מראה פנורמית לצומת

מראה פנורמית לצומת

כאן תמצאו מגוון מראות פנורמיות לצומת.

המראות מיועדות לחשיפת “שטחים מתים”. שטחים המוסתרים ע”י עצמים המוצבים בדרך (צומת בד”כ) ומפריעים לנהג או להולך הרגל לראות את התנועה המגיעה מהאזור המוסתר. צמתים בהם קיים שטח מת, הינם צמתים מסוכנים שכן הנוהג ברכב או הולך הרגל לא יכול לצפות את התנועה הקרבה אליו ולכן קשה לו להעריך האם השטח פנוי. במקומות כאלו נהוג להציב מראה פנורמית לכביש.

מראות פנורמיות הינן אביזר בטיחות המיועד להצבה במקומות בהם קיים שטח מת. הצבת מראה פנורמית במיקום הנכון ובכיוון הנכון, תסייע למשתמשים בדרך לראות מעבר לשטח המת ובכך תסייע בשיפור הבטיחות בדרך בה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סוגי מראות פנורמיות

הצבת מראה פנורמית לצומת

בצומת – כאשר קיים שטח מת בצומת דרכים, נהג המגיע לצומת, עוצר בקו העצירה ומעוניין להמשיך בנסיעה ולהשתלב בדרך, אינו יכול לראות את הרכבים המגיעים משמאלו, שכן את הרכבים המגיעים מימין קל יותר לראות כיוון שהם בנתיב הרחוק ממנו ואינם מהווים סכנה מיידית בעת השתלבות בתנועה.
הצבת מראה פנורמית מול הצומת (בצד הרחוק של הכביש) כאשר היא מכוונת לשמאל, תסייע לנהג שעצר בקו העצירה, לראות את התנועה המגיעה משמאל ולהשתלב בבטחה בתנועה. כמו כן אותה המראה תסייע לנהג המגיע משמאל לראות את הרכבים אשר עצרו בצומת ומעוניינים להשתלב בדרך. כאשר הנוהג בדרך הראשית רואה את הרכב המעוניין להשתלב בתנועה הוא יכול להאט את מהירותו בהתאם ובכך לסייע בהגדלת הבטיחות בצומת.

בחניות היוצאות לכביש דרך מדרכה – בחניות רבות הממוקמות בניצב למדרכות וכבישים, פעמים רבות קיימת הסתרה אשר מקשה ומסכנת את הנוהג ברכב אשר חונה עם הפנים לכיוון היציאה, לצאת מהחניה ולהשתלב בכביש בבטחה תוך מעבר דרך המדרכה מבלי לסכן את הולכי הרגל. הסכנה בשטח המת במקרה המתואר קיימת שכן במרבית כלי הרכב “האף” של המכונית ממוקם לפני מקום מושבו ושדה הראיה של הנוהג ברכב. כלומר חזית הרכב משתלבת בתנועה עוד לפני שהנהג הצליח לראות את התנועה החוצה את דרכו. יציאה מחניה בעלת הסתרה שכזו, מקבילה להשתלבות בדרך בעיניים עצומות תוך גרימת סיכון אדיר להולכי רגל, רוכבי אופניים המשתמשים במדרכה וכן לרכבים הנוסעים בדרך הראשית.
כדי לחשוף את השטח המת בחניה המוצבת בניצב למדרכה ולכביש ניתן להתקין מראה פנורמית לכביש במספר דרכים בהתאם לתנאים ואפשרויות ההתקנה בשטח.
אופציה א – התקנת מראה אחת או שתיים (אחת לכל כיוון) בצד המרוחק של הכביש כך שתחשוף את הדרך ואת המדרכה.
אופציה ב – התקנת מראה אחת או שתיים המכוונת כלפי השטח המת ע”ג דופן החניה תוכל לסייע בחשיפת השטח המת.
במקרה בו בוחרים להתקין מראה אחת העדיפות היא להפנות את המראה לצד שמאל שכן התנועה “הקרובה” בכביש מגיע מצד שמאל. במקרה של חציית מדרכה תמיד עדיף להתקין שתי מראות שכן תנועת הולכי רגל קיימת לכל רוחב המדרכה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

במחסנים ומפעלים בין שדרות מדפים – האובייקטים במחסנים (מדפים, מכונות או מוצרים באחסנה) מוצבים בדרך כלל בצורה המאפשרת ניצול מקסימאלי של השטח ופחות מותאמת לצרכי הבטיחות. לדוגמא: שורות מדפים וסחורות מהוות הסתרה מוחלטת של שדה הראיה במקרה בו מפעיל מלגזה או הולך רגל הולך בין האובייקטים רוצה להשתלב בדרך הראשית שמחוץ לשטח המוסתר. בניגוד לכבישים מוסדרים, לרוב התנועה במפעלים ומחסנים אינה מוסדרת ומחולקת לנתיבים, דבר שמגדיל עוד יותר את סכנת ההשתלבות בדרך ביציאה משדרת מדפים או מכונות. שטח מת במפעלים הוא עניין נפוץ ביותר שגורם לתאונות רבות לרבות תאונות היכולות לגרום להתמוטטות של מדפים, נזק לסחורות ומכונות יקרות ערך. קציני בטיחות רבים דורשים בכל תוקף להתקין מראה פנורמית לחנות בכל נקודה בה קיים שטח מת. התקנת מראות פנורמיות במיקום הנכון מגדילה באופן משמעותי את הבטיחות במפעל ומונעת תאונות מיותרות.

ברמפות מעוקלות במעברים בין קומות בחניונים – בדומה למפעלים, גם חניונים מתוכננים בקפידה לצורך ניצול מקסימאלי של שטח החניון תוך החניית כמות מרבית של רכבים בשטח מצומצם ככל האפשר. מלבד נקודות מסוכנות בחניון בקומות החניה אשר בהם ניתן להשתמש באביזרי בטיחות כגון פסי האטה, בחניונים רבי קומות לעיתים מותקנות רמפות “סיבוביות” המאפשרות את מעבר הרכבים בין קומות החניה. לרוב רמות המעבר צרות, ללא שוליים אן שטח הפרדה מוחשים בין נתיבי הנסיעה וזאת כדי לחסוך בשטח. בעקבות הצפיפות בין נתיבי הרמפה, יש נטייה לרכבים שלא לשמור על נתיב נסיעתם (לשמור על הימין תוך כדי נסיעה בסיבוב) ולסטות לעבר הנתיב הנגדי. סטייה של רכב הנוסע בסיבוב ומעבר לנתיב הנגדי עלולה לגרום לתאונה חזיתית בין רכבים. כמו כן במידה והחליט הולך רגל לעבור בין קומות החניון דרך הרמפות המיועדות לרכבים בלבד, יהיה הולך הרגל חשוף לפגיעת כלי רכב.
התקנת מראות פנורמיות לחניונים יכולה לסייע בגילוי התנועה המגיעה מעבר לסיבוב ואינה ניתנת לראייה בכל דרך אחרת. מראות פנורמיות אשר יותקנו על קירות הרמפה לכל אורכה ובעיקר בעיקולים החדים ביותר תעזור לנהגים משני כיווני הנסיעה לראות האם מגיע רכב ממול והכך תגדיל את הבטיחות בחניון. כמו כן, נהג רכב יוכל גם להבחין בהולכי רגל שעושים שימוש אסור ברמפה ובכך להימנע מפגיעה בהם.

איך מתקינים מראה פנורמית לכביש?

התקנת מראות פנורמיות הינה פשוטה וקלה ויכולה להתבצע ביתר קלות עם כלי עבודה מינימאליים וללא ידע מוקדם.
לרוב התקנת מראה פנורמית תתבצע ע”ג עמוד או קיר. לעיתים בהתאם לתנאי השטח והמיקום הנחוץ להתקנת המראה יש להשתמש במתאמים שונים כדי למקם את המראה בצורה הטובה ביותר.
מרבית המראות מותאמות להתקנה ע”ג צינור. כל מראה בהתאם לדגם מתאימה להתקנה ע”ג קוטר צינור מסוים. בד”כ קוטר הצינור יהיה בין צול ורבע ל שתיים וחצי צול. בנוסף קיימות מראות המגיעות עם מתאם משולב להתקנה ע”ג קיר או עמוד (מראות פנורמיות אקריליות תוצרת evelux)
ניתן להשתמש במידת הצורך בתושבת טלסקופית מאריכה כאשר רוצים להרחיק את המראה מקיר. שימוש בתושבת טלסקופית יאפשר התקנה של המראה בניצב לקיר בהתאם לצרכים בשטח.
במידה ורוצים להתקין מראה על חומה קיימת וגובה החומה אינו מספיק, ניתן להתקין צינור מאריך עם תושבת להצבה ע”ג החומה ובכך ליצור הגבהה לחומה לצורך התקנת המראה הפנורמית בגובה המתאים.
במחסנים בהם אין קיר או מקום להציב עמוד ניתן אף לתלות מהתקרה צינור מאריך ועליו להתקין את המראה הפנורמית.
כיוון המראה למצב אופטימלי כך שתחשוף שטח מת ככל הניתן –
לאחר שהמראה הותקנה כיוון המראה כך שתחשוף שטח מת רחב ככל הניתן הוא חלק משמעותי ביותר בתפקוד המראה.
הדרך הטובה ביותר לכוון מראה פנורמית היא באמצעות 2 – 3 אנשים כאשר 2 אנשים ממוקמים בדרך מאחורי השטח המת ומתקין מכוון את המראה בהתאם לפי הוראותיהם עד למציאת המצב האופטימלי.
במידה ואין בנמצא 3 אנשים ניתן לבצע את ההתקנה ע”י אדם אחד, רק שהתהליך
במידה והתושבת המסופקת עם המראה אינה מתאימה להתקנה בשטח, יש צורך להשתמש בתושבת מאריכה

סרטוני הדגמה לסוגי מראות פנורמיות והתקנתם

נגן וידאו
נגן וידאו אודות התקנת מראה פנורמית

התקנת מראה פנורמית היא פשוטה וקלה, לרוב ההתקנה תתבצע על גבי עמוד או קיר. לפרטים נוספים על מראות פנורמיות כנסו לאתר.

ארבל שטראוס משווקת 4 סוגים שונים של מראות פנורמיות לכביש. המחיר משתנה בהתאם לחומר גלם ממנה עשויה המראה ולקוטר לפרטים נוספים על סוגי המראות ומחירים כנסו לאתר.

מראות פנורמיות מיועדות להתקנה על עמודים עגולים אך ניתן לבצע התאמות לעמודים מרובעים.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

כיצד להתאים מראה פנורמית לחניה

כיצד להתאים מראה פנורמית לחניה

מראה פנורמית לחניה היא למעשה מראה שצורתה הקמורה מאפשרת לה להרחיב את שדה הראיה לשטחים מתים בהם עלולה להיות תנועת רכבים והולכי רגל. מראה פנורמית לחניה מסייעת בהעלאת הבטיחות בחניון המאופיין בתנאי שטח צפופים, עיקולים חדים, מעברים צרים, צמתים מסוכנים, אשר כל אלו יחדיו יוצרים שטחים מתים רבים. על מנת ללמוד מהם השימושים והייעודים עבור מראה פנורמית עגולה לחניה, נבין תחילה היכן כדאי להתקינה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סוגי מראות פנורמיות לחניה

מקומות מומלצים להתקנת מראה פנורמית לחניה:

  • בעיקולים חדים בחניון: למשל חניון רב מפלסים אשר המעבר בין מפלסי החניה הוא זוויתי וחד. תנועת הרכבים היא דו כיוונית, רכבים עולים למפלס גבוה יותר ומנגד רכבים יורדים. על מנת למנוע תאונות בין הרכבים או חלילה פגיעות בהולכי רגל הצבת מראה פנורמית לחניה תאפשר לרכבים לראות את הנעשה בהמשך העיקול בו שטח הראיה מת.
  • ביציאה מחניה בו קיים עצם המסתיר את נתיב המעבר ותנועת הרכבים הנוסעים בו בתוך החניון. למשל עמודי תמך רחבים, ארונות חשמל או מאווררי מזגן גדולים.
  • ביציאות מהחניון הישר אל כביש ראשי. כאשר החניון נמצא בין שני בניינים וקירות שמסתירים את היציאה אל הכביש ולא מאפשרים לנהגים לראות את תנועת הרכבים בו ולהשתלב בה. מראה פנורמית שתוצב בנקודה המתאימה תרחיב את שדה הראיה ותשקף את הנעשה בכביש או על המדרכה.
  • בחניות פרטיות הממוקמות בבתים פרטים שהיציאה מהחניה נעשית הישר אל תנועת הכביש אך בשל חומה, גדר או צמחייה לא ניתן לראות את הנעשה בכביש.
מראה פנורמית לחניה

היכן ניתן להתקין מראה פנורמית לחניה?

מראה פנורמית אפשר להתקין על גבי קירות, תקרות, עמודי תמך של החניון או על גבי עמודי ברזל אותם מציבים במיוחד. חשוב להציב את המראה במקום האופטימלי על מנת שיוכל לכסות כמה שיותר מהשטחים המוסתרים בהמשך דרכו של הנהג. בכל מקרה מומלץ לעקוב אחר הוראות התקנה למראות פנורמיות אשר נמצאות באתר ולכוון את המראה בצורה אופטימלית.

איך מתאימים את גודל וסוג המראה הפנורמית לחניה?

ראשית נבין כי לחברת ארבל שטראוס, מראות פנורמיות משני סוגים שונים: אקריליק ופוליקרבונט.

  • מראות פנורמיות אקריליק תוצרת EVELUX הן איכותיות ועמידות יותר ועל כן במידה והחניה מוצבת בחוץ עדיף להתקין מראה אקריליק. מראות אקריליות מגיעות עם חמש שנות אחריות, מה שמבטיח באופן מוחלט את איכותן ועמידותן לאורך זמן. ברשותנו מלאי של מראות אקריליק עגולות בשני קטרים: 60 ס”מ ו-80 ס”מ וכמו כן לאחרונה נוספו שני דגמים חדשים ומלבניים בגדלים: 40X60 ס”מ ו-80X60 ס”מ.
  • בנוסף אל מראות האקריליק ישנן גם מראות פנורמיות פוליקרבונט, שהן פחות איכותיות ולהן שנת אחריות אחת. למראות מסוג זה יש את יתרון המחיר המוזל, מה שהופך אותן למראות השכיחות ביותר בארץ. מראות מסוג פוליקרבונט הן עגולות ומגיעות בטווח של ארבעה קטרים: 45 ס”מ, 60 ס”מ, 80 ס”מ ו-100 ס”מ.

לאחר שסקרנו את מגוון סוגי המראות נחזור לשאלתנו המקורית: איך נדע מהו הגודל הנכון לחניה שלי מבין מגוון המראות. ובכן, כעיקרון ישנו כלל אצבע לפיו ככל שהמראה גדולה יותר כך שדה הראיה שהיא תשקף יהיה גדול יותר ויכסה יותר שטחים מתים.
אולם, ישנם סייגים שאותם צריך לקחת בחשבון. הסייגים משתנים ממקרה אחד למשנהו ואינם תקפים בכל המקרים. למשל, התקנת מראה פנורמית גדולה בחניון עם תקרה נמוכה תוכל לגרום לפגיעת רכב גבוה כמו טנדר או ג’יפ במראה ולשבור אותה, או הולך רגל שיכול לקבל מכה בראש מהמראה אם יעבור תחתיה. אם המראה גדולה מדי וחורגת אל שטח החניה עצמו עדיף לבחור במראה קטנה יותר וכן הלאה, כאמור כל מקרה לגופו.

על מנת לקחת את מכלול המשתנים בחשבון וכך לבחור את סוג וגודל המראה שמתאים לחניה שלכם, צרו קשר ואחד מנציגנו ישמח לתת מענה ושירות.

מראות פנורמיות לחניה - סרטוני הסבר

נגן וידאו אודות מראה פנורמית
נגן וידאו אודות התקנת מראה פנורמית

ארבל שטראוס משווקת 4 סוגים שונים של מראות פנורמיות לחניה. המחיר משתנה בהתאם לחומר גלם ממנה עשויה המראה ולקוטר. לפרטים נוספים על סוגי המראות ומחירים כנסו לאתר.

התקנת מראה פנורמית מומלצת בכל מקום שיש שדה ראיה מוגבל ולא רק בחניה. מראה פנורמית הוא אביזר בטיחות פשוט וקל להתקנה בכל מקום כגון: קירות בחניה, עמודים ביציאה מחניה או תליה מהתקרה ועוד, למחיר והמלצות נוספות כנסו לאתר.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סוגים שונים של מראה פנורמית גדולה

סוגים שונים של מראה פנורמית גדולה

מהי מראה פנורמית גדולה? אם אתם שואלים את עצמכם את השאלה הזאת. במאמר הזה תמצאו את האינפורמציה המלאה. חברת ארבל שטראוס מתמחה בייבוא ושיווק של מוצרי בטיחות. מבין מוצרי הבטיחות אותם אנו משווקים ניתן למצוא את המגוון הגדול והמקיף ביותר בישראל של מראות פנורמיות מחומרים שונים ובקשת רחבה של קטרים ומחירים, בהתאמה מדוייקת לצרכים שלכם. המבחר כולל מראות פנורמיות מחומר אקריליק, מראות כדוריות ומראות פנורמיות מפוליקרבונט. אז בין אם יש לכם צורך במראה פנורמית לחניון, למרכז מסחרי או צריכים מראה פנורמית לכביש, אצלנו תוכלו למצוא את המראה המתאימה לכם.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סוגי מראות פנורמיות

מראה פנורמית גדולה מאקריליק

מראה פנורמית עגולה מחומר אקריליק אותה אנו מייבאים ומשווקים, הינה המראה הפנורמית הטובה בעולם. מסגרת המראה צבעונית ובולטת בצבעים אדום לבן ומסופקת עם תושבת ייעודית להתקנה על גבי קיר או עמוד, ללא צורך במתאם נוסף (בשונה מדגמים אחרים) המראה מתאימה לשימוש במרחבים חיצוניים ופנימיים כאחד. מדובר במוצר בטיחות איכותי ומתקדם תוצרת יצרנית מוצרי הבטיחות המובילה בעולם – EVELUX – חזית המראה עשויה כאמור מחומר אקריליק המציג שקיפות מעולה כמעט כמו זכוכית ועמידות רבה בפני פגעי מזג אוויר החל מרוחות עזות ועד קרינת שמש חזקה. זאת עבור המראה והמסגרת כאחד. המראות מוצעות עם אחריות ל- 3 שנים!!! ובקטרים של 60 ושל 80 ס”מ. כמו כן ניתן לבחור גם במראות פנורמיות מרובעות בעלות מפרט ועמידות זהים.

מראה פנורמית גדולה מפוליקרבונט

בנוסף אנו גם מייבאים מראה פנורמית גדולה העשויה פוליקרבונט. מראה זו מתאימה בעיקר לשימוש במקומות בהם אין חשיפה ישירה לשמש והיא מסופקת עם אחריות לתקופה של שנה. המראה מסופקת עם תושבת להתקנה על עמוד והיא קלת משקל ופשוטה להתקנה. המראות מוצעות במגוון קטרים של 45, 60, 80 ו- 100 ס”מ עבור מחירים נוחים במיוחד.

מראה כדורית

חברתנו מייבאת ומשווקת גם מראות כדוריות ב-2 קטרים – 45 ו 90 ס”מ. המראות הכדוריות אותן אנו משווקים מתאימות לשימוש במקומות בהם אין חשיפה לשמש וכן בעת ההתקנה יש לנהוג בהן בזהירות שכן הם יחסית שבירות. מראות כדוריות אלו מוצעות בצורה של חצי כדור ומתאימות לכיסוי של 360 מעלות וכך תורמות להגדלת טווח ראיה וכיסוי שטחים מתים. ניתן להתקין מראה כדורית על גבי קיר או תקרה.

סרטוני הדגמה לסוגי מראות פנורמיות והתקנתם

נגן וידאו
נגן וידאו

הזמנת מראה פנורמית גדולה

להזמנת מראה פנורמית גדולה עגולה או כדורית איכותית במיוחד ובמחיר משתלם, השאירו פרטיכם באתר שלנו או צרו קשר עם אחד מנציגי השירות והמכירות שלנו.

מראה פנורמית מדגם אקריליק היא המראה הפנורמית האיכותית והעמידה ביותר הנמכרת בישראל. לפרטים נוספים כנסו לאתר.

מראה פנורמית גדולה העשויה פוליקרבונט, מתאימה בעיקר לשימוש במקומות בהם אין חשיפה ישירה לשמש. לפרטים נוספים כנסו לאתר.

ההבדל העיקי בין המראות הוא החומר ממנו הן עשויות. להבדלים נוספים בין המראות ניתן לעיין במאמר בשם “סוגים שונים של מראה פנורמית גדולה”.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

מראה פנורמית לכביש

מראה פנורמית לכביש

“שטח מת” הוא בעצם שטח המוסתר ע”י עצמים המוצבים בדרך (צומת בד”כ) ומפריעים לנהג או להולך הרגל לראות את התנועה המגיעה מהאזור המוסתר. צמתים בהם קיים שטח מת, הינם צמתים מסוכנים שכן הנוהג ברכב או הולך הרגל לא יכול לצפות את התנועה הקרבה אליו ולכן קשה לו להעריך האם השטח פנוי. במקומות כאלו נהוג להציב מראה פנורמית לכביש.
כאמור, “שטח מת” קיימם בעיקר בצמתים (הצטלבויות דרכים) אך לא רק. שטח מת קיים גם ביציאה מחניות, במחסנים בין שדרות מדפים, ברמפות לולייניות במעברים בין הקומות בחניונים ועוד.
אזורים בהם קיים שטח מת, הינם אזורים מסוכנים לכל המשתמשים בדרך כגון: נהגי רכב, רוכבי אופניים, הולכי רגל, מפעילי מלגזות ועוד.

מראות פנורמיות הינן אביזר בטיחות המיועד להצבה במקומות בהם קיים שטח מת. הצבת מראה פנורמית במיקום הנכון ובכיוון הנכון תסייע למשתמשים בדרך לראות מעבר לשטח המת ובכך תסייע בשיפור הבטיחות בדרך בה היא מוצבת.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סוגי מראות פנורמיות

כיצד הצבת מראה פנורמית לכביש תסייע בחשיפת שטח מת?

בצומת – כאשר קיים שטח מת בצומת דרכים, נהג המגיע לצומת, עוצר בקו העצירה ומעוניין להמשיך בנסיעה ולהשתלב בדרך, אינו יכול לראות את הרכבים המגיעים משמאלו, שכן את הרכבים המגיעים מימין קל יותר לראות כיוון שהם בנתיב הרחוק ממנו ואינם מהווים סכנה מיידית בעת השתלבות בתנועה.
הצבת מראה פנורמית מול הצומת (בצד הרחוק של הכביש) כאשר היא מכוונת לשמאל, תסייע לנהג שעצר בקו העצירה, לראות את התנועה המגיעה משמאל ולהשתלב בבטחה בתנועה. כמו כן אותה המראה תסייע לנהג המגיע משמאל לראות את הרכבים אשר עצרו בצומת ומעוניינים להשתלב בדרך. כאשר הנוהג בדרך הראשית רואה את הרכב המעוניין להשתלב בתנועה הוא יכול להאט את מהירותו בהתאם ובכך לסייע בהגדלת הבטיחות בצומת.

בחניות היוצאות לכביש דרך מדרכה – בחניות רבות הממוקמות בניצב למדרכות וכבישים, פעמים רבות קיימת הסתרה אשר מקשה ומסכנת את הנוהג ברכב אשר חונה עם הפנים לכיוון היציאה, לצאת מהחניה ולהשתלב בכביש בבטחה תוך מעבר דרך המדרכה מבלי לסכן את הולכי הרגל. הסכנה בשטח המת במקרה המתואר קיימת שכן במרבית כלי הרכב “האף” של המכונית ממוקם לפני מקום מושבו ושדה הראיה של הנוהג ברכב. כלומר חזית הרכב משתלבת בתנועה עוד לפני שהנהג הצליח לראות את התנועה החוצה את דרכו. יציאה מחניה בעלת הסתרה שכזו, מקבילה להשתלבות בדרך בעיניים עצומות תוך גרימת סיכון אדיר להולכי רגל, רוכבי אופניים המשתמשים במדרכה וכן לרכבים הנוסעים בדרך הראשית.
כדי לחשוף את השטח המת בחניה המוצבת בניצב למדרכה ולכביש ניתן להתקין מראה פנורמית לכביש במספר דרכים בהתאם לתנאים ואפשרויות ההתקנה בשטח.
אופציה א – התקנת מראה אחת או שתיים (אחת לכל כיוון) בצד המרוחק של הכביש כך שתחשוף את הדרך ואת המדרכה.
אופציה ב – התקנת מראה אחת או שתיים המכוונת כלפי השטח המת ע”ג דופן החניה תוכל לסייע בחשיפת השטח המת.
במקרה בו בוחרים להתקין מראה אחת העדיפות היא להפנות את המראה לצד שמאל שכן התנועה “הקרובה” בכביש מגיע מצד שמאל. במקרה של חציית מדרכה תמיד עדיף להתקין שתי מראות שכן תנועת הולכי רגל קיימת לכל רוחב המדרכה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

במחסנים ומפעלים בין שדות מדפים – האובייקטים במחסנים (מדפים, מכונות או מוצרים באחסנה) מוצבים בדרך כלל בצורה המאפשרת ניצול מקסימאלי של השטח ופחות מותאמת לצרכי הבטיחות. לדוגמא: שורות מדפים וסחורות מהוות הסתרה מוחלטת של שדה הראיה במקרה בו מפעיל מלגזה או הולך רגל הולך בין האובייקטים רוצה להשתלב בדרך הראשית שמחוץ לשטח המוסתר. בניגוד לכבישים מוסדרים, לרוב התנועה במפעלים ומחסנים אינה מוסדרת ומחולקת לנתיבים, דבר שמגדיל עוד יותר את סכנת ההשתלבות בדרך ביציאה משדרת מדפים או מכונות. שטח מת במפעלים הוא עניין נפוץ ביותר שגורם לתאונות רבות לרבות תאונות היכולות לגרום להתמוטטות של מדפים, נזק לסחורות ומכונות יקרות ערך. קציני בטיחות רבים דורשים בכל תוקף להתקין מראה פנורמית לחנות בכל נקודה בה קיים שטח מת. התקנת מראות פנורמיות במיקום הנכון מגדילה באופן משמעותי את הבטיחות במפעל ומונעת תאונות מיותרות.

ברמפות מעוקלות במעברים בין קומות בחניונים – בדומה למפעלים, גם חניונים מתוכננים בקפידה לצורך ניצול מקסימאלי של שטח החניון תוך החניית כמות מרבית של רכבים בשטח מצומצם ככל האפשר. מלבד נקודות מסוכנות בחניון בקומות החניה אשר בהם ניתן להשתמש באביזרי בטיחות כגון פסי האטה, בחניונים רבי קומות לעיתים מותקנות רמפות “סיבוביות” המאפשרות את מעבר הרכבים בין קומות החניה. לרוב רמות המעבר צרות, ללא שוליים אן שטח הפרדה מוחשים בין נתיבי הנסיעה וזאת כדי לחסוך בשטח. בעקבות הצפיפות בין נתיבי הרמפה, יש נטייה לרכבים שלא לשמור על נתיב נסיעתם (לשמור על הימין תוך כדי נסיעה בסיבוב) ולסטות לעבר הנתיב הנגדי. סטייה של רכב הנוסע בסיבוב ומעבר לנתיב הנגדי עלולה לגרום לתאונה חזיתית בין רכבים. כמו כן במידה והחליט הולך רגל לעבור בין קומות החניון דרך הרמפות המיועדות לרכבים בלבד, יהיה הולך הרגל חשוף לפגיעת כלי רכב.
התקנת מראות פנורמיות לחניונים יכולה לסייע בגילוי התנועה המגיעה מעבר לסיבוב ואינה ניתנת לראייה בכל דרך אחרת. מראות פנורמיות אשר יותקנו על קירות הרמפה לכל אורכה ובעיקר בעיקולים החדים ביותר תעזור לנהגים משני כיווני הנסיעה לראות האם מגיע רכב ממול והכך תגדיל את הבטיחות בחניון. כמו כן, נהג רכב יוכל גם להבחין בהולכי רגל שעושים שימוש אסור ברמפה ובכך להימנע מפגיעה בהם.

איך מתקינים מראה פנורמית לכביש?

התקנת מראות פנורמיות הינה פשוטה וקלה ויכולה להתבצע ביתר קלות עם כלי עבודה מינימאליים וללא ידע מוקדם.
לרוב התקנת מראה פנורמית תתבצע ע”ג עמוד או קיר. לעיתים בהתאם לתנאי השטח והמיקום הנחוץ להתקנת המראה יש להשתמש במתאמים שונים כדי למקם את המראה בצורה הטובה ביותר.
מרבית המראות מותאמות להתקנה ע”ג צינור. כל מראה בהתאם לדגם מתאימה להתקנה ע”ג קוטר צינור מסוים. בד”כ קוטר הצינור יהיה בין צול ורבע ל שתיים וחצי צול. בנוסף קיימות מראות המגיעות עם מתאם משולב להתקנה ע”ג קיר או עמוד (מראות פנורמיות אקריליות תוצרת evelux)
ניתן להשתמש במידת הצורך בתושבת טלסקופית מאריכה כאשר רוצים להרחיק את המראה מקיר. שימוש בתושבת טלסקופית יאפשר התקנה של המראה בניצב לקיר בהתאם לצרכים בשטח.
במידה ורוצים להתקין מראה על חומה קיימת וגובה החומה אינו מספיק, ניתן להתקין צינור מאריך עם תושבת להצבה ע”ג החומה ובכך ליצור הגבהה לחומה לצורך התקנת המראה הפנורמית בגובה המתאים.
במחסנים בהם אין קיר או מקום להציב עמוד ניתן אף לתלות מהתקרה צינור מאריך ועליו להתקין את המראה הפנורמית.
כיוון המראה למצב אופטימלי כך שתחשוף שטח מת ככל הניתן –
לאחר שהמראה הותקנה כיוון המראה כך שתחשוף שטח מת רחב ככל הניתן הוא חלק משמעותי ביותר בתפקוד המראה.
הדרך הטובה ביותר לכוון מראה פנורמית היא באמצעות 2 – 3 אנשים כאשר 2 אנשים ממוקמים בדרך מאחורי השטח המת ומתקין מכוון את המראה בהתאם לפי הוראותיהם עד למציאת המצב האופטימלי.
במידה ואין בנמצא 3 אנשים ניתן לבצע את ההתקנה ע”י אדם אחד, רק שהתהליך
במידה והתושבת המסופקת עם המראה אינה מתאימה להתקנה בשטח, יש צורך להשתמש בתושבת מאריכה

סרטוני הדגמה לסוגי מראות פנורמיות והתקנתם

נגן וידאו
נגן וידאו אודות התקנת מראה פנורמית

התקנת מראה פנורמית היא פשוטה וקלה, לרוב ההתקנה תתבצע על גבי עמוד או קיר. לפרטים נוספים על מראות פנורמיות כנסו לאתר.

ארבל שטראוס משווקת 4 סוגים שונים של מראות פנורמיות לכביש. המחיר משתנה בהתאם לחומר גלם ממנה עשויה המראה ולקוטר לפרטים נוספים על סוגי המראות ומחירים כנסו לאתר.

מראות פנורמיות מיועדות להתקנה על עמודים עגולים אך ניתן לבצע התאמות לעמודים מרובעים.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

מה זה מראה פנורמית ומהם הסוגים הקיימים בשוק?

מה זה מראה פנורמית ומהם הסוגים הקיימים בשוק?

המראות הפנורמיות תורמות לשמירה על בטיחות משתמשי הדרך בצמתים ובנקודות בהן שדה הראיה מוגבל ומהוות פתרון מהיר ופשוט להתקנה. במאמר זה נסקור ארבעה סוגי מראות פנורמיות הנפוצות בישראל ונסביר מה זה מראה פנורמית על כל סוגיה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סוגי המראות

מראות פנורמיות - סרטוני הסבר

נגן וידאו אודות מראה פנורמית
נגן וידאו אודות התקנת מראה פנורמית

מהי מראה פנורמית?

מראות פנורמיות הן מראות קמורות המתבססות על עיקרון פיזיקלי פשוט המאפשר למראה לספק למתבונן שדה ראיה של 90 מעלות וכך לפתור בעיה של שדה ראיה מצומצם או מוגבל.
המראות הפנורמיות הן פתרון שהתקנתו מהירה, יעילה ולא יקרה, בצמתים בהם שדה הראיה מוגבל ונפח התנועה בהם נמוך מכדי להצדיק התקנה של מערכת רמזורים יקרה. בנוסף, אפשר למצוא מראות פנורמיות גם בחניונים, במפעלים, ביציאות מחצרות ובכל מקום בו שדה הראיה מוגבל.
התקנה של מראה פנורמית בנקודות בהם קיימת הסתרה של שדה הראיה תורמת לשמירה על הבטיחות של משתמשי הדרך ולהצלת חיים.
בישראל אפשר למצוא שלושה סוגי מראות פנורמיות: מראות העשויות זכוכית, מראות העשויות פוליקרבונט ומראות עשויות אקריליק. בנוסף על הדגמים הנ”ל, קיימות גם מראות כדוריות בצורת חצי כדור.

מראות כדוריות

מראה כדורית מיוצרת בסין. המראה עשויה פוליקרבונט בתהליך הנקרא וואקום פורמינג. צורתה של המראה היא חצי כדור והיא מתאימה להתקנה על תקרה או על קיר. המראות הכדוריות מגיעות בשני קטרים:

• קוטר 90 ס”מ
• קוטר 40 ס”מ

יתרונותיה של מראה זו:

  • נותנת כיסוי של 360 מעלות.
  • אידיאלית לשימוש בחנויות בהן ישנם מעברים רבים ויש צורך בשדה ראיה רחב המגיע לכל חלקי החנות.
  • המראה נוחה להתקנה וניתן להתקינה על הקיר או על התקרה באמצעות חורים אינטגרליים בשולי המראה.
  • המראה הכדורית מגיעה עם שלוש שנות אחריות מומלץ להתקינה במבנים מקורים ללא חשיפה לשמש בלבד.

מראות פנורמיות מפוליקרבונט

מראה פנורמית פוליקרבונט זו לרוב מיוצרת בסין ומסופקת עם אחריות לשנה. המראה כוללת תושבת להתקנה על עמוד בקוטר של 2 צול או 2.5 צול בהתאם לקוטר המראה. כדי להתקין את המראה על קיר יש צורך ברכישת מתאם.
ניתן לבחור מבין ארבעה קטרים:

• קוטר 45 ס”מ
• קוטר 60 ס”מ
• קוטר 80 ס”מ
• קוטר 100 ס”מ

יתרונות של מראה פנורמית פוליקרבונט:

  • חזיתה של המראה עשויה פוליקרבונט גמיש וגב מחומר פלסטי קשיח.
  • מפוליקרבונט ממנו עשויה חזית המראה הינו חומר גמיש, עמיד יחסית בשבר ופגיעה.
  • משקל נמוך
  • מחירה נמוך

מהם החסרונות של מראה פנורמית פוליקרבונט?

  • התושבת של המראה הפנורמית מפוליקרבונט עדינה יחסית ואינה עמידה ברוחות חזקות.
  • המראה הפנורמית מפוליקרבונט עשויה להעכיר או לדהות בחשיפה ממושכת לשמש.

מראות פנורמיות מאקריליק

מראות פנורמיות אקריליות מיוצרות על ידי EVELUX ומסופקות עם אחריות לשלוש שנים. מראות אקריליות הם המראות האיכותיות ביותר מבין כל המראות הפנורמיות והן חזקות, עמידות ומתאימות להתקנה בכל מקום.
ניתן להשיגן בשני קטרים:

• קוטר 60 ס”מ
• קוטר 80 ס”מ

יתרונות של מראות אקריליק:

  • חזית המראה עשויה חומר אקרילי קשיח ועמיד בפני דהייה.
  • גב עשוי פלסטיק (PPC) המקנה למראה חוזק ועמידות מירבית בפני עיוותים.
  • השתקפות העצמים במראה, זהה למראת הזכוכית כלומר השתקפות ברורה וחדה.
  • המראה עמידה בקרינת UV ואינה משנה את צבעה או דוהה בחשיפה ממושכת לשמש.
  • המראה מסופקת עם תושבת מאסיבית לחיבור לקיר או לעמוד. התושבת עמידה במיוחד ברוחות חזקות ואינה מתכופפת או נשברת.
  • מסגרת המראה מעוטרת בצבעי אדום לבן בולטים במיוחד להגברת הנראות שלה עבור המשתמשים בה.

מראות פנורמיות מזכוכית

מראות פנורמיות מזכוכית, מיוצרות לרוב בישראל ונחשבות למוצר מיושן יחסית שכן כיום, השימוש בחומרים פלסטיים למראות נפוץ עמיד ומשתלם יותר. למרות זאת עדיין קיימות בשוק מראות פנורמיות מזכוכית.

היות והמראות פנורמיות מזכוכית מיוצרות בישראל ניתן להשיגן במגוון קטרים ובהזמנה אישית, גם בכמויות קטנות החל מקוטר של 20 ס”מ ועד 100 ס”מ.

יתרונות של מראה פנורמית מזכוכית

  • העצמים המשתקפים במראה חדים וברורים.
  • גמישות בקוטר ובצורה.
  • מראה סולידי המתאים להתקנה בחנויות במקומות בהם לא רוצים להבליט את ניראות המראה.
  • עמידות בכל תנאי מזג אוויר.
  • מוצר כחול לבן.

חסרונות מראה פנורמית מזכוכית:

  • זכוכית הינה חומר שביר ולכן המראה פחות מתאימה להתקנה ברחובות ערים ובמקומות בהם קיימת אפשרות סבירה לוונדליזם.
  • באם נשבר מראה מזכוכית היא משאירה אחריה שברי זכוכית חדים ומסוכנים.
  • משקל גבוה.
  • תושבת חלשה יחסית שאינה עמידה ברוחות חזקות ותנאי סביבה.
  • מחיר גבוה.

לסיכום

בבחירת מראה פנורמית יש להביא מספר גורמים בהתאמה למיקום ההתקנה, הצורך והתקציב. לרוב המראה המומלצת ביותר המשלבת בתוכה את מירב היתרונות היא מראה פנורמית אקרילית.
מראות פנורמיות אחרות יכולות להתאים גם כן, אבל חשוב לקחת בחשבון את החסרונות שלהן שעלולים לגרום לבזבוז כסף מיותר.
בכל מקרה אנשי המכירות בחברת ארבל שטראוס ישמחו לעמוד לשירותכם ולהתאים לכם את המראה הפנורמית האופטימלית עבורכם.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

מראה פנורמית מחיר מול תועלת

מראה פנורמית מחיר מול תועלת

למראה פנורמית יתרונות רבים, בין אם היא מותקנת בחנות ובכך עוזרת בניהול החנות ועד למראה פנורמית לכביש שמותקנת בצומת מסוכן שיכולה לסייע בהצלת חיי אדם. במאמר זה נדון בשאלה שנשאלת לא פעם, מראה פנורמית מחיר מול תועלת. נדון בכל היתרונות של מראה פנורמית ומקומות מומלצים להתקנת המראות. אך תחילה בואו נסביר מה הן מראות פנורמיות.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

מה זו מראה פנורמית?

ובכן, מראה פנורמית היא מראה שחזיתה קמורה. בזכות החזית הקמורה, המראה מגדילה את שדה הראייה ובכך ניתן לראות שטחים מתים שלא ייראו לעין בלעדיה. העיקרון של המראה הפנורמית היא ככל שהמראה גדולה יותר, כך שדה הראייה שישתקף בה יהיה גדול יותר.

מראה פנורמית מחיר ויתרונות

למראה הפנורמית יתרונות רבים, בייחוד כשעולה השאלה מראה פנורמית מחיר מול תועלת.

  1. מראה פנורמית מגדילה את שדה הראייה ובכך יכולה למנוע תאונות דרכים ולהציל חיים.
  2. מראה פנורמית ניתנת להתקנה בקלות על גבי עמוד או קיר.
  3. מראה פנורמית ניתנת לכיוונון בקלות ובמהירות לצורך חשיפת שטח מת באופן אופטימאלי.
  4. מראה פנורמית יוצרת הרתעה כאשר היא מותקנת בחנות ובכך מרתיעה לקוחות מלגנוב סחורה.
  5. עלות מול תועלת, מראה פנורמית הינה מוצר בטיחות במחיר נמוך יחסית המגביר את הבטיחות בצורה משמעותית.
מראה פנורמית מחיר

היכן מומלץ להתקין מראות פנורמיות?

המקומות בהם מומלץ להתקין מראות פנורמיות מתחלקים לשנים. חוץ ופנים.

בתנאי חוץ, יעילות של מראה פנורמית יכולה להביא תועלת במספר מקרים:

בצמתים מסוכנים – בהם קיימת הסתרה של שדה הראיה, התקנת מראה פנורמית לכביש תסייע לנהג להיכנס לצומת בבטחה ולראות מעבר לשטח המוסתר, אם מגיע רכב מכיוון אחר.

בסיבובים חדים או באזור שמוסתר על ידי קיר או צמחיה – במקרים כאלה, מראה פנורמית תסייע לנהג וליתר המשתמשים בדרך לראות מעבר להסתרה הנגרמת על ידי תנאי הסביבה.

ביציאה מחניונים – יציאה מחניון או מחניה פרטית יכולה להיות מורכבת ומסוכנת במידה וקיימת הסתרה של התנועה בכביש או על המדרכה. התקנה של מראה פנורמית תשקף לנהג את המתרחש בדרך ותסייע לו לצאת משטח החניה בצורה בטוחה יותר.

בתנאי פנים מראה פנורמית מועילה לא פחות, אז היכן ניתן להשתמש במראה פנורמית בשטחים סגורים או מקורים?

בתוך חניונים – בתוך חניון מראה פנורמית יכולה למנוע תאונות ופגיעה בהולכי רגל, שכן חניונים מטבעם הם צפופים בשל כמות גדולה של כלי רכב בתוך דרכים קטנות וצרות. לא פעם קורה בתוך חניון ששדה הראיה מוגבל, דבר העלול לגרום לתאונה.

חנויות – מראה הפנורמית לחנות גם היא מרחיבה את שדה הראייה ובכך מסייעת לעובדי החנות לדוגמא בלקוח שזקוק לעזרה באחד המעברים ואף ניסיון גניבת סחורה מהחנות

מסדרונות בתי חולים – שימוש במראה פנורמית בצמתים שבמסדרונות בתי חולים תמנע התנגשות בין הולכי רגל וכן מיטות חולים המובלים במסדרונות העמוסים.

סרטוני הדגמה לסוגי מראות פנורמיות והתקנתם

נגן וידאו אודות מראה פנורמית
נגן וידאו אודות התקנת מראה פנורמית

לסיכום

כשנשאלת השאלה מראה פנורמית מחיר מול תועלת, אין ספק שהתועלת גדולה, בייחוד כשמדובר בהצלת חיי אדם. לעוד פרטים על מראות פנורמיות שאנו משווקים הנכם מוזמנים להשאיר פרטים ונציג שלנו ישמח לחזור אליכם.

ארבל שטראוס משווקת 4 סוגים שונים של מראות פנורמיות. המחיר משתנה בהתאם לחומר גלם ממנה עשויה המראה ולקוטר לפרטים נוספים על סוגי המראות ומחירים כנסו לאתר.

המראה העמידה ביתור היום הנמכרת בישראל היא מראה פנורמית מסוג “אקריליק” לפרטים נוספים על סוגי מראות פנורמיות כנסו לאתר.

בתוך חנות, אם הכוונה היא למניעת גניבות, ניתן להתקין כל מראה פנורמית או מראה כדורית בהתאם לגודל שניתן להתקין בחנות. ככלל, ככל שמראה גדולה יותר, כך היא תכסה שטח רחב יותר. והעצמים המשתקפים בה יהיו ברורים יותר. מראה פנורמית קוטר 45 ומראה כדורית קוטר 40, הן המראות הנפוצות ביותר לשימוש הנ”ל.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

מהם השימושים והייעודים עבור מראה פנורמית עגולה

מהם השימושים והייעודים עבור מראה פנורמית עגולה

מראה פנורמית עגולה היא מראה המשמשת כאביזר בטיחות מהמעלה הראשונה. בכל מקום בו ישנו שדה ראיה מצומצם קיים כמובן את הצורך להרחיב אותו ככל הניתן. מהם המקומות בהם קיימים צורך שכזה והיכן מומלץ להתקין מראה פנורמית עגולה? כל זאת במאמר שלפניכם:

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

מראה פנורמית עגולה לחניה

חניות רבות מאופיינות בצפיפות ועל כן מחד עולה הקושי בעת החנייה עצמה. מאידך, יציאה מהחניה אל נתיב הנסיעה טומנת בתוכה בעיות גם כן. לעיתים בחניונים או בחניות פרטיות, זווית הראייה של הנהג בעת יציאה אל נתיב הנסיעה, עלולה להיות מוסתרת על ידי עמודי החניון, מכוניות אחרות שחונות קירות, צמחייה ועוד. היה ועבר רכב, בדיוק ברגע שנצא מהחניה, נתקשה להבחין בו ואז חלילה, עלולה להיגרם תאונה. התקנת מראה פנורמית עגולה מול תא החניה, תאפשר חשיפה של נתיב הנסיעה וכך נוכל לוודא שהוא אכן פנוי ואנו יכולים לצאת מהחניה בבטחה. בעת התקנת מראה פנורמית לחניה חשוב להקפיד על כיוון המראה בזווית כזו, שתאפשר לנהג לראות בצורה אופטימלית את התנועה בנתיבי הנסיעה שבניצב לה בצורה אופטימאלית.

מראה פנורמית עגולה לכביש

התקנה של מראה פנורמית עגולה, יכולה להיות קריטית לשמירת הבטיחות בצמתים וכן בסיבובים חדים בהם קיימת הסתרה של שדה הראיה. כניסה לסיבוב או לצומת בה קיימת הסתרה של שדה הראיה מסוכנת והסיבות לכך הם ברורות. התקנה של מראות פנורמיות במקומות בעייתיים תחשוף את שדה הראיה הלקוי ובכך תגביר את בטיחות כלל המשתמשים בדרך.
שימוש שכיח נוסף עבור מראה פנורמית עגולה, הינו בשטחים תפעוליים בתוך מפעלים או מרכזים לוגיסטיים בהם קיימת הסתרה של שדה הראיה, כתוצאה משדרות מדפים, או סחורות הנמצאות בשטח. מלגזות או כלי רכב אחרים הפועלים בשטחים אלו לצד הולכי רגל ומכונות המוצבות בשטח יוצרים סביבה מסוכנת המועדת לתאונות. התקנת מראות פנורמיות במקומות אסטרטגיים, תסייע הן לנהגים והן להולכי הרגל, לראות אחד את השני מבעד להסתרות השונות ובכך להיות מוכנים בטרם ייפגשו באופן מפתיע ומסוכן.

מראה פנורמית לחנות

גניבה מחנויות היא תופעה עמה נאלצים להתמודד בעלי חנויות רבים. לקוחות המשוטטים בחנות ומחכים להזדמנות בה לא יהיו תחת מעקב המוכרן ויוכלו לפלח סחורה, הינה תופעה מצערת עמה יש להתמודד. אחת הדרכים ליצירת הרתעה ומעקב של ממש, היא התקנה של מראה פנורמית לחנות בין המעברים, בעיקר במקומות בהם יתקשה המוכרן לראות את הלקוחות מבעד למדפי הסחורות. אמצעי נוסף אותו אנו מציעים לצורך זה הוא שימוש במראות כדוריות. התקנה של מראה כדורית על תקרת החנות תחשוף שטח של 360 מעלות ותסייע למוכרן להיות בשליטה טובה יותר על המתרחש בחנות.

סרטוני הדגמה לסוגי מראות פנורמיות והתקנתם

נגן וידאו אודות מראה פנורמית
נגן וידאו אודות התקנת מראה פנורמית

לסיכום

חברת ארבל שטראוס מציעה מגוון גדול במיוחד של מראות פנורמיות. ניתן לבחור מבין מגוון קטרים של מראות וכן דגמים שונים בהתאמה לתנאי השטח וצרכי הלקוח. יש אצלנו הכל! תתקשרו ונשמח לסייע לכם.

הקוטר הקטן ביותר למראה פנורמית עגולה הוא 45 ס”מ והמראה הגדולה בקוטר 100 ס”מ לפרטים נוסיפם על כל סוגי המראות כנסו לאתר.

ארבל שטראוס משווקת 4 סוגים שונים של מראות פנורמיות. המחיר משתנה בהתאם לחומר גלם ממנה עשויה המראה ולקוטר לפרטים נוספים על סוגי המראות ומחירים כנסו לאתר.

בעיקרון כן. אנחנו ממליצים לפנות לאחד מנציגינו להמשך התייעצות.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

יתרונות מראה פנורמית לחנות בהשוואה למערכת מצלמות במעגל סגור

יתרונות מראה פנורמית לחנות בהשוואה למערכת מצלמות במעגל סגור

בעלי חנויות, בוודאי נתקלתם לא פעם במצב בו שדה הראיה שלכם על המעברים השונים בחנות מוגבל. כבעלי חנות אתם רוצים שתהיה לכם שליטה על כל החנות והסיבות מגוונות: לקוח שנזקק לעזרה, בעיה נקודתית באחד המעברים וכמובן חשש מגניבות.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

מה הפתרון?

כמובן שישנם את האמצעים הטכנולוגיים כגון מצלמות אבטחה במעגל סגור הנותנות פתרון מלא, אך מחירם גבוה…
פתרון במחיר ריאלי יותר הוא התקנה של מראות פנורמיות ומראות כדוריות.
מראה כדורית תאפשר זווית ראיה של 360 מעלות המאפשרת לכם צפייה על המעברים מכל נקודה בחנות ומראה פנורמית לחנות מאפשרת שדה ראיה של 90 מעלות והתקנתה מומלצת בעיקר באזורי הקופות או בפינות נסתרות.

מראה פנורמית לחנות – יתרונות

לשימוש במראה פנורמית לחנות יתרונות רבים:

ראשית, כאמור בהיבט של מחיר עלות לצד תועלת שכן מחיר יחדה של מראה הינו זול משמעותי ממחיר מצלמה, שלא לדבר על עלות מערכת ההקלטה, חיווט חשמל והתקנה. כמובן שהתקנת מראה פנורמית לחנות, אינה דורשת חשמל בהשוואה למצלמות.

הרתעה – סביר להניח שאדם הזומם לגנוב דבר מחנות, יירתע, כאשר יראה שבמקום מותקנות מראות פנורמיות לחנות, שכן אולי מישהו צופה בו.

קלות התקנה – כדי להתקין מראה פנורמית בחנות אין צורך בהכשרה מיוחדת. ההתקנה מתבצעת בקלות ובמהירות על גבי קיר או עמוד הממוקם בחנות.

מגוון גדלים – ניתן לבחור מבין 4 גדלים שונים של מראות פנורמיות לחנות: 45 ס”מ / 60 ס”מ / 80 ס”מ / 100 ס”מ, כאשר הגודל המומלץ והפופולרי ביותר לחנויות הינו 45 ס”מ ו 60 ס”מ. כאשר מדובר במראה כדורית לחנות ניתן לבחור מבין 40 ס”מ ו 90 ס”מ.

כיסוי רחב במחיר נמוך – שוב ההיבט הכלכלי משחק תפקיד. לדוגמא: במחיר עלות של 3 מצלמות אבטחה ניתן להתקין 6 מראות פנורמיות לחנות או יותר.

סרטוני הדגמה לסוגי מראות פנורמיות והתקנתם

נגן וידאו אודות מראה פנורמית
נגן וידאו אודות התקנת מראה פנורמית

מראה פנורמית לחנות – לא מה שחשבתם

אז חשבתם שמראה פנורמית מיועדת רק לצמתים או להתקנה בתוך הרכב בלבד? לא כך הדבר. השימוש במראה פנורמית לחנות הוא יעיל ונוח ומאפשר צפייה רציפה על אזורי החנות השונים מבלי להוציא כספים רבים על מצלמות ומערכות משוכללות.
התקנת מראה פנורמית לחנות היא פשוטה ומהירה וניתן להציבה במקומות אסטרטגיים בהם אין שדה ראיה מספק. מראה פנורמית לחנות היא מראה גלויה ובולטת אשר יוצרת הן הרתעה במקרה של גניבות והן מאפשרת ללקוח ליצור קשר עין עם עובדי החנות במקרה הצורך ומהווה אלטרנטיבה איכותית ונותנת פתרון מלא במחיר שפוי.

ארבל שטראוס משווקת 4 סוגים שונים של מראות פנורמיות. המחיר משתנה בהתאם לחומר גלם ממנה עשויה המראה ולקוטר. לפרטים נוספים על סוגי המראות ומחירים כנסו לאתר.

ניתן לבחור מבין 4 גדלים שונים של מראות פנורמיות לחנות: החל מקוטר של 45 ס”מ ועד לקוטר של 100 ס”מ וכאשר מדובר במראה כדורית לתיקרה ניתן לבחור 90 ס”מ או 40 ס”מ. לפרטים נוספים על מראות השונות כנסו לאתר.

בהחלט. יש לנו מראה פנורמית לשימוש פנים וצבעה שחור.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סוגי מראות פנורמיות לחניונים ולצמתים

סוגי מראות פנורמיות לחניונים ולצמתים

בעיקרון, כל המראות הפנורמיות מורכבות מ 3 חלקים: תושבת המראה = החלק המחבר את המראה לקיר או לעמוד. חזית המראה = החלק בו העצמים משתקפים . וגב המראה = שזהו בעצם החלק האמצעי של המראה המחבר בין חזית המראה לתושבת.
לכל אחד מחלקי המראה חשיבות מכרעת שאיכותו נמדדת ע”י פרמטרים שעיקרם הם עמידות המראה בתנאי מזג האוויר ואיכותם.
לדוגמא:
תושבת המראה הינה החלק האחראי לקיבוע וכיוונון המראה בזווית הנכונה. תושבת שאינה איכותית וחזקה תגרום לכן שהמראה תצא מהכיוון שלה במצבים של רוחות עזות.
חזית המראה: חזית המראה היא החלק החשוב ביותר במראה, שכן היא זאת המשקפת את העצמים בדרך. חזית מראה שעשויה מחומר שאינו עמיד בפגעי השמש, תצהיב ותעכיר ולא תעשה את עבודתה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

מראות פנורמיות לחניונים ולצמתים הינם מוצר בטיחות המיועד לחשיפה של שטחים מתים בעיקר בצמתים אבל מתאים לשימוש בכל מקום בו נדרשת חשיפה של שטח מת כגון: מחסנים לוגיסטיים, מפעלים וחנויות.
המבנה הקמור של חזית המראה, הוא זה המאפשר את השתקפותם של העצמים במראה בזווית של קצת יותר מ 90 מעלות.
בנוסף קיימות גם מראות כדוריות העושות פעולה דומה, אך בשונה מהמראות הפנורמיות הרגילות, מראות כדוריות מאפשרות השתקפות של 360 מעלות בתלייה מהתקרה, או 180 מעלות בהתקנה על קיר.

ההבדל בין דגמי מראות פנורמיות לחניונים ולצמתים

חברתנו משווקת 2 דגמים של מראות פנורמיות:

מראות פנורמיות לחניונים שחזיתן עשויה פוליקרבונט המתאימות בעיקר לשימוש בחניונים מקורים או במקומות בהן המראה לא תהיה חשופה לשמש, ומראות פנורמיות אקריליות המתאימות להתקנה בכל תנאי מזג אוויר לרבות שמש ישירה ועמידות גבוהה ברוחות עזות.

מראות אקריליות

מראות אקריליות תוצרת EVELUX הם המראות האיכותיות ביותר הנמכרות בישראל. את המראות האקריליות ניתן לרכוש ב 2 קטרים – 100 / 60 ס”מ.
2 הדגמים מסופקים עם אחריות לתקופה של 3 שנים!!!
חזית המראה עשויה חומר פלסטי מסוג אקריליק (ACRYLIC) עמיד במיוחד אשר אינו מתעוות, מעכיר או מצהיב גם לאחר שנים של חשיפה לשמש. מסגרת חזית המראה מגיעה בצבע לבן אדום לסירוגין כדי להדגיש את מיקומה של המראה וכן כדי להקנות לה מראה יוקרתי יותר.
בנוסף, מראות פנורמיות מדגם אקריליק מגיעות עם תושבת מתכת איכותית וחזקה במיוחד, המתאימה להתקנה על גבי קיר או עמוד עגול בקוטר של בין 50 ל 75 מ”מ.
התושבת המסופקת, עמידה ברוחות עזות ולכן מראות אלה מתאימות להתקנה במקומות בהם מנשבות רוחות ערות. כמו כן, את התושבת קל מאוד לכוון למצב אופטימלי של המראה.
גוף המראה עשוי פוליפורפילן איכותי, השומר על צבעו לאורך שנים רבות, גם לאחר חשיפה ממושכת לשמש, כך שהמראה תמיד נראית טוב בכל תנאי ולאורך זמן. מראות אקריליק הם ללא ספק הבחירה המומלצת ללקוחותינו, למרות שמחירן גבוה במעט, איכותן הגבוהה שווה את המחיר.

מראות פוליקרבונט

מראות פנורמיות לחניון העשויות פוליקרבונט, הינן מראות המומלצות לשימוש בעיקר בחניונים מקורים ובמקומות בהן אין חשיפה ישירה לקרני השמש. מראות פנורמיות העשויות פוליקרבונט מיוצרות בסין ומגיעות ב 4 קטרים – 45 / 60 / 80 ו 100 ס”מ. כל המראות מסופקות עם תושבת להתקנה על גבי עמוד וכדי להתקין את המראות על גבי קיר יש לרכוש מתאם בנפרד. יש לשים לב שהתושבת המסופקת עם המראה אינה מאסיבית במיוחד ולכן במקומות בהם מנשבות רוחות ערות, המראות הללו פחות מומלצות.
חזית המראה עשויה פוליקרבונט גמיש, עמיד באופן יחסי בפני וונדליזם קל אך אינו עמיד פני שבירה!
כמו כן פוליקרבונט אינו עמיד לאורך זמן בחשיפה לקרני השמש וייתכן שחזית המראה תצהיב או תעכיר לאחר שימוש ממושך. גב המראה עשוי פוליפורפילן שאינו עמיד לחשיפה לקרני השמש שכן הוא משנה את צבעו ודוהה לאורך לאחר שימוש ממושך.
מראות מסוג פוליקרבונט הינן מראות איכותיות אבל מומלצות רק כאשר מדובר בהתקנה שאינה חשופה לשמש. מחירן נמוך בהתאם והם מהוות תמורה טובה לעלותן, שוב, במידה ומדובר בהתקנה שאינה חשופה לפגעי מזג האוויר. מראות פוליקרבונט מסופקות עם אחריות לתקופה של שנה אחת.

מראות כדוריות

מראות כדוריות, כשמן כן הן. מדובר במראה בצורת חצי כדור, המשקפת סביבה ב 360 מעלות כאשר היא מותקנת ע”ג תקרה ו ב 180 מעלות כאשר הן מותקנות על גבי קיר.
מראות כדוריות מסופקות ב 2 קטרים 40 ו 90 ס”מ ומיועדות להתקנה על גבי משטחים ישרים (תקרה או קיר). מראות כדוריות מתאימות להתקנה רק במקומות ללא חשיפה לשמש שכן הן רגישות ביותר לקרני השמש ומצהיבות באופן משמעותי תוך זמן קצר בחשיפה לשמש. את המראות הכדוריות מתקינים באמצעות חורים אינטגרליים בשולי המראה.

סרטוני הדגמה לסוגי מראות פנורמיות והתקנתם

נגן וידאו אודות מראה פנורמית
נגן וידאו אודות התקנת מראה פנורמית

לסיכום

בעת בחירת מראות פנורמיות לחניונים ולצמתים יש להביא בחשבון שני גורמים עיקריים:
1. קוטר המראה – ככל שהמראה גדולה יותר כך העצמים בה ברורים וחדים יותר וכן היא מתאימה להתקנה למרחקים גדולים יחסית מהעצמים אותם היא צריכה לשקף.
2. סביבת ההתקנה – למקומות עם רוחות עזות וחשיפה לשמש מומלצות מראות אקריליות על גבי מראות פנורמיות פוליקרבונט.

ישנם ארבעה גדלים שונים. ניתן להיכנס לאתר למידע על כל המראות והגדלים.

ארבל שטראוס משווקת 4 סוגים שונים של מראות פנורמיות. המחיר משתנה בהתאם לחומר גלם ממנה עשויה המראה ולקוטר. לפרטים נוספים על סוגי המראות ומחירים כנסו לאתר.

בוודאי. לארבל שטראוס יש צוותי התקנות ואנו מבצעים התקנות בכל הארץ.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

חשיבותה של מראה פנורמית לחניון

חשיבותה של מראה פנורמית לחניון

חניוני רכב הם צורך יום יומי לכל אותם כלי רכב אשר אינם נמצאים בדרכם לחניון. בפועל, מרבית כלי הרכב בעולם מבלים את רוב זמנם בחניון ולא בתנועה בכביש, מה שהופך את החניונים למוקד בו קיימת תנועת רכבים רבה לצד רכבים חונים והולכי רגל. בשל כך ישנה חשיבות רבה להתייחס למיגון ואבזור החניונים באמצעי בטיחות אשר יבטיחו תנועה נכונה ובטוחה עבור אותם כלי רכב ומשתמשים בחניון בעת כניסתם, יציאתם ושהותם בחניון.

אין זה נכון להעדיף אמצעי מיגון אחד על פני אחר. שילוב של אביזרי בטיחות בחניונים יוצרים ביחד סביבת תנועה בטוחה יותר, יחד עם זאת, במאמר זה נתמקד בחשיבותה של מראה פנורמית לחניון ולמשמעות שלה בהקניית חשיפת שטחים מתים תוך הגברת הבטיחות בחניון.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סוגי מראות פנורמיות לחניון

מתי ישנו הכרח בהתקנת מראה פנורמית לחניון

נתחיל בשאלה המתבקשת, מתי בכלל רצוי להתקין מראות פנורמיות? ובכן, מראות פנורמיות מותקנות באזורים בהם שדה הראיה מוגבל או אינו קיים בכלל. אלו הם מקרים קלאסיים בהם נעזר במראות פנורמיות להרחבת שדה הראיה במידה המירבית.
לדוגמא: בצמתים, בדרכים ובשטחים פתוחים, כך גם בחניונים, אנו נרצה לוודא ששדה הראיה של הנהגים הוא מקסימלי ומאפשר צפייה של כל שטח הנסיעה על מנת לזהות מעבר של כלי רכב נוספים.

סוגי מראות פנורמיות המותאמות לחניונים

כאשר אנו מדברים על סוגי מראות פנורמיות לחניון, אנו מתייחסים בדרך כלל לחניונים מקורים או תת קרקעיים וזאת מפני שחניונים אלו אינם חשופים לשמש, גשם או רוחות ועל כן מאפשרים בחירה מגוונת יותר של מראות פנורמיות.
שלושת הסוגים המוכרים והנפוצים ביותר הם מראות אקריליות, מראות פוליקרבונט ומראות כדוריות. אז אילו מראות פנורמיות הן הנכונות ביותר לשמש כמראות פנורמיות לחניון? התשובה היא שלרוב נשתמש בשני סוגי המראות הראשונים (מראות פוליקרבונט ומראות אקריליק) מפני שאלו הם המראות המתאימיות ביותר להתקנה בחניונים ונותנות מענה ל 90% מהמקרים.
מראות פנורמיות אקריליות הן המראות הפנורמיות העמידות והאיכותיות ביותר ולכן הן גם מגיעות עם שלוש שנות אחריות. בנוסף מראות אקריליק מגיעות עם תושבת לקיר או לעמוד. השתקפותן זהה לזו של מראת זכוכית, התקנתן קלה וניתן לרכוש אותן בשני גדלים שונים 60 ו 80 ס”מ. שטח הכיסוי שלהן מותנה בקוטרן (ככל שהמראה גדולה יותר כך היא חושפת שטח רחב יותר) וכן באופן התקנתן (כיוונון) לזווית הנכונה כך שתשקף את 2 צדי הצומת או השטח המת. ולרוב מראה אחת מספיקה לכיסוי השטח הרצוי.
*** ישנן גם מראות פנורמיות מרובעות העשויות אקריליק.

מראות פנורמיות פוליקרבונט הן מראות מתוצרת סין והן איכותיות פחות מהמראות האקריליות, לכן גם האחריות עבורן היא לשנה בלבד. היתרון שלהן הוא כמובן במחירן הנוח ובעובדה שניתן לבחור מבין ארבעה גדלים שונים. גם כאן, שטח כיסוי שדה הראיה מותנה בקוטר המראה באופן התקנתה וכוונונה לזווית הנכונה. בשל עמידותן הפחותה בתנאי מזג אוויר שונים, זוהי מראה המומלצת להתקנה בתוך מבנים, לרבות בחניונים תת קרקעיים ומקורים. חשוב לציין שמראה פוליקרבונט מסופקת עם תושבת לעמוד וכדי להתקינה ע”ג קיר יש צורך במתאם נוסף.

סרטוני הדגמה לסוגי מראות פנורמיות והתקנתם

נגן וידאו אודות מראה פנורמית
נגן וידאו אודות התקנת מראה פנורמית

לסיכום

חברת ארבל שטראוס מתמחה ביבוא ושיווק מכלול של ציוד לחניונים, נשמח לענות ולהתאים לכם מראה פנורמית לחניון. מראה פנורמית הינה מוצר בטיחות ממעלה ראשונה אשר התקנתו תסייע במניעת תאונות בחניון. בחירת המראה המתאימה וכן התקנתה חשובה לא פחות כדי להבטיח את יעילותה. אנו בארבל שטראוס נשמח לסייע בכל שאלה ולייעץ בהתאם לניסיוננו בתחום.

המראה המומלצת ביותר היא מסוג אקריליק. מראה אקריליק מתאימה לכל תנאי מזג האוויר לרבות שמש ישירה. מכיוון שמודבר בחניון מראה מסוג פוליקרבונט תעשה עבודה מצויינת וגם במחיר אטרקטיבי יותר. למידע נוסף על מראות לחניון כנסו לאתר.

ארבל שטראוס משווקת 4 סוגים שונים של מראות פנורמיות. המחיר משתנה בהתאם לחומר גלם ממנה עשויה המראה ולקוטר. לפרטים נוספים על סוגי המראות ומחירים כנסו לאתר.

כן, על מראה מסוג פויליקרבונט יש אחריות של שנה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

ארבל שטראוס