מרבית התאונות בחניון, הנגרמות כתוצאה מהחלקת רכבים, נובעות מהשילוב של מהירות נסיעה מהירה בחניון, ריבוי רכבים, צמתים ושדה ראיה מצומצם, המביא נהגים לבלום בלימות פתע רבות.
כל עוד רצפת החניון היא רצפה רגילה, או רצפת אפוקסי יבשה, הרכב בולם במרחק קצר ויעיל והתאונות נמנעות. כאמור, כאשר רצפת אפוקסי נרטבת, היא הופכת למשטח החלקה של ממש ומאריכה משמעותית את מרחק הבלימה.
כדי למנוע החלקה של כלי הרכב בעת בלימה בחניון ישנן 2 אפשרויות נפוצות:
האפשרות הראשונה היא הגברת החיכוך בין צמיגי הרכב לרצפת החניון על ידי פיזור “אגרגט” בשילוב עם אפוקסי, היוצר אפקט של נייר ליטוש, בעל מקדם חיכוך גבוה, בהחלט יפתור את הבעיה ולכן נעשה שימוש נרחב בשיטה זו בעיקר בשיפועים בחניון, אבל מצד שני, שימוש בשיטה זו יאבד את האפקט הנקי והיוקרתי של רצפת החניון.