כיצד להתאים מראה פנורמית לחניה

מראה פנורמית לחניה היא למעשה מראה שצורתה הקמורה מאפשרת לה להרחיב את שדה הראיה לשטחים מתים בהם עלולה להיות תנועת רכבים והולכי רגל. מראה פנורמית לחניה מסייעת בהעלאת הבטיחות בחניון המאופיין בתנאי שטח צפופים, עיקולים חדים, מעברים צרים, צמתים מסוכנים, אשר כל אלו יחדיו יוצרים שטחים מתים רבים. על מנת ללמוד מהם השימושים והייעודים עבור מראה פנורמית עגולה לחניה, נבין תחילה היכן כדאי להתקינה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סוגי מראות פנורמיות לחניה

מקומות מומלצים להתקנת מראה פנורמית לחניה:

  • בעיקולים חדים בחניון: למשל חניון רב מפלסים אשר המעבר בין מפלסי החניה הוא זוויתי וחד. תנועת הרכבים היא דו כיוונית, רכבים עולים למפלס גבוה יותר ומנגד רכבים יורדים. על מנת למנוע תאונות בין הרכבים או חלילה פגיעות בהולכי רגל הצבת מראה פנורמית לחניה תאפשר לרכבים לראות את הנעשה בהמשך העיקול בו שטח הראיה מת.
  • ביציאה מחניה בו קיים עצם המסתיר את נתיב המעבר ותנועת הרכבים הנוסעים בו בתוך החניון. למשל עמודי תמך רחבים, ארונות חשמל או מאווררי מזגן גדולים.
  • ביציאות מהחניון הישר אל כביש ראשי. כאשר החניון נמצא בין שני בניינים וקירות שמסתירים את היציאה אל הכביש ולא מאפשרים לנהגים לראות את תנועת הרכבים בו ולהשתלב בה. מראה פנורמית שתוצב בנקודה המתאימה תרחיב את שדה הראיה ותשקף את הנעשה בכביש או על המדרכה.
  • בחניות פרטיות הממוקמות בבתים פרטים שהיציאה מהחניה נעשית הישר אל תנועת הכביש אך בשל חומה, גדר או צמחייה לא ניתן לראות את הנעשה בכביש.
מראה פנורמית לחניה

היכן ניתן להתקין מראה פנורמית לחניה?

מראה פנורמית אפשר להתקין על גבי קירות, תקרות, עמודי תמך של החניון או על גבי עמודי ברזל אותם מציבים במיוחד. חשוב להציב את המראה במקום האופטימלי על מנת שיוכל לכסות כמה שיותר מהשטחים המוסתרים בהמשך דרכו של הנהג. בכל מקרה מומלץ לעקוב אחר הוראות התקנה למראות פנורמיות אשר נמצאות באתר ולכוון את המראה בצורה אופטימלית.

איך מתאימים את גודל וסוג המראה הפנורמית לחניה?

ראשית נבין כי לחברת ארבל שטראוס, מראות פנורמיות משני סוגים שונים: אקריליק ופוליקרבונט.

  • מראות פנורמיות אקריליק תוצרת EVELUX הן איכותיות ועמידות יותר ועל כן במידה והחניה מוצבת בחוץ עדיף להתקין מראה אקריליק. מראות אקריליות מגיעות עם חמש שנות אחריות, מה שמבטיח באופן מוחלט את איכותן ועמידותן לאורך זמן. ברשותנו מלאי של מראות אקריליק עגולות בשני קטרים: 60 ס”מ ו-80 ס”מ וכמו כן לאחרונה נוספו שני דגמים חדשים ומלבניים בגדלים: 40X60 ס”מ ו-80X60 ס”מ.
  • בנוסף אל מראות האקריליק ישנן גם מראות פנורמיות פוליקרבונט, שהן פחות איכותיות ולהן שנת אחריות אחת. למראות מסוג זה יש את יתרון המחיר המוזל, מה שהופך אותן למראות השכיחות ביותר בארץ. מראות מסוג פוליקרבונט הן עגולות ומגיעות בטווח של ארבעה קטרים: 45 ס”מ, 60 ס”מ, 80 ס”מ ו-100 ס”מ.

לאחר שסקרנו את מגוון סוגי המראות נחזור לשאלתנו המקורית: איך נדע מהו הגודל הנכון לחניה שלי מבין מגוון המראות. ובכן, כעיקרון ישנו כלל אצבע לפיו ככל שהמראה גדולה יותר כך שדה הראיה שהיא תשקף יהיה גדול יותר ויכסה יותר שטחים מתים.
אולם, ישנם סייגים שאותם צריך לקחת בחשבון. הסייגים משתנים ממקרה אחד למשנהו ואינם תקפים בכל המקרים. למשל, התקנת מראה פנורמית גדולה בחניון עם תקרה נמוכה תוכל לגרום לפגיעת רכב גבוה כמו טנדר או ג’יפ במראה ולשבור אותה, או הולך רגל שיכול לקבל מכה בראש מהמראה אם יעבור תחתיה. אם המראה גדולה מדי וחורגת אל שטח החניה עצמו עדיף לבחור במראה קטנה יותר וכן הלאה, כאמור כל מקרה לגופו.

על מנת לקחת את מכלול המשתנים בחשבון וכך לבחור את סוג וגודל המראה שמתאים לחניה שלכם, צרו קשר ואחד מנציגנו ישמח לתת מענה ושירות.

מראות פנורמיות לחניה - סרטוני הסבר

נגן וידאו אודות מראה פנורמית
נגן וידאו אודות התקנת מראה פנורמית

ארבל שטראוס משווקת 4 סוגים שונים של מראות פנורמיות לחניה. המחיר משתנה בהתאם לחומר גלם ממנה עשויה המראה ולקוטר. לפרטים נוספים על סוגי המראות ומחירים כנסו לאתר.

התקנת מראה פנורמית מומלצת בכל מקום שיש שדה ראיה מוגבל ולא רק בחניה. מראה פנורמית הוא אביזר בטיחות פשוט וקל להתקנה בכל מקום כגון: קירות בחניה, עמודים ביציאה מחניה או תליה מהתקרה ועוד, למחיר והמלצות נוספות כנסו לאתר.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

ארבל שטראוס