מעצור חניה לרכב, היכן למקם אותו בחניה?

לנו בחברת ארבל שטראוס ניסיון רב עם מעצורי חניה לרכב, שכן כבר שנים רבות שאנו משווקים מגוון מעצורי חניה מסוגים שונים.
לא אחת, בין אם לקוחותינו הם חניונים ציבוריים, חניונים פרטיים או לקוח אשר רכש מעצור חניה לרכב לחניה הפרטית שלו, עולה ונשאלת השאלה, היכן בדיוק להתקין את המעצור בתא החניה?

שאלה זו נשאלת מהסיבה הפשוטה, שכן את הצורך במעצור חניה לרכב כולם מבינים אבל את אופן ההתקנה, יש לחדד לעיתים. אז ראשית, אנשי המכירות המנוסים שלנו ישמחו לעמוד לרשותכם, לתת הסברים מפורטים ולהמליץ לכם על אביזר החיבור המתאים.
בנוסף: ניתן להיכנס לדף הוראות התקנה למעצור חניה באתר ולקרוא את ההוראות שבדף ואף לצפות בסרטון המדגים את אופן ההתקנה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

מעצור חניה לרכב

מעבר לכך, מלבד ההנחיות היבשות, חשוב להבין את ההיגיון העומד מאחורי מיקום התקנת מעצור חניה לרכב, כדי להימנע מטעויות.
אז כדי להבין בדיוק מה המיקום המדוייק להתקנת מעצור חניה לרכב, יש להבין את תפקידו:
תפקידו של מעצור חניה לרכב, הוא לעצור פיזית את גלגלי הרכב בתוך תא חניה. עצירת גלגלי הרכב במיקום ספציפי חיונית בהרבה מקרים לדוגמא: חניה של רכב בניצב למדרכה, עלולה לגרום למצב בו פגוש הרכב בולט לתוך שטח המדרכה, דבר העלול לגרום לחסימה חלקית או מלאה של המדרכה ובכך לגרום לסיכון של הולכי רגל. דוגמא נוספת הינה, בתאי חניה צפופים, שקיר בקצה אחד של תא החניה ומחסום בקצה השני, לנהג הרכב קשה להעריך מתי הוא פוגע בקיר, ומתי המחסום יכול להיסגר מבלי לפגוע ברכב.
דוגמא נוספת ואחרונה, (כי באמת יש מצבים רבים בהם מעצור חניה לרכב הכרחי) הוא במקרה של חניון בו כלי הרכב חונים פנים אל פנים או גב אל גב, מעצור חניה לחניה, מסייע לחלק ולמקם את הרכבים בחניון וכן למנוע פגיעה של רכב חונה בשכנו.

אז בכל זאת, איפה מתקינים מעצור חניה לרכב?

המקרה הקלאסי והפשוט ביותר הוא של נהג, אשר רוכש מעצור חניה לרכב לחניה הפרטית שלו, המיועדת רק לו ולאותו הרכב. במקרה כזה, אנו יודעים את גודל הרכב, אם הנהג מחנה את הרכב כאשר פני הרכב לכיוון היציאה או לתוך החניה. כל שיש לעשות הוא למקם את הרכב במקום הרצוי, להחליק את מעצור החניה מתחת לגלגלי הרכב וזה המיקום!

במקרים אחרים ובעיקר בחניונים ציבוריים בהם אנו לא תמיד יודעים את סוגי הרכבים החונים, הדרך הטובה ביותר לקבל החלטה, היא לבצע סיור בחניון ולדגום באמצעות סרט מדידה מספר מכוניות חונות בחניון ולנסות לנתח את ממוצע המרחק בין קצה פגוש הרכב לבין קצה הגלגלים. לרוב מרחק זה ינוע בין 60 ל 100 ס”מ במקרה של חניה מול קיר או שפת מדרכה. המלצתנו היא גם שנעשה ממוצע לקחת מקדם ביטחון של 5-10 ס”מ נוספים בתנאי שהמצב בחניון לא צפוף במיוחד.
בנוסף ובמקרה דומה, כאשר קיים חניון בו מכוניות חונות גב אל גב או פנים אל פנים, יש לקחת את הממוצע מהמדגם ולהכפיל שכן יש לקחת בחשבון ששני הרכבים בולטים…

התשובה היא לא חד משמעית, שכן אין מיקום אחד מתאים להתקנת מעצור חניה לרכב אלא, שהמיקום משתנה בין חניון לחניון וכן בין סוגי כלי רכב ואופי החניה שלהם בתא החניה.
העיקרון הבסיסי המורה על המיקום הוא המרחק בין קצה פגוש הרכב לקצה גלגלי הרכב, כלומר איפה האוטו מתחיל (או נגמר) ואיפה הגלגלים בהתאמה. המיקום של מעצור חנייה, יהיה ביחס לקו הגלגלים, במקום בו רוצים שפגוש הרכב לא יבלוט ממנו.

בכל מקרה ומצב בו מכוונים את המרחק של מעצור החניה לרכב מקצה החניה, יש לקחת בחשבון גם את מיקום המעצור במרכז תא החניה (מימין ומשמאל). את המרכז ניתן לחשב במספר דרכים, המלצתנו היא לקחת את רוחב תא החניה בין קווי החניה להפחית את רוחב מעצור החניה (לרוב 180 ס”מ) ולחלק ב 2. התוצאה תיתן את מרחק המעצור מכל צד של תא החניה. חושבים שפיספתם? כדי להיות בטוחים, הניחו את המעצור לפי החישוב שביצעתם ותמדדו שוב משני צידי המעצור כדי להיות בטוחים.

סרטוני הדגמה לסוגי מעצורי חניה והתקנתם

נגן וידאו
נגן וידאו

אז רכשתם מעצור או מעצור חניה לרכב?

במידה וההסברים הנ”ל, בתוספת הוראות ההתקנה והסרטון עדיין לא ברורים? אנשי המגירות שלנו המסיירים בשטח ישמחו להגיע אליכם, לעזור ולייעץ על פי ניסיונם הרב מחניונים אחרים ולעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה כך שהסטופר לחניה שלכם יותקן בצורה אופטימלית

אין לראות בכתוב במאמר זה ייעוץ מקצועי או המלצה. לפני התקנה של כל מוצר בדרך יש להתייעץ עם גורם מוסמך. כל האמור במאמר זה הינו דעתו האישית של הכותב ואינו מהווה יעוץ מקצועי

ארבל שטראוס משווקת 4 סוגים שונים של מעצורי חניה. לכל אחד יש את היתרונות שלו וחסרונות שלנו. ללא ספק אם אתם מחפשים עמידות של מעצור חניה לאורך זמן, הבחריה הנכונה היא מעצור חניה מפלסטיק. לפרטים נוספים על מעצורי חניה כנסו לאתר.

כן. מעצור חניה העמיד ביותר הוא מעצור חניה מפלסטיק והוא מגיע עם אחריות ל- 3 שנים.

מעצור חניה מפלסטיק מגיע באורך של 180 ס”מ והוא מתאים לחניה אחת ורכב אחד.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

ארבל שטראוס