מהם פסי האטה לחניון

פסי האטה לחניון הידועים גם בשם במפרים, יכולים להיות עשויים מאספלט, בטון, גומי או פלסטיק. פס האטה משמש כאחד מאביזרי הבטיחות הנפוצים והיעילים ביותר לצורך האטת תנועת רכבים. מדובר בעצם בפס המותקן על פני הדרך ובולט ממנה ובכך הוא גורם להרעדת הרכב בעת המעבר עליו, דבר זה יגרום לאי נוחות לנוסעים ברכב וכן יסב את תשומת ליבו של הנהג שעליו להאט את נסיעתו כי מדובר במקום שבו קיימת סכנה בנהיגה מהירה.
את פסי האטה ניתן לראות בקרבת בתי ספר, מרכזי קניות, ישובים וכמובן, בחניון.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סוגי פסי האטה לחניון

יתרונות וסוגי פסי האטה לחניון

ישנם סוגים רבים של פסי האטה.

הוותיקים מהם, הם פסי האטה מאספלט או בטון שאותם רואים בדרך כלל בדרכים עירוניות וישובים.
מלבדם, ישנם פסי האטה מודולאריים העשויים פלסטיק או גומי.
את פסי האטה המודולאריים ניתן לראות בעיקר במפעלים, שטחים תפעוליים, בקרבת שערים או עמדות בידוק, ובין היתר גם בחניונים פתוחים וסגורים, זאת מכיוון שהתקנתם של פסי האטה מפלסטיק או גומי הוא פתרון זול יעיל וקל לביצוע, אל מול בניית פסי האטה מאספלט או בטון.
בנוסף, לפסי האטה מפלסטיק יתרונות נוספים בדמות עיני חתול מרובות המוטמעות בתוך פס ההאטה, וכן צבעים בולטים במיוחד שחור / צהוב לסירוגין, וזאת כדי להבטיח את נראותם בכל תנאי דרך.
כמו כן, ניתן לבחור מבין דגמים שונים של פסי האטה לחניון בהתאמה למהירות הנסיעה הרצויה.
קיימים דגמים שונים למהירות של 10 / 20 / 30 / 40 / 50 קמ”ש והם מתאימים לכל רוחב דרך.

מה חשיבותם של פסי האטה לחניון?

לרוב, חניונים מתוכננים כך שתתאפשר חניה מקסימאלית של כלי רכב.
הרבה פעמים גם מעבר למקומות החניה המסומנים והמאושרים נתקל ברכבים שחונים בצורה לא חוקית אשר חוסמת דרכי גישה ראשיות, שדה ראיה ומעברים להולכי רגל.
כל אלו מהווים סכנה ועלולים לגרום לתאונות ופגיעה בהולכי רגל, בייחוד אם נוסיף לזה את חוסר תשומת לב של הנהג ונסיעה במהירות גבוהה.
לכן, הצורך בהתקנת אביזרי בטיחות כגון פסי האטה לחניון, מראות פנורמיות או מגיני קיר, הוא גבוה.

התקנת פסי האטה

התקנת פסי האטה:
התקנת פסי האטה לחניון היא פשוטה ונעשית באמצעות ברגים אשר מוברגים אל תוך המשטח שעליו נרצה להתקין את הפסים. למיקום בהם נתקין את פסי ההאטה יש חשיבות רבה וישנם מספר “עקרונות” שצריך לקחת בחשבון.

  1. אין להתקין את פסי האטה בתוך סיבוב או לפני סיבוב חד
  2. אין להתקין את הפסים במקום שעלול להפתיע את הנהג.
  3. אין להתקין את הפסים בשיפוע חזק.

אז איפה כן נתקין פסי האטה לחניון? סמוך לצמתים, לפני סיבובים ולפני שבילים להולכי רגל או כל מקום בו קיים צורך להאטת מהירות הנסיעה.

סרטוני הדגמה לפסי האטה ועמידותם המשווקים בחברת ארבל שטראוס

נגן וידאו אודות פסי האטה מפלסטיק באישור מכון התקנים
נגן וידאו אודות פסי האטה - ארבל שטראוס

לסיכום

פסי האטה לחניון הם אביזר בטיחות נחוץ וחשוב למניעת תאונות רכוש או פגיעה בנפש.
בארבל שטראוס תוכלו למצוא מגוון רחב של פסי האטה לעוד פרטים צרו עמנו קשר ונשמח לתת לכם שירות.

הפס המומלץ ביותר לחניון הוא פס האטה מפלסטיק 20 קמ”ש ובכנסיה/יציאה מהחניון מומלץ להשתמש בפס האטה 10 קמ”ש לפרטים נוספים על פסי האטה כנסו לאתר.

ארבל שטראוס משווקת מגוון רחב של פסי האטה. ההבדלים העיקריים שיש לקחת בחשבון הוא חומר גלם ממנו עשוי פס האטה וגובה הפס בהתאם למהירות הנסיעה הרצויה. למחירים ופרטים נוספים על פסי האטה לחניון כנסו לאתר.

מרבית פסי ההאטה נמצאים במלאים גדולים במחסנינו. באיסוף עצמי ניתן להגיע לאסוף בין השעות 8:00-17:00 ביקנעם המושבה (ארבל שטראוס בוויז) ובמשלוח עד 6 ימי עסקים.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

ארבל שטראוס