סקירת שוק למעצור גלגל לרכב

תפקידו של מעצור גלגל לרכב הוא לסייע לנהג “להרגיש” היכן עליו לעצור בעת החניה ועל מנת לשמור על גחון הרכב מפגיעה באבן השפה של המדרכה או בעצמים אחרים הניצבים בקצה החניה כגון קירות, עציצים, מערכות מיזוג, ברזי כיבוי ועוד. במאמר זה תמצאו סקירה של הדגמים הקיימים והמלצות לבחירת סטופר לחניה המתאים.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

מעצורי חניה מברזל

לרוב מיוצר בישראל, בעל ארבע נקודות עיגון. מתאים להתקנה על בטון או אספלט. מעצור הברזל בנוי כיחידה אחת באורך 180 ס”מ . כל מעצור מתאים לחניה אחת.

עמידותו מעצור חנייה זה לפגעי מזג האוויר ולפגיעה נמוכה יחסית, שכן הברזל עלול להימעך תחת עומס גלגלי הרכב.

מעצורי חניה מגומי ממוחזר

מעצורי חניה מגומי מיוצרים ע”י יצרנים שונים בעולם, כאשר הנפוצים שבהם מגיעים משלושה מקומות: סין, פולין וקנדה. לרוב, בעלי ארבע נקודות עיגון, מעצורי חניה מגומי מתאימים להתקנה על בטון או אספלט. לרוב יותקן באמצעות יתדות או ברגים ארוכים במיוחד. מעצור הגומי יצוק כיחידה אחת באורך 180 ס”מ. כל מעצור מתאים לחניה אחת. עמידותו של מעצור החניה מגומי לרוב תלויה ביצרן ובחומר הגלם ממנו עשוי המעצור.
ישנם הבדלים מהותיים במחירם ואיכותם של מעצורי חניה מגומי. מעצורי חניה המיוצרים בסין לרוב יהיו עשויים גומי ממוחזר מאיכות נמוכה ביותר אשר תוך זמן קצר יישברו או יתפוררו.
מעצורי חניה לחניה המיוצרים בפולין, איכותיים יותר ממעצורי החניה מגומי המיוצרים בסין, ומיוצרים מגומי ממוחזר באיכות מעט גבוהה ממעצור החניה הסיני. מעצורי חניה אלו יחזיקו מעמד לתקופה ארוכה מעט יותך אך גם הם נוטים להישבר ולהתפורר.

מעצורי החניה המיוצרים בקנדה או בארה”ב, מיוצרים מגומי ממוחזר באיכות גבוהה בתוספת פוליאוריתן, המקנה למעצורים עמידות יוצאת דופן בפגיעה ובתנאי מזג האוויר לאורך זמן. מעצור החניה מיוצר ע”י ענק מוצרי הבטיחות GNR ומיובא לישראל באופן בלעדי ע” ארבל שטראוס בע”מ. מעצור החניה הקנדי מסופק עם אחריות לשנה.

מעצור חניה מפלסטיק (PPC)

מעצורי חניה מפלסטיק מיוצרים באירופה, מחומרים תרמופלסטיים עמידים במיוחד. מעצור החניה בעל חמש נקודות עיגון, מתאים להתקנה על בטון או אספלט. התקנת המעצור מתבצעת באמצעות ברגים ייעודיים בהתאם לסוג המשטח. יחידה אחת באורך 180 ס”מ ומתאימה לחניה אחת.

עמידות של מעצור החניה מפלסטיק היא הגבוהה ביותר לאורך זמן. מעצורי החניה מפלסטיק אינם נשברים או מתפוררים. מעצור חניה לרכב מפלסטיק מסופק עם שלוש שנות אחריות.

מעצורי גלגל

מעצורי הגלגל מיוצרים משני חומרים: גומי ממוחזר ו-PVC. לרוב מעצורי הגלגל העשויים גומי מיוצרים בסין באיכות ייצור ורמת חומרי גלם נמוכה יחסית. מעצורי הPVC מיוצרים באירופה מחומרי גלם איכותיים המקנים למעצור החניה עמידות גבוהה. במעצורי הגלגל 3-4 נקודות עיגון בהתאם לדגם והם מתאימים להתקנה על בטון או אספלט . אורכם של מעצורי הגלגל הוא 50 ס”מ כאשר דרושות שתי יחידות לחניה. מרחק ההתקנה בין שתי היחידות יהיה בהתאם לבסיס גלגלי רכב.

עמידותו של מעצור גלגל הוא בהתאם לדגם. לרוב, עמידות מעצורי הגלגל מגומי תהיה נמוכה יחסית והם עלולים להישבר ולהתפורר תוך זמן קצר. עמידותם של מעצורי החניה מPVC היא גבוהה ביותר, והם עמידים לאורך זמן לפגעי מזג האוויר ולפגיעה.

סרטוני הדגמה לסוגי מעצורי חניה והתקנתם

נגן וידאו
נגן וידאו

בחירת מעצור החניה

שאלת מעצור חניה מחיר או איכות תלויה במיקום המבוקש להתקנה, בתנאי הסביבה, השימוש ובתקציב. כמו כן כדאי להביא בחשבון את משך תקופת האחריות.
המעצורים המומלצים להתקנה בחניונים בהם קיים עומס גבוה ותחלופה גבוהה של כלי רכב חונים כגון חניונים ציבוריים, הם מעצורי הפלסטיק או הגומי הקנדי כאשר יש עדיפות למעצור הפלסטיק עליו האחריות ארוכה יותר – למשך שלוש שנים לעומת שנת אחת על מעצור הגומי הקנדי.
בחניות פרטיות ניתן להשתמש במוצרים הזולים יותר כגון מעצורי גלגל, או מעצור חניה מברזל.

בכל מקרה, מעצורי הגומי באיכות נמוכה אינם מומלצים לשימוש בגלל עמידותם הנמוכה.

אין לראות בכתוב במאמר זה ייעוץ מקצועי או המלצה. לפני התקנה של כל מוצר בדרך יש להתייעץ עם גורם מוסמך. כל האמור במאמר זה הינו דעתו האישית של הכותב ואינו מהווה יעוץ מקצועי

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

ארבל שטראוס