עמוד לחסימת חניה

מהו בעצם עמוד לחסימת חניה?

עמוד לחסימת חניה הוא בעצם עמוד המוצב בחזית החניה במטרה למנוע מרכבים להחנות את רכבם בחניה שלא שייכת להם.

רבים מבעלי הרכבים להם חנייה פרטית, בעיקר בערים בהם קיימת מצוקת חנייה או בחניונים, מוצאים עצמם מתמודדים עם בעיה של תפיסת החניה על ידי רכבים שאינם מורשים, למרות שהחניה הפרטית מסומנת בשלטים האוסרים את החניה בה למעט רכבים מורשים.
כנראה שמדובר בחלק מתרבות הנהיגה הישראלית שלעיתים אינה מכבדת את האחר ואת השייך לו.
כאמור, במקרים רבים, שילוט למניעת חניה אינו מונע לחלוטין את תפיסת החניה, מה שהביא נהגים רבים לחיפוש אחר פתרון מכאני אשר ימנע פיזית את כניסתם של רכבים לחניות פרטיות.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

עמוד לחסימת חניה הינו אחד המוצרים הראשונים שיצאו לשוק, כבר בתחילת שנות התשעים. הרעיון ההנדסי העומד מאחורי העמוד למניעת חניה, הינו הצבת עמוד אשר יחסום פיזית את הכניסה לחניה מצד אחד / ויאפשר כניסה של רכב מורשה בעת הצורך.
הדגמים הראשונים של עמוד לחסימת חניה היו בעצם עמוד מתכת, בעל ציר בבסיסו ואוזן נעילה או לחילופין מנגנון נעילה פנימי אשר אפשר את השכבתו של העמוד בעת כניסת רכב לחניה, ונעילת העמוד במצב זקוף, כאשר הרכב אינו חונה בחניה ובכך למנוע את כניסתם של רכבים בלתי מורשים לתא החניה הפרטי.

למעשה מאז ועד היום, הרבה לא השתנה בתחום.
עמוד לחסימת חניה עדיין מבצע את אותה הפעולה ומונע כניסה של רכבים לחניות. השיפורים המשמעותיים בתחום עמודי חסימה למניעת חניה, הגיעו בעיקר בצורה של פיתוח מוצרים עמידים וחזקים יותר, לצד ניסיונות פיתוח של עמוד לחסימת חניה המופעל באמצעות מנגנון חשמלי בשלט רחוק (בדומה לשער חשמלי) כך שלא יהיה צורך לצאת מהחניה.

עמוד לחסימת חניה מאז ועד היום:

כאמור עמודים לחסימת חניה הראשונים שיצאו לשוק היו פשוטים ביותר וחלקם, אכן עשה את העבודה במרבית המקומות. הבעיה עם העמודים הראשונים, התעוררה בעיקר במקומות חניה צפופים ועמוסים בהם עמודי החסימה החלו להיפגע מרכבים בחניון, כתוצאה מחוסר תשומת לב של נהגים בחניון או כתוצאה מוונדליזם.
נוצר צורך בשוק לעמוד לחסימת חניה ומראות פנורניות, דבר שהביא יצרנים וספקים רבים לחפש פתרונות לבעיה.
אחד המוצרים המוצלחים שפותחו הינו עמוד לחסימת חניה שאינו עמוד, אלא מחסום בצורת פרסה בעל 3 רגליים, המבצע את אותה הפעולה של נעילה במצב זקוף או בשכיבה. הרעיון של יצירת מחסום בעל 3 רגליים, הגביר את החוזק והעמידות של המחסום, בכך ששלוש רגליים חזקות, עמידות ויציבות יותר מרגל אחת בודדת של עמוד החסימה המקורי.
כיום, עמוד לחסימת חניה בעל שלוש רגליים מוכר גם כמחסום חניה והוא נחשב למוצר האמין והמשתלם ביותר לחסימת חניה.

תחום נוסף בו התפתחו העמודים לחסימת חניה כאמור הינו מחסומים המופעלים באמצעות שלט רחוק. מחסומים מסוג זה, צצים כמו פטריות לאחר בגשם והשוק המקומי והעולמי, מוצף בפתרונות בטווחי מחירים רחבים במיוחד. הרעיון מצוין, אך היישום קצת פחות. עדיין קיים פער טכנולוגי, המאפשר הצבה של מוצר המותקן על רצפת החניה, עם כל המשתמע מכך לרבות: דריסת רכבים, לכלוך, רטיבות, תנאי קרקע משתנים ובעיקר סביבה אגרסיבית ברמות שונות. היצרנים פשוט לא הצליחו לייצר מוצר אמין מספיק שיחזיק מעמד. גם המוצרים היקרים וגם המוצרים הזולים פשוט לא מצליחים לספק את הסחורה. נכון שביום ההתקנה, הכל עובד ונראה מבטיח, אך 99% מהלקוחות להם הותקנו עמודים לחסימת חניה המופעלים ע”י שלט, לאחר תקופת שימוש קצרה, מצאו עצמם תקועים עם מוצר שאינו מתפקד ולעיתים אף נעולים מחוץ לחניה…

ובחזרה לשאלה מהו בעצם עמוד לחסימת חניה?

התשובה היא פשוטה – מוצר אשר בראש ובראשונה מיועד לשמור על החניה שלכם זמינה רק לכם ולמנוע מרכבים שאינם מורשים לחנות בה. כאשר רוכשים עמוד לחסימת חניה, הכי חשוב זה להקפיד שהמוצר יהיה פשוט ועמיד ככל הניתן. כדאי לרכוש מוצר בעל וותק בשוק ורצוי שהמוצר יהיה פשוט ואמין ככל הניתן. באופן חד משמעי, עמוד לחסימת חניה המופעל באמצעות שלט רחוק אינו מומלץ ומחסום חניה הוא ככל הנראה המוצר העדיף המשווק כיום.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

ארבל שטראוס