מעצור חנייה – שימושים נפוצים

מעצור חנייה הוא פס העשוי מגומי או פלסטיק, אורכו כ 1.8 מטר והוא מותאם לרוחב של חניה אחת סטנדרטית. את מעצור החניה מתקינים בחלקה הפנימי של החניה וזאת כדי שהוא יעצור את הרכב כאשר הוא הגיע לקצה החניה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

באיזה מקרים מעצור חנייה יכול לסייע?

  1. סמוך למדרכות – במגרשי חניה הממוקמים במתחמי קניות, מסחר, תעשייה וכדומה, חלקו הקדמי או האחורי של רכב החונה בניצב לחניה, יכול לגלוש לשטח המדרכה ולחסום חלק ניכר משטח המדרכה. חסימה שכזו, יכולה להפריע למשתמשים במדרכה ואף לסכנם, שכן חסימת המדרכה עלולה להביא אותם לרדת לכביש במקום להשתמש במדרכה. מעצור חנייה יעצור את גלגלי הרכב מבלי שהרכב יחסום את המדרכה ובכך יבטיח את ששטחה יהיה פנוי ובטוח לשימוש הולכי הרגל.
  2. מול קירות- בחניונים בהם החניה ממוקמת בניצב לקיר, (לרוב מדובר בחניונים מקורים). בחניות מסוג זה, קיים חשש לפגיעת הרכב בקיר וגרימת נזק לרכב ולקיר עצמו. גם במקרים כגון אלו, התקנה של מעצור חנייה תעצור את הרכב לפני שיפגע בקיר. לעיתים, כאשר מדובר בקיר יוקרתי או ויטרינה מזכוכית, כדאי להוסיף משנה זהירות, וזאת על מנת למגן טוב יותר את הקיר. בנוסף, מומלץ להתקין גם עמודי חסימה מאחורי מעצורי החניה. אלו יוסיפו מקדם בטיחות למקרה של מעבר רכב את מעצור חניה או במקרה של רכב ארוך במיוחד העלול לפגוע בקיר. יש לחדד כי התקנת עמודי חסימה נכונה לא רק בסמיכות לקיר, אלא בכל מקום בו רוצים לבצע הפרדה ברורה של אזורים בחניון. כמו למשל בגבולות מדרכה המיועדת להולכי רגל בלבד וכדומה.
  3. הסדרת החניה בחניון- בחניונים שבהם הרכבים מחנים פנים אל פנים ואין איי תנועה המפרידים בין תאי החניה, עלולים להיווצר מצבים בהם הרכבים פולשים אל החניה ממולם או להפך, בולטים אל חלקה החיצוני של החניה לתוך נתיב המעבר שמיועד לנסיעת הרכבים ובכך עלולים לגרום לחסימה של הנתיב ולהפרעה לסדר התנועה בחניון. מיקום מדויק של מעצורי חניה יפתור את שני המצבים המפורטים לעיל.
  4. חניות פרטיות- לעיתים חניות פרטיות יכולות להיות צרות ומיקום הרכב בתוך החניה קריטי, כדי שהרכב לא יפגע בקיר שבחזית החניה ויאפשר סגירה של שער או מחסום בחלקה האחורי. שימוש במעצור חניה יסיע למקם את הרכב במיקום מדויק בתוך החניה. בנוסף תמנע פגיעה מיותרת ברכב כתוצאה ממיקום לא נכון של הרכב בחניה.

דגשים לשימוש נכון במעצור חנייה

ייעודם של מעצורי חניה הוא בשימוש כמעצור חניה בדומה לדוגמאות המצוינות מעלה. מעצור חנייה מתאים לרכבים פרטיים בלבד ולא למשאיות או אוטובוסים. ובגדול לשימוש כמעצור לרכבים פרטיים בלבד. בנוסף, אין להשתמש במעצור חניה כמפריד נתיבים, לשם כך קיים מוצר שזהו ייעודו. מעצור חניה אינו מיועד לעמוד בדריסה ישירה ומתאים לעצירה של רכבים בנסיעה איטית מאד ולפני עצירה בלבד. חברת ארבל שטראוס מציעה שרותי התקנה וייעוץ בכל הקשור במעצור חניה לרכב. נשמח לעמוד לשרותיכם.

סרטוני הדגמה לסוגי מעצורי חניה והתקנתם

נגן וידאו אודות מעצור חניה
נגן וידאו אודות התקנת מעצור חניה

ארבל שטראוס משווקת 4 סוגים שונים של מעצורי חניה לכל אחד יש את היתרונות שלו וחסרונות שלנו. ללא ספק אם אתם מחפשים עמידות של מעצור חניה לאורך זמן הבחריה הנוכנה היא מעצור חניה מפלסטיק. לפרטים נוספים על מעצורי חניה כנסו לאתר.

עלות מעצור חניה משתנה בהתאם לחומר גלם ממנו עשוי המעצור למחיר ופרטים נוספים כנסו לאתר .

התקנת מעצור חניה קלה ופשוטה, ניתן להיעזר בסרטון בדף זה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

ארבל שטראוס