איך מתאימים מעצור חניה לחניה

מעצור חניה לחניה, הוא מוצר המיועד לעצור כלי רכב בחניה. בעת חניית רכב במקום חניה מוגדר, לעיתים יתקשה הנהג להעריך היכן נמצאת קצה החניה, דבר שעלול לגרום לנהג להחנות את הרכב כאשר הוא בולט יתר על המידה מתא החניה ולהפריע לתנועה, או לחילופין לפגוע בעצמים הממוקמים מחוץ לתא החניה או לחסום שטחים כגון מדרכות, ארונות כיבוי ויציאות מבניינים, דבר העלול להפריע למשתמשים בשטח הציבורי.
כאשר נהג מחנה את רכבו בתא חניה אשר מותקן בו מעצור חניה יוכל הנהג בעת חניית הרכב (בחניה קדמית או אחורית) להרגיש כאשר הוא מגיע לקצה החנייה וכך הוא יידע לעצור את הרכב בדיוק במקום המיועד, דבר אשר יאפשר ניצול מלא של מגרש החניה מבלי שתגרם הפרעה להולכי רגל ומכוניות סביב לתא החניה המוגדר בו חונה כלי הרכב.

חברתנו משווקת מגוון רחב של מעצורי חניה. לצפייה בדגמים השונים מומלץ לבקר בעמוד מעצורי החניה בקטלוג המוצרים שלנו.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

מהו מעצור חניה לחניה

בישראל קיימים מספר דגמים של מעצורי חניה לחניון. השוני בין הדגמים יהיה לרוב במידות מעצור החניה, מחיר מעצור החניה, טווח האחריות ועמידות המוצר בהתאם לשימוש המיועד.
מעצורי החניה הנפוצים ביותר בישראל, הם מעצורי חניה אשר עשויים מקשה אחת, לרוב ברוחב של 180 ס”מ, מידה סטנדרטית אופיינית אשר מתאימה למרבית כלי הרכב. מעצורים שכאלה מתאימים לשימוש בכל סוגי החניות, פרטיות וציבוריות כאשר יחידת מעצור חניה אחת מתאימה לתא חניה אחד.

סוג אחר של מעצורי חניה הוא מעצורי גלגל, לרוב באורך של 50 ס”מ ליחידה כאשר נדרשות שתי יחידות של מעצור גלגל לכל תא חניה. שימוש במעצורי גלגל בחניונים ציבוריים פחות נפוץ בישראל ומתאים בעיקר לשמש כמעצור חניה לחניה פרטית.
בעת בחירת מעצור החניה לרכב, יש להביא בחשבון מספר גורמים חשובים: גודל תא החניה, סוג כלי הרכב המתוכננים להחנות בתאי החניה, תנאי הסביבה (חניון מקורה או פתוח), אופי התנועה בשטח וכמובן התקציב העומד לרשות בעל החניה או החניון כאשר לכל דגם של מעצור חניה קיימים יתרונות וחסרונות.
חברת ארבל שטראוס מספקת מספר דגמים של מעצורי חניה. אנשי המכירות שלנו יודעים להתאים את מעצור החניה המתאים לכל לקוח בתאם לצרכים ולתקציב שלו.

מעצור חניה מפלסטיק דגם 12231 באורך של 180 ס"מ

מעצור חניה מפלסטיק באורך של 180 ס”מ הוא כנראה מעצור החניה הטוב ביותר הנמכר בישראל.
מעצור החניה מיוצר ע”י חברת EVELUX – טורקיה, יצרנית מוצרי בטיחות מפלסטיק לחניונים וכבישים המובילה בעולם.

כאמור אורך מעצור החניה הוא 180 ס”מ ויחידת מעצור אחת מספיקה לתא חניה אחד בו חונה רכב סטנדרטי.
עמידותו של מעצור החניה מפלסטיק היא הגבוהה ביותר מבין כל מעצורי החניה הנמכרים בישראל והוא נמכר עם אחריות לתקופה של 5 שנים, אשר זוהי התקופה הארוכה ביותר שאיזשהו יצרן / משווק נותן על מעצור חניה!
ניתן להתקין את מעצור החניה מפלסטיק בחניונים מקורים וכן בחניונים לא מקורים בחשיפה מלאה לקרני השמש ולכל פגעי מזג האוויר.
עיגונו של מעצור החניה למשטח מתבצעת ע”י 5 ברגים, יותר מכל מעצור חניה אחר בשוק! וזאת כדי להבטיח את עיגונו בצורה מקסימאלית לקרקע מבלי שיזוז בעת חניית רכב ופגיעת גלגלים.
מומלץ להתקין את מעצור החניה באמצעות אביזרי החיבור המסופקים ע”י היצרן (בורג מתכת מאסיבי ודיבל פלסטיק מק”ט 12104) אך ע”ג בטון ניתן להשתמש גם בברגי ג’מבו 5/16 כפולים או בעוגני חץ 12X120 מ”מ.
משקלו הקל של מעצור החניה מפלסטיק מאפשר לצוות ההתקנה להתקין כמות גדולה של מעצורי חניה ביום עבודה נתון וכן הובלת מעצורי חניה לאתר, בעיקר שמדובר בהתקנה של מספר רב של מעצורי חניה בחניון אחד קלה ופשוטה יותר מכל מעצורי החניה הנמכרים בשוק.
מעצור החניה לחניון העשוי פלסטיק מגיע בצבע שחור עם חלקים ניגודיים צהובים וזאת לצורך ניראות מקסימאלית תוך יצירת קונטרסט עם מרבית המשטחים עליו הוא יותקן.
למרות כל היתרונות הנ”ל, מחירו של מעצור החניה מפלסטיק אינו הגבוה ביותר מבין כל מעצורי החניה והוא מהווה את התמורה הטובה ביותר לכסף, בין אם מדובר בהתקנה של מעצור חניה לחניה פרטית אחת או חניון מרובה חניות.
חברתנו מחזיקה מלאי גדול ביותר של מעצורי חניה מפלסטיק (מינימום מלאי של 600 י”ח) כאשר זמן האספקה לכמויות גדולות יותר הינו 2-3 שבועות. בנוסף לדגם האמור ניתן להזמין בהשמנה מיוחדת גם מעצורי חניה באורכים שונים: 180 / 110 / 55 ס”מ וכן בצבע שונה, כאשר גוף המעצור צהוב עם קוביות שחורות

מעצור חניה מגומי תוצרת קנדה באורך של 180 ס"מ

עד לפני זמן לא רב, לפני שחברת EVELUX השיקה את מעצור החניה מפלסטיק, מעצורי החניה הקנדיים מגומי, היו המוצר השולט בשוק, כאשר תמיד המגבלה העיקרית שלהם הייתה המחיר, שכן הייבוא שלהם ארצה (מקנדה) היה יקר ביותר וכן תהליך הייצור. כמו כן בעבר מעצורי החניה יוצרו ע”י חברת GNR אשר לאחרונה נקנתה על ידי חברת CHECKERS האמריקאית המייצרת אותם כיום.
מעצור החניה לחניון העשוי גומי באורך של 180 ס”מ מתאים גם הוא לשימוש כמעצור חניה לחניה אחת.
עמידותו גבוהה ביותר אך ניתנת עליו אחריות לתקופה של 3 שנים בלבד. תקופה ארוכה מספיק, אבל קצרה בשנתיים מזו הניתנת על מעצור חניה מפלסטיק…
מעצור החניה מגומי מיוצר מצמיגי מכוניות ישנים, הנגרסים לפתיתים ונדחסים לתוך תבנית בלחץ גבוה ובחום בתוספת של חומרים פולימריים לצורך חיזוק והדבקת הגומי לכדי מוצר איכותי ועמיד.
אחד היתרונות של מעצורי חניה מגומי הוא בכך שמעצור זה הינו מוצר “ירוק” וידידותי לסביבה.
השימוש במעצור חניה מגומי מתאים לחניונים חיצוניים, בכל תנאי מזג האוויר וכן בחניונים מקורים.
לצורך התקנת מעצור חניה מגומי יש להשתמש בארבעה ברגים מיוחדים וארוכים במיוחד שכן החורים בגוף מעצור החניה ממוקמים גבוה יחסית.
בהתקנה ע”ג משטח אספלט יש להשתמש בדיבל פלסטיק ייעודי + בורג מתכת 3/8X150 מ”מ ודיסקית מתכת בקוטר של 35 מ”מ בהתאמה לבורג וזאת כדי שהמעצור לא “ישלף” מהבורג המהדק אותו לרצפה. בהתקנה על משטח בטון, ניתן השתמש באותם אביזרי חיבור המתאימים לאספלט או לחילופין בעוגני חץ במידה מינימאלית של 12X120 מ”מ, בתוספת דיסקית מתכת שקוטרה החיצוני הינו 35 מ”מ.
מעצור חניה מגומי מגיע בצבע שחור בתוספת מדבקות רפלקטיביות בצבע צהוב לסימון והבלטת מעצור החניה, כדי שהולכי רגל לא יתקלו בו.
כאמור, מחירו של מעצור החניה מגומי הינו הגבוה ביותר מבין כל מעצורי החניה שכן הוא מיוצר בקנדה, משקלו גבוה והליך הייצור שלו איטי יחסית.
כמו כן התקנתו קשה יותר והובלתו לאתר עקב משקלו הרב בעייתית.

היזהרו מחיקויים: בשוק בישראל קיימים דגמים נוספים של מעצורי גומי. למראית עין כולם נראים טוב. הבעיה היא בתרכובת החומר, אשר לרוב איכותה תהיה נמוכה וכך גם איכות ועמידות מעצור החניה.
מעצורים באיכות נמוכה ישברו תחת עומס קל וכן הם אינם עמידים בתנאי מזג אוויר חיצוניים. מעצורי מגומי שאיכותם נמוכה לרוב מיוצרים בסין או במזרח אירופה (יצרן פולני). לחברתנו ניסיון רב עם מעצורי גומי מאיכות נמוכה והאם בפירוש אינם מומלצים!
אם בוחרים במעצור גומי יש לוודא שהוא מתוצרת קנדה ומוטבע עליו לוג של חברת GNR.

מעצורי גלגל באורך 50 ס"מ

כאמור, מעצורי גלגל הם בעצם מעצורי חניה לכל דבר בדיוק כמו מעצורי החניה באורך של 180 ס”מ, רק שאורכם קצר ויש צורך בשתי יחדות לכל תא חניה.
מעצורי גלגל אינם נפוצים בישראל למרות שהם נותנים פתרון איכותי כתחליף למעצורי החניה הארוכים. מחירם נמוך יותר והם עושים בדיוק את אותה העבודה!
חברתנו משווקת ומתקינה מעצורי גלגל איכותיים מתוצרת EVELUX העשויים PVC איכותי המצוייד במדבקות רפלקטיביות לניראות מירבית.
מעצורי הגלגל מתוצרת EVELUX מסופקים עם תעודת אחריות לתקופה של שלוש שנים.
התקנת מעצור גלגל למשטח החניה יתבצע באמצעות שלושה ברגים ייעודיים לכל מעצור בהתאם למשטח עליו הם מותקנים. ברגי מתכת ודיבל פלסטיק (מק”ט 12104) למשטחי אספלט ואבן משתלבת וברגי ג’מבו 5/16 כפולים למשטחי בטון. כדי לדייק במיקום התקנת מעצורי הגלגל, מומלץ להעמיד את הרכב במקום הרצוי בתא החניה ולמקם את מעצור הגלגל מתחת ובמרכז כל גלגל. לאחר מיקום מעצור הגלגל, יש לנהוג את הרכב לאחור ולהדק את מעצור הגלגל למשטח החניה.
גם בשוק מעצורי הגלגל, מספר רב של דגמים באיכויות שונות. מעצורי הגלגל אותם חברתנו משווקת הינו האיכותי ביותר וכראיה לכך הוא מסופק עם תעודת אחריות. יש להיזהר במיוחד ממעצורי גלגל העשויים גומי מתוצרת סינית. עמידותם נמוכה במיוחד והם אינם מומלצים לכל שימוש ובכל מחיר!

מעצור חניה מברזל אורך של 180 ס"מ

מעצור חניה מברזל יכול להוות תחליף למעצורי חניה מפלסטיק או גומי, אך יש להביא בחשבון את מגבלותיו. לרוב מעצורי חניה מברזל יהיו חלשים יחסים ועלולים להימעך לתחת משקל גלגלי מכוניות.
פיתוחו של מעצור החניה מברזל הגיע מדרישה של השוק למעצורי חניה מוזלים.
גוף מעצור החניה מברזל הוא בעצם צינור עגול בקוטר של 2.5 צול אשר מרותכות אליו שתי תושבות לצורך עיגונו לקרקע באמצעות 4 ברגים בהתאם למשטח עליו הוא מותקן. צבעו של מעצור החניה מברזל הוא צהוב אשר צבוע בצביעה אלרקטרוסטטית עמידה במיוחד.
מחיר מעצור חניה מברזל מ הוא הנמוך ביותר מכל מעצורי החניה באורך של 180 ס”מ ואחת הסיבות לכן היא שהוא מיוצר בישראל.
כאמור עמידותו של מעצור החניה מברזל היא נמוכה ולכן השימוש בו מומלץ רק בחניות פרטיות, לשימוש עם רכבים “קלים” ובהחלט לא בחניונים ציבוריים.

סרטוני הדגמה לסוגי מעצורי חניה והתקנתם

נגן וידאו
נגן וידאו

לסיכום

מעצור החניה המומלץ ביותר הוא מעצור חניה מפלסטיק. עמידותו ומחירו הם התמורה הטובה ביותר לכסף.
באם רוצים לחסוך כסף ולקבל מוצר איכותי בהתאמה מומלץ גם להשתמש במעצורי גלגל איכותיים.
מחיר מעצור חניה מגומי הינו גבוה אך התמורה לכסף בהתאם. מעצור חניה מגומי מתוצרת GNR (ומתוצרת זו בלבד) הוא מוצר מצוין ולכן הוא גם מוצר מומלץ, למרות שקיימות אלטרנטיבות טובות יותר במחיר נמוך.
בנוסף, חשוב מאוד לדעת שמעצור חניה, מתאים לשימוש רק כמעצור חניה ורק לשימוש בחניות המיועדות למכוניות!
מעצורי חניה סטנדרטיים אינם מתאימים למשאיות, אוטובוסים וכלים כבדים אחרים, אינם מתאימים לשימוש כמפריד נתיבים וכן אינם מתאימים לשימוש כהגנה מפני פגיעת מלגזות.
אנשי המכירות של חברתנו ישמחו להעמיד לרשותכם את מלוא המידע, הניסיון והמוצרים העומדים לרשותנו כדי לתת לכם את מעצור החניה המתאים ביותר עבורכם ובמחיר הטוב ביותר.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

ארבל שטראוס