דוקרנים לחניון

דוקרנים לחניון

דוקרנים לחניון מותקנים, בדרך כלל, בכניסה ויציאה ממגרשי חניה, במטרה לאפשר חסימה חד כיוונית לרכבים הנוסעים נגד כיון התנועה.
התקנת מחסומי הדוקרנים מסייעת גם במיגור תופעת “ברחנים” מהחניון.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סוגי דוקרנים לחניון

חברת ארבל שטראוס משווקת שני סוגים של מחסומי דוקרנים: מחסום דוקרנים סטנדרטי ומחסום דוקרנים ללא קפיצים.

בשני המקרים מדובר במחסום בעל מערכת שיניים חד כיוונית, המאפשרת מעבר כלי רכב עם כיוון השיניים בלבד. נסיעה נגד כיוון השיניים תגרום לפנצ’ר בגלגלי הרכב.

מחסום דוקרנים לחניון - עם קפיצים

אורך: 90 ס”מ.

רוחב: 21 ס”מ.

גובה שן במצב זקוף: 8.8 ס”מ.

תוספים: בעל כיפת נעילה המאפשרת השבתת המחסום.

מחסום דוקרנים לחניון - ללא קפיצים

אורך: 100 ס”מ.

רוחב: 55 ס”מ.

גובה פלטה עליונה: 5.5 ס”מ

גובה שן במצב זקוף: 10 ס”מ.

תוספים: בעל כיפת נעילה המאפשרת השבתת המחסום.

יצרן: ייצור עצמי של ארבל שטראוס

לחץ כאן להורדת קובץ מפרט טכני למחסום דוקרנים ללא קפיצים

יתרונות מחסום דוקרנים לחניון:

1. פתרון ליצירת מחסום חד כיווני.
2. אינו דורש תשתית חשמל.
3. התקנה על גבי כל משטח מרוצף.
4. עמידות לאורך זמן.
5. אפשרות לנעילה זמנית בעזרת כיפת הנעילה.
6. משמש גם כפס האטה.
7. חלקי חילוף זמינים.

חשוב לדעת

אין להתקין מחסומי דוקרנים בכביש מעוקל. להוראות התקנה לחץ כאן.

אין אחריות על דוקרנים, על חלקי דוקרנים ועל נזקים הנובעים משימוש בדוקרנים.
מומלץ לקרוא בעיון את המאמר “המלצות להתקנה ותחזוקה של מחסומי דוקרנים“.

לסיכום

חברתנו מספקת מחסומי דוקרנים באיכות ובעמידות גבוהים במיוחד. המחסומים זמינים במלאי ואנו נשמח לתת לכם שירות מקצועי ואדיב. אז חייגו אלינו עוד היום לקבלת הצעת מחיר למוצר זה, כמו גם למגוון מוצרי הבטיחות הנוספים שלנו.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

מחסום דוקרנים מחיר משתלם ואיכות חסרת פשרות

מחסום דוקרנים מחיר משתלם ואיכות חסרת פשרות

חברת ארבל שטראוס מייצרת, משווקת ומתקינה מחסום דוקרנים במחיר משתלם ובאיכות מעולה. אצלנו ניתן לבחור מבין 2 מחסומי דוקרנים. מחסום דוקרנים סטנדרטי המופעל באמצעות קפיצים ומחסום דוקרנים ללא קפיצים, עמיד במיוחד, פרי פיתוח החברה, המופעל באמצעות משקולות.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

תפקידו של מחסום דוקרנים

מחסום דוקרנים במחיר משתלם, כפי שאנו משווקים, הינו מוצר בטיחות המורכב ממערכות של שיני מתכת. הוא מיועד למנוע נסיעת כלי רכב בניגוד לכיוון התנועה המותר, על ידי גרימת נקר בגלגלי כלי הרכב. זאת בעוד שנסיעה בכיוון המותר אינה גורמת נזק לכלי הרכב העוברים על גבי המחסום. השימוש הנפוץ ביותר במחסומי דוקרנים הינו בכניסות ויציאות של חניונים, במניעת נסיעה נגד הכיוון ואי תשלום על זמן השהייה בחניון. מלבד זאת המחסומים משמשים עוד מגוון לקוחות, למשל מפעלים ומר”לוגים הרוצים להגביל את תנועת כלי הרכב לכיוון אחד בלבד.

כדאיות השימוש במחסום דוקרנים

במקרים רבים ישנה דרישה של המשטרה להציב מחסומי דוקרנים ביציאות מחניונים כדי למנוע נסיעה נגד כיוון התנועה אך מלבד החובה במקרים אלו, בחניונים רבים היציאות מהחניון אינן נמצאות בסמוך לכניסה בה נמצא שומר ובמקרים רבים, נהגים מנצלים זאת ונכנסים לחניון מנתיב היציאה. כמובן שמצב שכזה מסוכן אך מעבר לכך הוא גורם להפסדים לבעלי החניון. בנוסף התקנה של מחסום דוקרנים ביציאה מנתיבים חד סיטריים בתוך החניון עם כיוון הנסיעה, תמנע מנהגים “לקצר” את הדרך ולהיכנס באין כניסה (תופעה שכיחה מאוד בחניונים) ובכך תגביר את בטיחות המשתמשים בחניון ותמנע תאונות.

התקנת מחסום דוקרנים

אנו ממליצים להתקין מחסומי דוקרנים לאחר התייעצות עם מהנדס תנועה, אשר יסייע בבחירת הנקודות הטובות ביותר להתקנתם. ההתקנה נדרשת להיות במקומות שבהם תנועת כלי הרכב איטית, שאינו בסיבוב, שהמוצר בולט לעין, ועל גבי משטח ישר המונע פגיעות בגחון הרכב. (להכניס קישור להוראות התקנה ולהמלצות) יש לציין כי במקרים בהם תנועת הרכבים אינה מספיק איטית, מומלץ להתקין לפני המחסום שתי שורות של פסי האטה וזאת כדי למנוע את שחיקתם של מחסומי הדוקרנים ולהאריך את חיי המכלולים שלהם. אופן ההתקנה ותחזוקתם לאורך זמן של מחסומי הדוקרנים, חשובה לא פחות ממיקומם. התקנה נכונה תמנע את התנתקותם של הדוקרנים מהמשטח עליו הם מותקנים ותחזוקה שוטפת נכונה תאריך את חיי מכלולי הדוקרנים, תמנע תקלות ותקרים מיותרים בגלגלי רכבים. כמו כן, התקנת מחסום דוקרנים מחייבת בסימונו על ידי שלטים ותמרורים מתאימים. בכל מקרה יש לוודא ולאשר מול הגורמים המורשים את התקנתם של מחסומי הדוקרנים.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

המדריך המלא לשמירה על דוקרנים לחניה

המדריך המלא לשמירה על דוקרנים לחניה

איפה נמצא בדרך כלל דוקרנים לחניה? לרוב מוצר זה נמצא בשימוש ביציאות חד כיווניות ממתחמי קניות גדולים, מחניונים וגם במעברים ביטחוניים .
מחסום הדוקרנים הוא אמנם מוצר עמיד, אך יחד עם זאת, כדי לשמור על עמידותו לאורך זמן, יש לתחזקו באופן קבוע ולוודא כי כל חלקיו שלמים והוא מעוגן היטב לרצפה.
שחיקת מחסום הדוקרנים יביא לשיבושו והוצאתו מכלל שימוש וכן יכול ליצור מצ”ב שהמחסום דוקרנים אף יגרום לפנצרים לא רצויים בגלגלי מכוניות שנוסעות בכיוון הנסיעה המותר.
במאמר זה נביא המלצות להתקנה ותחזוקה עבור מחסום הדוקרנים.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

דוקרנים לחניה - עשה ואל תעשה

למיקום מחסום הדוקרנים חשיבות רבה ויש לתכננו בקפידה תוך התחשבות בזווית נסיעת הרכבים ובשיפוע המשטח עליו הוא מותקן וזאת משום שרק כאשר גלגלי הרכב עוברים על גבי שיני הדוקרן בזווית של 90 מעלות, מתאפשרת ירידה נכונה של שיני הדוקרן ומונעת את שחיקתם המוקדמת והסיכוי לפנצרים לא רצויים.


אי לכך, בהתקנת מחסום דוקרנים לחניה אנו נקפיד על מיקום נכון של המחסום כך שגלגלי הרכב יוכלו לעבור עליו בזווית האידיאלית.
בנוסף, התקנה של מחסום הדוקרנים בדירוג מומלצת אף היא, שכן, מחסום הדוקרנים מורכב מציר ארוך ראשי עליו יושבות השיניים, בעת תקלה באחד ממרכיבי הדוקרן (קפיצים או שיניים), לרוב ניאלץ לשלוף את הציר החוצה כדי לתקן את התקלה. אם מחסומי הדוקרנים יותקנו זה לצד זה, שליפת הציר תהיה בלתי אפשרית שכן הציר יתקע בשכנו.

גם לאביזר החיבור בו נשתמש להתקנת מחסום הדוקרנים ישנה חשיבות רבה. בהתקנה על גבי משטח אספלט נקפיד להשתמש ביתדות ברזל באורך של לפחות 25 ס”מ. בהתקנה על גבי משטח בטון נשתמש בברגי ג’מבו בקוטר של 3/8.
אין להתקין מחסום דוקרנים על משטח ברזל שכן נסיעה על גבי המחסום גורמת לוויברציות העלולות לשחרר את המחסום ממקומו ולגרום לנזק גדול למחסום הדוקרנים.

טיפול ותחזוקה - דוקרנים לחניה

הבלאי של מחסום דוקרנים לחניה ושחיקתו מחייבים בדיקה קבועה לזיהוי תקלות.
הבדיקות כוללות בדיקה ויזואלית יומית על המחסום לווידוא שלמות כל חלקיו ועיגונו לקרקע.
הקפדה על סביבה נקיה סביב למחסום, שכן לכלוך וחול עלולים לגרום לשחיקתו המוקדמת ולהפרעה לתפקודו.
בדיקת שלמות הציר והבורג הנועל.
שימון המחסום מעת לעת לפי הצורך.

מוצרים נלווים וחלופות למחסום דוקרנים קפיצי

אחרי שהקפדנו על התקנה, שימוש ותחזוקה נכונים של מחסום הדוקרנים, זה הזמן לשמר את חיי המחסום.
מהירות הנסיעה על גבי המחסום הינה גורם מרכזי ומשמעותי לשחיקת המחסום. מהירות נסיעה גבוהה, תגביר מן הסתם את השחיקה ותקצר את חיי המוצר. לכן, ההמלצה היא להתקין לפני מחסום הדוקרנים פסי האטה אשר יגבילו את מהירות נסיעת הרכבים טרם עלייתם על מחסום הדוקרנים. התקנת פסי ההאטה היא ללא ספק מוצר אשר יכול לשמר ולהאריך את חייו של המחסום.
לגבי חלופה, מחסום דוקרנים קפיצי הינו מוצר מוכר ונפוץ ביותר. יחד עם זאת, קפיצים טבעם להישחק גם אם הקפדנו על כל כללי התחזוקה והטיפול בהם. בדיוק בגלל זה פיתחה חברת ארבל שטראוס, המתמחה בשיווק ציוד לחניונים את מחסום הדוקרנים הפועל בעזרת משקולת ולא בעזרת קפיצים. מחסום זה פותח במחשבה לייעל ולהאריך את חיי המחסום ואכן, בבחינה ממושכת ולאורך זמן אנו רואים בוודאות מוחלטת כי מחסום דוקרנים ללא קפיצים הינו מוצר עמיד, יעיל ואיכותי יותר הנשמר לאורך תקופה ארוכה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

דוקרנים לרכב – אחריות?

דוקרנים לרכב – אחריות?

דוקרנים לרכב הנם סוג של מחסום חד כיווני המותקן לרוחב הדרך ומיועד לאפשר מעבר של כלי רכב בכיוון אחד בלבד.
רבים מלקוחותינו שואלים, האם ניתנת אחריות על דוקרנים לרכב, שכן במקרים רבים רואים במקומות שונים דוקרנים שיצאו מכלל פעולה או נעקרו ממקומם וכן לקוחות שהותקנו אצלם דוקרנים תוהים כמה זמן מחסום הדוקרנים צפוי לתפקד.
התשובה הגורפת והחד משמעית הינה שאין אחריות על דוקרנים לרכב.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

דוקרנים לרכב

הסיבה שלא ניתנת אחריות על דוקרנים לרכב היא, שדוקרנים לרכב הם מוצר מכאני שמותקן על הכביש והוא חשוף לדריסה של כל כלי הרכב הנוסעים מעליו. כמו כל מוצר מכאני ובטח כזה שמותקן בחוץ ועובד בתנאים קשים, גם דוקרנים לרכב נשחקים ואף במקרים קיצוניים חלקיהם עלולים להישבר.

הגורמים המשפעים ביותר על דוקרנים לרכב ועל עמידותם ושרידותם מורכבים ממספר גורמים:

  1. כמות כלי הרכב הנוסעים עליהם – במקומות בהם תנועת כלי הרכב גבוהה, שחיקת הדוקרנים וחלקיהם תהיה גבוהה יותר ותדרוש תשומת לב ותחזוקה שוטפת. בהתאמה, חניונים בהם כמות רכבים נמוכה, השחיקה והבלאי יהיו נמוכים יחסית.
  2. מהירות נסיעת כלי הרכב – ככל שמהירותם של כלי הרכב הנוסעים על הדוקרנים גבוהה יותר כך הבלאי יגבר. לדוגמא דוקרנים שמותקנים בסמוך לצומת יציאה בה כלי הרכב נדרשים להגיע לצומת במהירות נמוכה יחסית יחזיקו מעמד זמן רב יותר בהשוואה לדוקרנים לרכב המותקנים בכניסה לאתר ללא צומת בה כלי רכבים דורסים אותם במהירות גבוהה.
  3. משקל כלי הרכב – משקל כלי רכב הינו גורם המשפיע בעיקר על שבר ופחות על שחיקה. כלי רכב כבדים כגון אוטובוסים ומשאיות הדורסים את הדוקרנים בתדירות גבוהה (ביציאה מתחנת אוטובוסים לדוגמא) עלולים לגרום לשברים בגוף הדוקרן וחלקיו, כך שדוקרנים לרכב סטנדרטיים המופעלים בעזרת קפיצים לא מתאימים להתקנה במקומות אלו ומומלץ יותר להתקין מחסום דוקרנים ללא קפיצים אשר עמידים יותר (גם עליהם אין אחריות אך הם מאסיביים ועמידים יותר).
  4. תנאי הסביבה כגון לכלוך – ככל שסביבת הדוקרנים נקייה יותר כך שחיקת המכלולים שלהם תפחת. חול ולכלוך בשילוב חיכוך בין חלקי הדוקרן יגרום להאצה של שחיקת חלקי הדוקרן.
  5. תחזוקה שוטפת – כאמור דוקרנים הוא מוצר מכאני ולו חלקים נעים. כמו כל מוצר מכאני גם דוקרנים לרכב דורשים תחזוקה שוטפת כדי להשאירם עובדים לאורך זמן. להנחיות נוספות ניתן להיכנס לקישור הבא: המלצות להתקנה ותחזוקה של מחסומי דוקרנים
    6. אירועים חריגים ונסיעה נגד כיוון הנסיעה – פעמים רבות אנחנו נתקלים בפניות על דוקרנים שחוו טראומות. דוקרנים לרכב עקומים, שבורים וכאלה שנעקרו ממקומם. דוקרן לרכב שנעשה בו שימוש הולם, לרוב לא יינזק ויתפקד לאורך זמן במידה ויתוחזק. נסיעה נגד כיוון הנסיעה המותר, רכבים נמוכים, טרקטורים, נגררים וכלים אחרים העלולים לפגוע בגוף הדורן עלולים לגרום לשברים ונזקים לדוקרן וחלקיו.

 

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

המלצות לתחזוקה והתקנת מחסומי דוקרנים

המלצות לתחזוקה והתקנת מחסומי דוקרנים

מחסום דוקרנים הוא מוצר המיועד ליצירת מחסום חד כיווני ומהווה פתרון יעיל כל עוד הוא מותקן ומתוחזק באופן נכון על מנת למנוע שחיקה ונזק לדוקרן ולכלי הרכב העוברים עליו.

מחסום דוקרנים הוא אחד המחסומים הנפוצים ביותר בישראל, ומשמש מחסום חד צדדי ביציאה ובכניסה באתרים שונים.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

התקנה נכונה של מחסום דוקרנים

על מנת להתקין את מחסום הדוקרנים בצורה נכונה בכדי שימלא את תפקידו נאמנה ולאורך שנים, יש לקחת בחשבון מספר כללי אצבע: מחסום דוקרנים

  • אין להתקין מחסום דוקרנים בסיבוב. התקנת מחסום דוקרנים מומלצת רק כאשר זווית גלגלי הרכב הנוסע בנתיב הינה בניצב (90 מעלות) למחסום הדוקרנים. שיני הדוקרן בנויות באופן כזה, המאפשר להן לרדת רק כאשר כלי הרכב עובר את השיניים בכיוון הנסיעה המותר בניצב לשיני הדוקרן (ב90 מעלות). בכל זוית אחרת, שיני הדוקרן עלולות להישחק במהירות או להתעקם ולגרום לנזק לכלי הרכב החולפים
  • מומלץ להתקין את הדוקרנים בדרוג (ראה תמונה) כך שניתן יהיה לשלוף את הציר המרכזי לצורך החלפת חלקים בעת תקלה.
  • יש להתקין את מחסום הדוקרנים רק במישור ולא ברום העלייה (כגון ביציאה מחניון) למניעת פגיעה של גחון הרכב בדוקרנים.
  • מומלץ מאוד לסמן מחסומי דוקרנים בדרך שנגד כיוון הנסיעה המותר באמצעות שילוט משני צדי המחסום. השילוט המומלץ הוא תמרור ‘אין כניסה’ בתוספת תמרור נוסף, לרוב 60X40 ס”מ, רקע צהוב מחזיר אור וכיתוב שחור: “זהירות מחסום דוקרנים” וזאת על מנת להגביר את נראותו ולמנוע מעבר של כלי רכב על מחסום הדוקרנים נגד כיוון הנסיעה המותר.

אופן עיגון מחסום הדוקרנים לקרקע

את מחסום הדוקרנים ניתן לעגן על משטח אספלט או בטון. כך תעשו זאת נכון:

  • בעת התקנת מחסום דוקרנים על אספלט, יש להשתמש ביתדות ברזל באורך של 30 ס”מ לפחות כאשר נועצים אותם לאספלט דרך החורים שבדוקרן באלכסון (בזוית קטנה מ90 מעלות). יש לרתך את קצה היתד למחסום הדוקרנים למניעת הישלפות היתדות.
  • בעת התקנת מחסום דוקרנים על בטון יש להשתמש בברגי ג’מבו בקוטר שלא יפחת מ- 3/8.
  • אין לרתך מחסום דוקרנים למשטח ברזל על מנת שהויברציות שנוצרות בעת פגיעת גלגלי הרכב בדוקרן לא יגרמו לפירוק ריתוכי הדוקרן (יש לאפשר חופש קל בין הדוקרן למשטח עליו הוא מותקן).

תחזוקה והארכת חיי מחסום הדוקרנים

מחסום דוקרנים הוא מוצר מכאני המחייב תחזוקה שוטפת בעקבות שחיקה ובלאי טבעי למניעת תקלות ופנצ’רים לרכבים העוברים על גבי המחסום ולהארכת חיי מחסום הדוקרנים.
הבלאי של מחסום הדוקרנים נקבע על פי כמות הרכבים העוברים אותו, מהירות נסיעתם ומספר הפעמים בהם נסעו על הדוקרן כנגד כיוון הנסיעה המותר. מומלץ לתחזק את מחסום הדוקרנים באופן שוטף. תחזוקה זו הנה באחריות מנהל האתר בו מותקן הדוקרן.

  • מומלץ לבצע בדיקה יומית ויזואלית של שלמות ותקינות מחסומי הדוקרנים. מחסום דוקרנים פגום שחלקיו משוחררים או עקומים יש לפרק מיד עם גילוי התקלה, וזאת על מנת למנוע ממנו להזיק לכלי הרכב העוברים עליו.
  • יש לאסור נסיעה על גבי מחסום דוקרנים שאינו מהודק למשטח באופן מוחלט עד להידוקו באופן תקין למשטח.
  • יש לוודא שכל חלקי מחסום דוקרנים שלמים, תקינים ומחוברים למקומם בכל עת. חלקי דוקרן עקומים ומשוחררים יפגעו בתפקוד הדוקרן ועלולים לגרום לנזק לכלי הרכב העוברים.
  • סביבה מלוכלכת תגביר את שחיקת מכלולי מחסום הדוקרנים. מומלץ לוודא שסביבת מחסום דוקרנים נקייה ושאין לכלוך וחול המפריעים לתפקודו השוטף של הדוקרן.
  • יש להקפיד שהבורג הנועל את ציר הדוקרן שלם, אינו עקום ומהודק למקומו. ציר דוקרן שיוצא ממקומו יגרום לתפקוד לקוי של הדוקרן העלול לגרום לנזק לכלי הרכב.
  • נסיעה על גבי מחסום דוקרנים כנגד הכיוון המותר תגרום לשחיקה מואצת ועלולה לגרום לשינוי בזווית השיניים. 15° הינה הזווית המקסימאלית המותרת לשיני הדוקרן. דוקרן שזווית שיניו עולה על 15° מעלות הוא דוקרן פסול ומומלץ להחליפו. זווית שיניים הגבוהה מ 15° עלולה לגרום לנזק לכלי הרכב.
  • יש לשמן מעת לעת את מנגנון השיניים והקפיצים באמצעות גריז.
  • מחסומי דוקרנים מסופקים עם קפיץ אחד לכל סט שיניים. ניתן ואף מומלץ להתקין 2 קפיצים לכל סט שיניים כדי להאריך את חיי הקפיץ ולמנוע החלפות תכופות.
  • שחיקת הדוקרנים מואצת בעקבות נסיעה מהירה על גביהם. מומלץ מאוד להאט את מהירות נסיעת כלי הרכב לפני מחסום דוקרנים באמצעות פסי האטה. מומלץ להתקין זוג פסי האטה מדגם 12100 (10 קמ”ש) במרווח של 50 ס”מ מהדוקרן, על מנת להאט את מהירות נסיעת כלי הרכב לפני העלייה על מחסום הדוקרנים.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

ארבל שטראוס