים להתקנת במפרים

עם התקדמות התחבורה והדרישה הגוברת למיתון התנועה, פרסם משרד התחבורה הנחיות להצבת פסי האטה.
הנוהל ליישום התקנת פסים אלו מורכב ממספר סעיפים אותם נפרט בקצרה:

  • התקנת פסי האטה כתגובה לבעיות בטיחות או לבקשת תושבי הרחוב.
  • התאמת פסי ההאטה באתר המדובר.
  • התחשבות במאפייני הדרך והתנועה באזור ההתקנה.
  • בדיקת התאמה בין פרמטרי התכנון לפרמטרי ביצוע ההתקנה. הבדיקה תוזמן ע”י הרשות היוזמת.
  • בדיקת מעקב אחר שינויי התנועה לאחר ההתקנה.

סוגי ההתקנים של פסי האטה הסלולים המומלצים לשימוש בארץ ע"פ המלצות משרד התחבורה:

  • פס האטה מעגלי – הבמפר הנפוץ ביותר ומומלץ לשימוש בארץ. גובהו 75-100 מ”מ ואורכו 3.5 – 4 מטרים.
  • פס האטה טרפזי – זהו פס האטה אשר פותח בארה”ב ובאוסטרליה והוא מתאים להתקנה באזורי מעברי חצייה ולהבלטת כניסה לאזורים מתוני תנועה.
  • פס האטה סינסואידי – פס האטה זה פותח במטרה לשפר את נוחות הנסיעה של הנוסעים ברכב והוא נחשב נכון יותר לאזורי מעברי אוטובוסים ורכבים דו גלגליים, אך ביצוע התקנתם דורש דיוק ועל כן הם נחשבים יקרים יותר. במפר זה טרם נוסה בישראל ולכן אינו מומלץ.

סוגי במפרים נפוצים בארץ

בארץ ישנם מספר דגמים ראויים ונפוצים של פסי האטה. הדגמים הללו אמנם אינם מומלצים רשמית ע”י משרד התחבורה, יחד עם זאת, הם אינם פסולים לשימוש וזאת מפני ששימושם יעיל ועלותם זולה יותר מעלות פס ההאטה המומלץ בתקן. בחברת ‘ארבל שטראוס’ תוכלו למצוא את כל סוגי הדגמים בייבוא בלעדי ובמחירים נוחים ומשתלמים.
1. פסי האטה מגומי – פסי האטה זולים המתאימים בעיקר להתקנה בחניונים מקורים שאינם חשופים לשמש ושכמות התנועה בהם נמוכה יחסית שכן עמידותם נמוכה יחסית.
2. פסי האטה מ-PVC – פס האטה זה מגיע בשני דגמים המתאימים להגבלת מהירות של עד 30 או 50 קמ”ש. פסי האטה מסוג זה עמידים במיוחד ומתאימים להתקנה בכל דרך ובכל עומס תנועה. לדוגמא: במנהרות הכרמל בנתיבים בכניסה וביציאה מהמנהרות, מותקנים פסי האטה מ PVC כבר שנים רבות מבלי שנגרם להם כל נזק, למרות כמות כלי הרכב העוברים עליהם בכל יום.
3. פסי האטה מפלסטיק – פס ההאטה המומלץ ביותר מבין השלושה. פס האטה זה מגיע בשלושה דגמים המותאמים להגבלת מהירות של עד 10, 20 או 40 קמ”ש. לפסי האטה מפלסטיק מחיר המשתלם ביותר, שכן עמידותם גבוהה במיוחד והם מתאימים ל 90% מהיישומים הנדרשים. כמו כן פסי האטה אלו הינם הנמכרים ביותר בישראל!

סרטוני הדגמה לפסי האטה ועמידותם המשווקים בחברת ארבל שטראוס

נגן וידאו אודות פסי האטה מפלסטיק באישור מכון התקנים
נגן וידאו אודות פסי האטה סקירת שוק

לסיכום

במפר הינו אמצעי בטיחות אפקטיבי ביותר להאטת תנועה באזורים בהם נדרשת מהירות נסיעה נמוכה מהרגיל.
אנחנו בארבל שטראוס מחזיקים מגוון רחב של פסי האטה אשר נועדו לשימושים רבים ומגוונים וכמובן, העומדים בדרישות ובתקנים המחמירים ביותר.

ארבל שטראוס משווקת שלושה סוגים עיקריים של פסי האטה: 1. פסי האטה מפלסטיק 2. פסי האטה מגומי 3. פסי האטה מתרכובת PVC. מה ההבדל בינהם ואיזה פס האטה הכי ממולץ? כל התשובות במאמר כנסו לאתר.

בארבל שטראוס כל סוגי הבמפרים הם מודולריים והמחיר נקבע לפי הפרמטרים הבאים: 1. חומר גלם ממנו עשוי הבמפר 2. מידה וחתך של הבמפר ( בהתאם למהירות הרצויה ). לפרטים נוספים על הבמפרים כנסו לאתר.

פס האטה המשמש כאמצעי המיועד להפחית את מהירות הנסיעה של כלי רכב בכבישים

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

פסי האטה: סקירת שוק

פסי האטה: סקירת שוק

פסי ההאטה הם אמצעי חיוני להפחתת מהירות נסיעה של כלי רכב בקטעי דרך בהם קיים צורך בהפחתת מהירות הנסיעה. לפסי ההאטה חלק חשוב בחינוך לנסיעה במהירות המתאימה לתנאי הדרך משום שנהג המזהה סימון או תמרור המצביע על קיומם או נהג שחווה פסי האטה בקטע דרך נתון, יאט את מהירות נסיעתו מבעוד מועד. במאמר זה סקירה של סוגי פסי ההאטה הקיימים בשוק, יתרונותיהם וחסרונותיהם וכן סקירה של הדגמים הקיימים.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סוגי פסי האטה

מהם פסי האטה ולמה נועדו

פס ההאטה או במפר הוא עצם הבולט מתוך הכביש ומטרתו לקטוע רצף נסיעה חלקה של כלי רכב על הכביש באמצעות הגבהה של משטח מקו הכביש ובכך לייצר הרעדה של הרכב.

תפקידם הוא האטת מהירות הנסיעה של כלי רכב על ידי יצירה של הרעדה שתגרום לאי נוחות במהירויות גבוהות ותביא את נהגי כלי הרכב להאט את מהירות נסיעת כלי הרכב על מנת להפחית מעוצמת ההרעדה.

משרד התחבורה הוציא קובץ המלצות המתייחסות לפסי האטה המפרט את הקריטריונים להתקנתם.

סוגי פסי ההאטה הקיימים

ישנם כמה סוגים:

פסי האטה קבועים העשויים אספלט, בטון או אבנים משתלבות
פסי האטה מודולריים העשויים מחומרים תרמופלאסטיים (PCC, PVC) או גומי ממוחזר

פסי האטה קבועים

פסי ההאטה הקבועים הם יציקה שהיא חלק מהכביש, פסי האטה אלו עשויים מחומרים כמו בטון, אספלט, או אבנים משתלבות. אופן ביצועם הוא ע”י קבלני עפר באמצעות כלים כבדים.

פסים אלו מבוצעים לרוב ע”פ המלצות משרד התחבורה ומתאימים בעיקר לדרכים עירוניות שמהירות הנסיעה המותרת והמתאימה לתנאי הדרך היא 50 קמ”ש: דרך פתוחה, שבה לרוב תנועה חד כיוונית, סכנות להתפרצות הולכי רגל אל הכביש, צמתים ושטחים מתים.

יתרונותיהם של פסי ההאטה הקבועים:

  • כאשר הם מבוצעים נכון, תואמים את המלצות משרד התחבורה.
  • מתאימים למהירות נסיעה גבוהה של 50 קמ”ש.
  • עמידים לאורך שנים.
  • ביציקת פסי האטה קבועים ניתן להשתמש בחומרים שונים כגון: בטון, אספלט או אבנים משתלבות.

חסרונותיהם של פסי ההאטה הקבועים:

  • לרוב, אינם מתאימים למהירות נסיעה נמוכה.
  • ביצוע יקר ומסובך. יש להוסיף על עלות הפס עצמו גם את עלות הביצוע ועלות התחזוקה (חידוש, סימון, החלפת עיני חתול).
  • אינם ניתנים להזזה. במידה ויש להסירם, יש לתקן את הנזק למשטח שעליו הותקנו.
  • בעלי גוון אחד שאינו ניגודי לכביש ונראותם נמוכה – לכן דורשים סימון ע”י קבלני סימון ותחזוקתו מעת לעת
  • דורשים התקנה נפרדת של עיני חתול.
  • עלולים לגרום נזק לגחון הרכב בעת פגיעה במהירות נסיעה גבוהה.
  • לעיתים פסי ההאטה הקבועים מבוצעים במידות שונות מהמומלץ במסמך של משרד התחבורה, מה שעשוי לגרום נזק לרכב.

פסי האטה מודולאריים

פסי ההאטה המודולריים מורכבים מחוליות וסופיות העשויות חומר תרמולפסטי או גומי ממוחזר. אופן ביצועם הוא התקנה באמצעות ברגים המוברגים אל תוך המשטח עליו מותקנים הפסים.
פסי האטה מודולריים מומלצים להתקנה בעיקר בדרכים בהם מהירות הנסיעה המתאימה לתנאי הדרך היא מתחת ל50 קמ”ש:
חניונים, מושבים, קיבוצים, מפעלים, שטחים תפעוליים, מרכזי מסחר, ליד גני ילדים, גני שעשועים ובתי ספר, בסמוך למעברי חציה, ברחובות בהם מהירות הנסיעה המתאימה לתנאי הדרך היא מתחת ל50 קמ”ש, כגון רחובות משולבים שבהם אין הפרדה בין תנועת כלי רכב לתנועת הולכי הרגל ובכל מקום בו קיימת סכנה להתפרצות הולכי רגל או להתנגשות פוטנציאלית בין כלי רכב כתוצאה מדרך צרה או שדה ראיה מוגבל בצומת. ניתן לעיין במאמר חוקיות התקנת פסי האטה.

לפסי ההאטה המודולריים יתרונות רבים:

  • ישנם פסי האטה מודולארים המתאימים למהירויות נסיעה שונות, מה שמאפשר בחירה של פס האטה בהתאם למהירות המתאימה לתנאי הדרך.
  • עמידות לארוך שנים בהתאם לסוג הפס ולחומר ממנו הוא עשוי.
  • בעלי צבעים ניגודיים (צהוב שחור) וחלק גדול מהדגמים בעלי עיני חתול המוטמעות בגוף הפס. נראותו של הפס גבוהה מאוד.
  • התקנה קלה ומהירה, אין צורך בקבלני ביצוע או בכלים כבדים שעלותם גבוהה.
  • מודולאריים ומתאימים לכל רוחב כביש.
  • עלותם נמוכה ואינה מצריכה עלות נוספת מעבר לעלות הפס עצמו.
  • ניתנים להסרה בכל זמן שאינם גורמים נזק שיש לתקנו למשטח עליו היו מותקנים.
  • מתאימים לנפח תנועה גבוה.

חסרונות פסי האטה מודולאריים

  • לפי מסמך המלצות משרד התחבורה, אינם מתאימים להתקנה בדרכים עירוניות

סוגי פסי האטה מודולריים

ישנם סוגים שונים של פסי האטה מודולריים העשויים מחומרים שונים ומתאימים למהירויות נסיעה שונות:

פסי האטה מודולריים מפלסטיק 10 קמ"ש

דגם זה מתאים למקומות בהם מהירות הנסיעה הרצויה והמתאימה לתנאי הדרך היא 10 קמ”ש. יוצר הרעדה חזקה במיוחד.
חוליות וסופיות פסי ההאטה מדגם זה, בצבע צהוב ושחור, עשויות יציקת PPC והן בעלות 24 עיני חתול למטר (12 לבנות, 12 אדומות).
התקנת דגם זה נעשית באמצעות 12 ברגים ייעודיים והוא מתאים להתקנה על אספלט או בטון.
פסי האטה מודולריים מפלסטיק 10 קמ”ש מתאימים בעיקר להתקנה בחניונים, לפני מחסומים לצורך צמצום תופעת הברחנים (נהגים הנצמדים לנהג שלפניהם על מנת להימנע מתשלום במכונות האוטומטיות).
דגם זה הוא הדגם שתועלתו ביחס לעלותו היא גבוהה ביותר.

פסי האטה מודולריים מפלסטיק 20 קמ"ש

דגם זה מתאים למקומות בהם מהירות הנסיעה הרצויה והמתאימה לתנאי הדרך היא 20 קמ”ש. יוצר הרעדה חזקה.

חוליות וסופיות פסי ההאטה מדגם זה, בצבע צהוב ושחור, עשויות יציקת PPC והן בעלות 18 עיני חתול למטר (9 לבנות, 9 אדומות).

התקנת דגם זה נעשית באמצעות 12 ברגים ייעודיים והוא מתאים להתקנה על אספלט או בטון.

פסי האטה מודולריים מפלסטיק 20 קמ”ש מתאימים בעיקר להתקנה בחניונים, מפעלים, מגרשי חניה, ישובים ומרכזים מסחריים.

דגם זה הוא הדגם שתועלתו ביחס לעלותו היא גבוהה ביותר.

פסי האטה מודולריים מפלסטיק 40 קמ"ש

דגם זה מתאים למקומות בהם מהירות הנסיעה הרצויה והמתאימה לתנאי הדרך היא 40 קמ”ש. יוצר הרעדה מתונה.

חוליות וסופיות פסי ההאטה מדגם זה, בצבע צהוב ושחור, עשויות יציקת PPC והן בעלות 4 עיני חתול למטר (2 לבנות, 2 אדומות).

התקנת דגם זה נעשית באמצעות 8 ברגים ייעודיים והוא מתאים להתקנה על אספלט או בטון.

פסי האטה מודולריים מפלסטיק 40 קמ”ש מתאימים בעיקר להתקנה בחניונים, מפעלים, מגרשי חניה, ישובים, מרכזים מסחריים במקטעים בהם מהירות הנסיעה הרצויה והמתאימה לתנאי הדרך היא בין 20 ל40 קמ”ש.

פסים מודולריים PVC 30 קמ"ש HEAVY DUTY לעומסים קיצוניים

דגם זה מתאים למקומות בהם מהירות הנסיעה הרצויה והמתאימה לתנאי הדרך היא 30-40 קמ”ש. יוצר הרעדה מתונה.

חוליות וסופיות פסי ההאטה מדגם זה בצבע צהוב ושחור, עשויות יציקת PVC מורכבת: פנים הפס עשוי PPC ליצירת חוזק והמעטפת החיצונית יצוקה PVC להגברת העמידות בתנאים קיצוניים. בדגם זה 4 עיני חתול למטר (2 לבנות, 2 אדומות).

התקנת דגם זה נעשית באמצעות 8 ברגים ייעודיים והוא מתאים להתקנה על אספלט או בטון.

פסי האטה מודולריים PVC ל-30 קמ”ש Heavy Duty לעומסים קיצוניים מתאימים להתקנה במיוחד במקומות בהם תנועת הרכבים היא עמוסה ביותר (נפחי תנועה גדולים). פס זה הינו פס ההאטה המודולרי האיכותי והעמיד ביותר שניתן לרכוש.

פסי האטה מודולריים PVC 50 קמ"ש – תקן אמריקאי

דגם זה מתאים למקומות בהם מהירות הנסיעה הרצויה והמתאימה לתנאי הדרך היא 50 קמ”ש ומידותיו תואמות את התקן האמריקאי. יוצר הרעדה מתונה.

חוליות וסופיות פסי ההאטה מדגם זה בצבע צהוב ושחור, עשויות יציקת PVC מורכבת: פנים הפס עשוי PPC ליצירת חוזק והמעטפת החיצונית יצוקה PVC להגברת העמידות בתנאים קיצוניים. בדגם זה 8 מדבקות צהובות למטר.

התקנת דגם זה נעשית באמצעות 8 ברגים ייעודיים והוא מתאים להתקנה על אספלט או בטון.

פסי האטהPVC 50 קמ”ש – תקן אמריקאי מתאימים להתקנה במיוחד במקומות בהם תנועת הרכבים היא עמוסה ביותר (נפחי תנועה גדולים). ומהירות הנסיעה המותרת והמתאימה לתנאי הדרך גבוהה יחסית.

פסי האטה מודולריים מגומי ממוחזר 30 קמ"ש

דגם זה מתאים למקומות בהם מהירות הנסיעה הרצויה והמתאימה לתנאי הדרך היא 30 קמ”ש. יוצר הרעדה חזקה.

חוליות וסופיות פסי ההאטה מדגם זה, בצבע צהוב שחור, עשויות גומי ממוחזר ולרוב מיוצרות בסין. דגם זה ללא מחזירי אור או עיני חתול.

התקנת דגם זה נעשית באמצעות 8 ברגים ייעודיים והוא מתאים להתקנה על אספלט או בטון.

פסי האטה מגומי ממוחזר 30 קמ”ש מתאימים במיוחד להתקנה בחניונים, מפעלים, מגרשי חניה, ישובים ומרכזים מסחריים.

דגם זה אינו מומלץ שכן עמידותו בעומסים, ובתנאי מזג האוויר נמוכה ביותר

סרטוני הדגמה לפסי האטה ועמידותם המשווקים בחברת ארבל שטראוס

נגן וידאו אודות פסי האטה מפלסטיק באישור מכון התקנים
נגן וידאו

לסיכום

כפי שפרטנו כאן, ישנם מספר דגמים של פסי האטה הנבדלים זה מזה בחומרים שמהם הם עשויים, במידותיהם ובהתאמתם למהירות הנסיעה הרצויה והמתאימה לתנאי הדרך בשטח. כמו כן, ישנם הבדלים בעמידותם של פסי ההאטה.

בבואכם לבחור את פס ההאטה המתאים, יש לקחת בחשבון את המלצות משרד התחבורה. עם זאת, יש להתחשב בכך שהמלצות משרד התחבורה מתייחסות לפסי האטה המתאימים למהירות נסיעה גבוהה שלעיתים אינה מתאימה למהירות הרצויה או לתנאי הדרך הדורשים נסיעה במהירות נמוכה יותר. על מנת להחיל מהירויות נמוכות, יש לשקול להתקין פסי האטה מודולריים המתאימים למהירויות נסיעה נמוכות יותר. ניתן לעיין במאמר הנחיות פסי האטה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

פסי האטה מודולריים: השוואה

פסי האטה מודולריים: השוואה

ארבל שטראוס מייבאת, משווקת ומתקינה פסי האטה מסוגים ודגמים שונים. בטבלה שלפניכם ריכזנו את ממצאי ההשוואה שערכנו בין פסי האטה מפלסטיק לבין פסי ההאטה מגומי.
פסי ההאטה השונים עשויים מחומרים שונים. במאמר זה ערכנו השוואה בין פסי האטה מגומי לפסי האטה מחומרים תרמופלסטיים מתקדמים.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סוגי פסי האטה

עיגון ע”י 12 ברגים ביחידה של מטר אורך לצורך עיגון אופטימלי של הפס במשטח עליו הוא מותקן לרבות אספלט

 

עיגון הפס ע”י 8 ברגי מתכת או יתדות. לרוב ללא הצמדה מוחלטת של פס ההאטה אל המשטח. לאחר תקופת שימוש קצרה עלול לגרום לניתוק של פס ההאטה מהמשטח

12 חורים המיועדים לאביזרי החיבור. קשיחות החומר מבטיחה שחורי העיגון לא יקרעו מלחץ

חורי העיגון של פסי ההאטה מגומי רכים יחסית ולכן מתרחבים ומתרופפים עם הזמן עד לקריעה מוחלטת של החור והתנתקות פס ההאטה מהמשטח לעיתים, ברגים ויתדות משוננים נשארים תקועים במשטח ומהווים סכנה ועלולים לגרום נזק לכלי הרכב העוברים

העיגון מתבצע ע”י אביזרי חיבור ייעודיים המותאמים לאופי המשטח עליו מתקינים את פסי ההאטה. שימוש באביזרי החיבור המומלצים, מבטיח את חיבור פס ההאטה אל המשטח בצורה מיטבית לאורך זמן

העיגון לקרקע מבוצע על ידי ברגיי ג’מבו או יתדות מאולתרות אשר לאורך זמן עלולים להשתחרר ולגרום לניתוק הפס מהמשטח

שימוש בחומרים תרמופלסטיים בעלי עמידות גבוהה במיוחד, המבטיחים את עמידות פס ההאטה לאורך זמן גם לאחר שימוש ממושך בעומסי תנועה כבדים ובכל תנאי מזג האוויר

שימוש בגומי ממוחזר העלול להתפורר בשל קרינת השמש, חומרים כימיים ועומסי תנועה כבדים נקודות התורפה העיקריות של פסי ההאטה מגומי ממוחזר היא התפוררות בקצוות, דחיסה ושינוי צורה

קיימים דגמים שונים בחתכים ובמידות שונות בהתאם למהירות הרצויה

קיימת מידה אחת בלבד

חוליות מודולריות באורכים של 33 ס”מ ו50 ס”מ להתאמה מרבית לכל רוחב כביש או דרך

יחידת אורך אחת ללא גמישות אשר אינה מאפשרת התאמה מיטבית לכל רוחב כביש או דרך

צבע פס ההאטה הינו חלק אינטגרלי מחומר הגלם ולכן אינו נשחק או מתקלף ואינו דורש תחזוקה

חומר הגלם של פס ההאטה מגומי הוא שחור ואילו הצהוב מיושם בצביעה, לכן לאחר תקופת שימוש קצרה, הצבע הצהוב דוהה, נשחק ומתקלף

עיני חתול אינטגרליות בגודל משמעותי ובולט בצבעים לבן ואדום המחזיקות מעמד לאורך זמן

ישנם דגמים המצוידים בעיני חתול קטנות בצבע אחד בלבד אשר “קופצות” החוצה לאחר זמן שימוש קצר.

9 או 12 עיני חתול בכל כיוון נסיעה ליחידת אורך של מטר, להגברת הנראות בתנאי תאורה מוגבלים

לכל היותר 4 עיני חתול בכל כיוון נסיעה בעלות נראות מוגבלת בתנאי תאורה בעייתיים

סרטוני הדגמה לפסי האטה ועמידותם המשווקים בחברת ארבל שטראוס

נגן וידאו אודות פסי האטה מפלסטיק באישור מכון התקנים
נגן וידאו אודות פסי האטה

ארבל שטראוס משווקת מגוון רחב של פסי האטה מודולריים, לפסי האטה מודולריים יתרונות רבים כגון: בעלי צבעיים ניגודיים, עיני חתול משולבים בגוף של הפס לצורך נראות גבוהה במיוחד גם בשעות הלילה ועוד.. לכל היתרונות ופרטים נוספים על פסי האטה מודולריים כנסו לאתר.

עלות של פס האטה מודולרי משתנה בהתאם לחומר גלם ממנו עשוי הפס. למחירים ופרטים נוספים כנסו לאתר.

בהחלט. ניתן לרכוש פסי האטה בצבע צהוב שלבד, שחור בלבד, או שחור וצהוב לסירוגין.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

פסי האטה לחניון

מהם פסי האטה לחניון

פסי האטה לחניון הידועים גם בשם במפרים, יכולים להיות עשויים מאספלט, בטון, גומי או פלסטיק. פס האטה משמש כאחד מאביזרי הבטיחות הנפוצים והיעילים ביותר לצורך האטת תנועת רכבים. מדובר בעצם בפס המותקן על פני הדרך ובולט ממנה ובכך הוא גורם להרעדת הרכב בעת המעבר עליו, דבר זה יגרום לאי נוחות לנוסעים ברכב וכן יסב את תשומת ליבו של הנהג שעליו להאט את נסיעתו כי מדובר במקום שבו קיימת סכנה בנהיגה מהירה.
את פסי האטה ניתן לראות בקרבת בתי ספר, מרכזי קניות, ישובים וכמובן, בחניון.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סוגי פסי האטה לחניון

יתרונות וסוגי פסי האטה לחניון

ישנם סוגים רבים של פסי האטה.

הוותיקים מהם, הם פסי האטה מאספלט או בטון שאותם רואים בדרך כלל בדרכים עירוניות וישובים.
מלבדם, ישנם פסי האטה מודולאריים העשויים פלסטיק או גומי.
את פסי האטה המודולאריים ניתן לראות בעיקר במפעלים, שטחים תפעוליים, בקרבת שערים או עמדות בידוק, ובין היתר גם בחניונים פתוחים וסגורים, זאת מכיוון שהתקנתם של פסי האטה מפלסטיק או גומי הוא פתרון זול יעיל וקל לביצוע, אל מול בניית פסי האטה מאספלט או בטון.
בנוסף, לפסי האטה מפלסטיק יתרונות נוספים בדמות עיני חתול מרובות המוטמעות בתוך פס ההאטה, וכן צבעים בולטים במיוחד שחור / צהוב לסירוגין, וזאת כדי להבטיח את נראותם בכל תנאי דרך.
כמו כן, ניתן לבחור מבין דגמים שונים של פסי האטה לחניון בהתאמה למהירות הנסיעה הרצויה.
קיימים דגמים שונים למהירות של 10 / 20 / 30 / 40 / 50 קמ”ש והם מתאימים לכל רוחב דרך.

מה חשיבותם של פסי האטה לחניון?

לרוב, חניונים מתוכננים כך שתתאפשר חניה מקסימאלית של כלי רכב.
הרבה פעמים גם מעבר למקומות החניה המסומנים והמאושרים נתקל ברכבים שחונים בצורה לא חוקית אשר חוסמת דרכי גישה ראשיות, שדה ראיה ומעברים להולכי רגל.
כל אלו מהווים סכנה ועלולים לגרום לתאונות ופגיעה בהולכי רגל, בייחוד אם נוסיף לזה את חוסר תשומת לב של הנהג ונסיעה במהירות גבוהה.
לכן, הצורך בהתקנת אביזרי בטיחות כגון פסי האטה לחניון, מראות פנורמיות או מגיני קיר, הוא גבוה.

התקנת פסי האטה

התקנת פסי האטה:
התקנת פסי האטה לחניון היא פשוטה ונעשית באמצעות ברגים אשר מוברגים אל תוך המשטח שעליו נרצה להתקין את הפסים. למיקום בהם נתקין את פסי ההאטה יש חשיבות רבה וישנם מספר “עקרונות” שצריך לקחת בחשבון.

  1. אין להתקין את פסי האטה בתוך סיבוב או לפני סיבוב חד
  2. אין להתקין את הפסים במקום שעלול להפתיע את הנהג.
  3. אין להתקין את הפסים בשיפוע חזק.

אז איפה כן נתקין פסי האטה לחניון? סמוך לצמתים, לפני סיבובים ולפני שבילים להולכי רגל או כל מקום בו קיים צורך להאטת מהירות הנסיעה.

סרטוני הדגמה לפסי האטה ועמידותם המשווקים בחברת ארבל שטראוס

נגן וידאו אודות פסי האטה מפלסטיק באישור מכון התקנים
נגן וידאו אודות פסי האטה - ארבל שטראוס

לסיכום

פסי האטה לחניון הם אביזר בטיחות נחוץ וחשוב למניעת תאונות רכוש או פגיעה בנפש.
בארבל שטראוס תוכלו למצוא מגוון רחב של פסי האטה לעוד פרטים צרו עמנו קשר ונשמח לתת לכם שירות.

הפס המומלץ ביותר לחניון הוא פס האטה מפלסטיק 20 קמ”ש ובכנסיה/יציאה מהחניון מומלץ להשתמש בפס האטה 10 קמ”ש לפרטים נוספים על פסי האטה כנסו לאתר.

ארבל שטראוס משווקת מגוון רחב של פסי האטה. ההבדלים העיקריים שיש לקחת בחשבון הוא חומר גלם ממנו עשוי פס האטה וגובה הפס בהתאם למהירות הנסיעה הרצויה. למחירים ופרטים נוספים על פסי האטה לחניון כנסו לאתר.

מרבית פסי ההאטה נמצאים במלאים גדולים במחסנינו. באיסוף עצמי ניתן להגיע לאסוף בין השעות 8:00-17:00 ביקנעם המושבה (ארבל שטראוס בוויז) ובמשלוח עד 6 ימי עסקים.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

פסי האטה מחיר או איכות?

פסי האטה מחיר או איכות?

פסי האטה הם בעצם פסים בולטים ומוגבהים מעל פני הדרך, שייעודם הוא להוריד את מהירות נסיעת הרכבים בקטע דרך מסוים. פסי האטה מותקנים לרוב בדרכים פנימיות בישובים או שכונות מגורים, חניונים, מפעלים ועוד.

פסי ההאטה הנמכרים בארבל שטראוס מתחלקים לשלוש קטגוריות עיקריות: פסי האטה מגומי, תוצרת סין, אשר מתאפיינים באיכות נמוכה יחסית ומחיר נמוך בהתאם פסי האטה מפלסטיק, תוצרת אבולוקס, המתאפיינים במגוון הרחב ביותר הן מבחינת מחירים והן מבחינת פונקציונליות (אותה נבחן בהמשך), ובקטגוריה האחרונה נמצאים פסי האטה מתרכובת PVC המיועדים לעומסים קיצוניים, גם הם תוצרת אבולוקס ועלותם היא הגבוהה ביותר.

השאלה היא, האם האמרה “מה שזול עולה ביוקר” תקפה גם בעולם מוצרי הבטיחות בחניון? יצאנו לבדוק ולהכריע: פסי האטה מחיר או איכות? בחרנו מספר פרמטרים להשוואה בין הקטגוריות השונות והרי המסקנות לפניכם.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סוגי פסי האטה

פסי האטה מחיר ומודולאריות:

כל סוגי פסי ההאטה מיועדים להצבה לרוחב הדרך, אולם רוחב הדרך משתנה ועל כן יש להתאים עבורו את האורך המדוייק של פס ההאטה. בארבל שטראוס כל סוגי פסי ההאטה הם מודולריים ונמכרים לפי מטר, המחולק לחוליות במידות של 30-50 ס”מ בהתאמה לרוחב הדרך הנדרש.


בנוסף לכל סוגי פסי ההאטה, מלבד החוליות עצמן, ישנן גם סופיות שהן חוליה קצרה יותר ומעוגלת בצידה האחד, אותה מתקינים בכל אחד מקצוות רוחב פס ההאטה.

פסי האטה מחיר ופונקציונליות:

כאמור, פסי האטה הם אמצעי המיועד להפחתת מהירות הנסיעה, אבל מהי מהירות הנסיעה הרצויה? התשובה היא, שבכל מקום נדרשת מהירות נסיעה שונה – לדוגמא: ביציאה מחניון בסמוך לשער היציאה, הדרישה תהיה למהירות נמוכה במיוחד ואילו בתוך חניון, בציר הנסיעה הראשי, הדרישה תהיה למהירות נסיעה גבוהה יותר. לצורך כך, ארבל שטראוס מציעה פסי האטה מפלסטיק בחתכים שונים המתאימים למהירויות נסיעה שונות. מבין פסי ההאטה אותם אנו מציעים ניתן לבחור דגמים המיועדים למהירות נסיעה של 10 – 20 – 30 – 40 ו 50 קמ”ש. ככלל, ככל שפס ההאטה רחב יותר והוא בעל רדיוס מתון יותר, כך הוא מתאים למהירות נסיעה גבוהה יותר.

פסי האטה מחיר ועומסים:

פרמטר נוסף אותו יש לבחון הוא דרגת העומסים בהם פסי ההאטה צריכים לעמוד. דרגת העומס מורכבת ממספר גורמים: כמות הרכבים העוברת על גבי הפסים, משקל, מהירות וסוג הרכבים. לדוגמא: דרגת העומס על פסי האטה המוצבים בחניון שבו נוסעים בממוצע כ-200 רכבים פרטיים ביום אינה שוות ערך לדרגת העמוס במנהרות הכרמל. בנתיב עמוס דוגמת מנהרות הכרמל בו קיימת תנועה של עשרות אלפי רכבים ביום לרבות רכבים פרטיים, משאיות ואוטובוסים במשקלים גבוהים ולעיתים גם במהירות גבוהה, נבחרו פסי האטה מ-PVC שמותאמים לעומסים קיצוניים משום שאלו יחזיקו מעמד זמן רב יותר בעצם היותם פסי ההאטה העמידים בעולם. לעומת זאת בדוגמא הראשונה שהצגנו (חניון פרטי) בעל החניון יוכל להסתפק בפסי האטה מפלסטיק, שמחירם נמוך יותר ועמידותם תשרת אותו שנים רבות. בכל מקרה, אצלנו בארבל שטראוס ניתן לבחור בין מגוון דגמים בהתאמה לדרגת העומס הנדרשת.

פסי האטה מחיר מול עמידות לשנים רבות

כמו כל מוצר, ובעיקר למוצרים המותקנים על גבי דרך ועליהם עוברים רכבים רבים, גם פסי האטה נשחקים. השאלה הנשאלת היא, מה עמידותם של פסי האטה ביחס למחיר הקניה שלהם. כפי שכתבנו בפסקה הקודמת שהתייחסה לשאלה פסי האטה מחיר ועומסים. כעיקרון, אם נשווה את אותה כמות רכבים החולפת מדי יום על גבי סוגים שונים של פסי האטה, נמצא כי פסי האטה זולים מגומי נשחקים מהר יותר לעומת פסי האטה מפלסטיק ופסי האטה מתרכובת PVC. השחיקה באה לידי ביטוי בצבעי הפסים למשל. כשמדובר בפסי האטה מגומי, חומר הגלם הבסיסי שלהם הינו גומי שחור ואת הצבע הצהוב שלהם מוסיפים באמצעות צבע. לרוב, לאחר תקופת שימוש קצרה, בעיקר בתנאים של שמש ישירה הצבע הצהוב דוהה מעל פסי ההאטה ומשאיר את הלקוח עם פס בצבע שחור בלבד אשר קשה להבחין בו. בנוסף פסי האטה מגומי EPDM נדחסים, נסדקים ולבסוף נקרעים.

סרטוני הדגמה לפסי האטה ועמידותם המשווקים בחברת ארבל שטראוס

נגן וידאו אודות פסי האטה מפלסטיק באישור מכון התקנים
נגן וידאו אודות פסי האטה

עלות פס האטה משתנה בהתאם לחומר גלם ממנו הוא עשוי. ארבל שטראוס משווקת שלושה סוגים שונים של פסי האטה: פסי האטה מגומי, פסי האטה מפלסטיק ופסי האטה מתרכובת PVC. למחיר ופרטים נוספים כנסו לאתר.

קל… פס האטה הכי מומלץ הוא “פס האטה מפלסטיק” היחד בארץ שקיבל אישור ממכון התקנים . למידע נוסף על סוגים של פסי האטה כנסו לאתר.

פסי האטה מגומי אותם חברתנו מספקת מגיעים ביחידות אורך של 1 מטר בלבד.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

שימוש בפסי האטה כאמצעי למניעת החלקה בחניונים

שימוש בפסי האטה כאמצעי למניעת החלקה בחניונים

כחברה המתמחה בייבוא ושיווק של פסי האטה לחניונים, בכל חורף עם בוא הגשמים אנו מקבלים שטף של טלפונים מבעלי חניונים מוטרדים, בעקבות ריבוי תאונות בחניון, כתוצאה מבלימת פתע והחלקה של רכבים בחניון.

כיום בחניונים חדשים בעיקר, נוצר מאין סטנדרט חדש של רצפות אפוקסי בחניונים. סביר להניח שכל נהג בישראל נתקל בסוג רצפה שכזה בחניון, אשר מקנה לחניון מראה נקי ויוקרתי בשונה מרצפות החניון הישנות העשויות בטון מוחלק. ציפוי האפוקסי הינו סוג של צבע, המיושם על גבי רצפת הבטון המוחלק, האוטם את נקבוביות הבטון ויוצר משטח אטום וחלק, ממש כמו רהיט בבית. הבעיה הנלוות למראה הנקי והיוקרתי הזה, היא פני המשטח החלקים, אשר בשילוב עם מעט גשם, נהיים חלקים ביותר עבור צמיגי המכוניות ולכן הם מגדילים את מרחק הבלימה / עצירה של הרכבים בחניון.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סוגי פסי האטה

פסי האטה כאמצעי למניעת החלקה בחניונים

מרבית התאונות בחניון, הנגרמות כתוצאה מהחלקת רכבים, נובעות מהשילוב של מהירות נסיעה מהירה בחניון, ריבוי רכבים, צמתים ושדה ראיה מצומצם, המביא נהגים לבלום בלימות פתע רבות.

כל עוד רצפת החניון היא רצפה רגילה, או רצפת אפוקסי יבשה, הרכב בולם במרחק קצר ויעיל והתאונות נמנעות. כאמור, כאשר רצפת אפוקסי נרטבת, היא הופכת למשטח החלקה של ממש ומאריכה משמעותית את מרחק הבלימה.

כדי למנוע החלקה של כלי הרכב בעת בלימה בחניון ישנן 2 אפשרויות נפוצות:
האפשרות הראשונה היא הגברת החיכוך בין צמיגי הרכב לרצפת החניון על ידי פיזור “אגרגט” בשילוב עם אפוקסי, היוצר אפקט של נייר ליטוש, בעל מקדם חיכוך גבוה, בהחלט יפתור את הבעיה ולכן נעשה שימוש נרחב בשיטה זו בעיקר בשיפועים בחניון, אבל מצד שני, שימוש בשיטה זו יאבד את האפקט הנקי והיוקרתי של רצפת החניון.

האפשרות השנייה, היא הורדת מהירות הנסיעה של הרכבים בחניון, כך שאפילו עם המשטח חלק, מהירות נסיעה נמוכה תקטין משמעותית את מרחק הבלימה. הדרך היעילה, המהירה והזולה ביותר להאטת כלי רכב בחניון, היא התקנה של פסי האטה מפלסטיק על רצפת החניון, בעיקר לפני צמתים בהם נדרשת האטה ועצירה וכן התקנת פסי האטה מפלסטיק, בישרות בהם נהגים עלולים לפתח מהירות נסיעה מהירה יחסית. לקוחות אשר הגיעו אלינו עם בעיה של ריבוי תאונות כתוצאה מהחלקה, מדווחים על שיפור ניכר והפחתה משמעותית בכמות וחומרת התאונות. בנוסף, ההתקנה של פסי ההאטה בחניון, מגבירה את הבטיחות בחניון לא רק בתנאים רטובים, שכן מהירות נסיעה נמוכה בחניונים בכל תנאי ומזג אוויר, הינה הכרחית להגברת הבטיחות ושמירה על הולכי הרגל וסביבת החניון.

התקנה של פסי האטה בחניון, מהוה פתרון יעיל ואיכותי לצמצום ומניעה של תאונות. ההתקנה פשוטה ומהירה ובהחלט משתלמת לבעלי החניון בכדי להפוך את סביבתו לבטוחה יותר.

סרטוני הדגמה לפסי האטה ועמידותם המשווקים בחברת ארבל שטראוס

נגן וידאו אודות פסי האטה מפלסטיק באישור מכון התקנים
נגן וידאו

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

פסי האטה מגומי מחיר או איכות? במה לבחור?

פסי האטה מגומי מחיר או איכות? במה לבחור?

עד לשנת 2010 בכל הקשור לפסי האטה מודולאריים, פסי האטה מגומי היו המוצר השולט בשוק החניונים. הסיבה לכך היא שהשוק בישראל לא הכיר מוצרים אחרים…
מחיר פס האטה מגומי היה סביר, את איכות המוצר לא היה למה להשוות והיו פסי האטה מגומי באיכות טובה יותר ואיכות טובה פחות. זה היה המצב. פשוט לא הייתה אלטרנטיבה אחרת.
בשנת 2010 החלה חברתנו לייבא את המותג העולמי אבולוקס. בהתחלה, פסי ההאטה מפלסטיק שהגיעו היו נראים מוזרים בהשוואה לפסי ההאטה מגומי שהכרנו, אבל במהרה הבנו שמדובר במוצר איכותי ועמיד. היום לאחר שפסי ההאטה מפלסטיק כבר הוכיחו את עצמם, ברור לחלוטין, שהם המוצר המוביל והאיכותי ביותר בישראל.
במקביל לייבוא של פסי ההאטה מתוצרת אבולוקס, לא זנחנו את ייבוא פסי ההאטה מגומי, שכן מחירם עדיין נמוך מעט מפסי ההאטה מפלסטיק ויש לקוחות שמחפשים את המוצר הזול ביותר, בלי קשר לאיכות.
ריכזנו עבורכם מספר סעיפים כחומר למחשבה בטרם תרכשו פסי האטה מגומי במחיר נמוך שאולי יעלה ביוקר לאורך זמן:

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סוגי פסי האטה

פסי האטה מגומי מחיר או איכות?

מחיר כן, פסי האטה מגומי אכן זולים יותר, איכות, לא. איכותם של פסי האטה מגומי נמוכה מאיכות פסי האטה מפלסטיק.

פסי האטה מגומי מחיר נמוך בקניה ויקר במחשבה קדימה – במיוחד שמדובר במוצר שעומד בדריסה יום יומית של רכבים במשקלים שונים. נכון שבעבר היו רק פסי האטה מגומי, אבל תחום פסי האטה התקדם והיום הם כבר פשוט מיושנים ופחות רלוונטיים. יש בשוק פסי האטה מפלסטיק איכותיים ועמידים, במחירים מעט יקרים יותר, אבל בהחלט משתלמים לטווח הארוך ללא ספק.

פסי האטה מגומי מחיר לעומת אחריות – עד לחדירת פסי ההאטה מפלסטיק לשוק, המונח אחריות בכל הקשור לפסי האטה לא היה קיים, שכן אף יצרן גומי, לא היה נותן אחריות על פסים מסוג זה. היום ניתן לרכוש פסי האטה עם אחריות בטווחים של 3-5 שנים!!!

פסי האטה מגומי מחיר נמוך כן, עיני חתול יש? – התשובה היא לא. מרבית דגמי פסי ההאטה מגומי אינם מצוידים בעיני חתול, לעומת קרובי משפחתם מפלסטיק, שכן מאובזרים בעיני חתול בולטות לעין בכל תנאי תאורה ובעיקר בחשיכה.

פסי האטה מגומי מחיר טוב, ואיך הצבע שלהם? – גומי כחומר גלם ממנו מייצרים את פסי ההאטה הוא שחור. הצבע הצהוב בפסי ההאטה מגומי, הוא בעצם צבע שנצבע על גבי השחור ועם הזמן הוא דוהה ונשחק.

האמת שיש עוד פרמטרים רבים שאפשר להשוות בכל הקשור למחיר פסי האטה מגומי לפסי האטה אחרים אבל הפרמטרים הנ”ל רלוונטיים ואמורים לשכנע אתכם או לפחות לתת לכם אינפורמציה כדי לקבל החלטה מושכלת, לפני רכישת פסי האטה מגומי מחיר נמוך.
המלצתנו כאמור היא פסי האטה מפלסטיק, אשר מגיעים במגוון דגמים בהתאמה למהירויות נסיעה שונות בהתאם לצרכים בשטח.
אנשי המכירות המנוסים שלנו בארבל שטראוס ישמחו לעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה ולמכור לכם פסי האטה מכל סוג הישר מהמלאי.

סרטוני הדגמה לפסי האטה ועמידותם המשווקים בחברת ארבל שטראוס

נגן וידאו אודות פסי האטה מפלסטיק באישור מכון התקנים
נגן וידאו אודות פסי האטה

ארבל שטראוס משווקת פסי האטה משנת 2010 מאז ועד היום ללא ספק פס האטה העמיד ביותר בישראל הוא “פס האטה מפלסטיק” ארבל שטראוס הינה החברה היחידה בארץ שקיבלה אישור ממכון התקנים על “פס האטה מפלסטיק” למחיר ופרטים נוספים כנסו לאתר.

עלות של פס האטה מגומי משתנה בהתאם להאטת מהירות הנדרשת כמו כן מחירים משתנים בהתאם לארץ ייצור, למחירים ופרטים נוספים על פסי האטה מגומי כנסו לאתר.

באופן כללי פסי האטה נמכרים בצהוב שחור לסירוגין 50/50. אם מדובר בכמות קטנה אנחנו לרוב מאשרים מכירה של צבע אחיד. במידה ויש דרישה לכמות גדולה אנו יכולים להזמין במיוחד צבע אחיד ולספק תוך זמן קצר יחסית

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

ארבל שטראוס