פסי האטה מחיר או איכות?

פסי האטה הם בעצם פסים בולטים ומוגבהים מעל פני הדרך, שייעודם הוא להוריד את מהירות נסיעת הרכבים בקטע דרך מסוים. פסי האטה מותקנים לרוב בדרכים פנימיות בישובים או שכונות מגורים, חניונים, מפעלים ועוד.

פסי ההאטה הנמכרים בארבל שטראוס מתחלקים לשלוש קטגוריות עיקריות: פסי האטה מגומי, תוצרת סין, אשר מתאפיינים באיכות נמוכה יחסית ומחיר נמוך בהתאם פסי האטה מפלסטיק, תוצרת אבולוקס, המתאפיינים במגוון הרחב ביותר הן מבחינת מחירים והן מבחינת פונקציונליות (אותה נבחן בהמשך), ובקטגוריה האחרונה נמצאים פסי האטה מתרכובת PVC המיועדים לעומסים קיצוניים, גם הם תוצרת אבולוקס ועלותם היא הגבוהה ביותר.

השאלה היא, האם האמרה “מה שזול עולה ביוקר” תקפה גם בעולם מוצרי הבטיחות בחניון? יצאנו לבדוק ולהכריע: פסי האטה מחיר או איכות? בחרנו מספר פרמטרים להשוואה בין הקטגוריות השונות והרי המסקנות לפניכם.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סוגי פסי האטה

פסי האטה מחיר ומודולאריות:

כל סוגי פסי ההאטה מיועדים להצבה לרוחב הדרך, אולם רוחב הדרך משתנה ועל כן יש להתאים עבורו את האורך המדוייק של פס ההאטה. בארבל שטראוס כל סוגי פסי ההאטה הם מודולריים ונמכרים לפי מטר, המחולק לחוליות במידות של 30-50 ס”מ בהתאמה לרוחב הדרך הנדרש.


בנוסף לכל סוגי פסי ההאטה, מלבד החוליות עצמן, ישנן גם סופיות שהן חוליה קצרה יותר ומעוגלת בצידה האחד, אותה מתקינים בכל אחד מקצוות רוחב פס ההאטה.

פסי האטה מחיר ופונקציונליות:

כאמור, פסי האטה הם אמצעי המיועד להפחתת מהירות הנסיעה, אבל מהי מהירות הנסיעה הרצויה? התשובה היא, שבכל מקום נדרשת מהירות נסיעה שונה – לדוגמא: ביציאה מחניון בסמוך לשער היציאה, הדרישה תהיה למהירות נמוכה במיוחד ואילו בתוך חניון, בציר הנסיעה הראשי, הדרישה תהיה למהירות נסיעה גבוהה יותר. לצורך כך, ארבל שטראוס מציעה פסי האטה מפלסטיק בחתכים שונים המתאימים למהירויות נסיעה שונות. מבין פסי ההאטה אותם אנו מציעים ניתן לבחור דגמים המיועדים למהירות נסיעה של 10 – 20 – 30 – 40 ו 50 קמ”ש. ככלל, ככל שפס ההאטה רחב יותר והוא בעל רדיוס מתון יותר, כך הוא מתאים למהירות נסיעה גבוהה יותר.

פסי האטה מחיר ועומסים:

פרמטר נוסף אותו יש לבחון הוא דרגת העומסים בהם פסי ההאטה צריכים לעמוד. דרגת העומס מורכבת ממספר גורמים: כמות הרכבים העוברת על גבי הפסים, משקל, מהירות וסוג הרכבים. לדוגמא: דרגת העומס על פסי האטה המוצבים בחניון שבו נוסעים בממוצע כ-200 רכבים פרטיים ביום אינה שוות ערך לדרגת העמוס במנהרות הכרמל. בנתיב עמוס דוגמת מנהרות הכרמל בו קיימת תנועה של עשרות אלפי רכבים ביום לרבות רכבים פרטיים, משאיות ואוטובוסים במשקלים גבוהים ולעיתים גם במהירות גבוהה, נבחרו פסי האטה מ-PVC שמותאמים לעומסים קיצוניים משום שאלו יחזיקו מעמד זמן רב יותר בעצם היותם פסי ההאטה העמידים בעולם. לעומת זאת בדוגמא הראשונה שהצגנו (חניון פרטי) בעל החניון יוכל להסתפק בפסי האטה מפלסטיק, שמחירם נמוך יותר ועמידותם תשרת אותו שנים רבות. בכל מקרה, אצלנו בארבל שטראוס ניתן לבחור בין מגוון דגמים בהתאמה לדרגת העומס הנדרשת.

פסי האטה מחיר מול עמידות לשנים רבות

כמו כל מוצר, ובעיקר למוצרים המותקנים על גבי דרך ועליהם עוברים רכבים רבים, גם פסי האטה נשחקים. השאלה הנשאלת היא, מה עמידותם של פסי האטה ביחס למחיר הקניה שלהם. כפי שכתבנו בפסקה הקודמת שהתייחסה לשאלה פסי האטה מחיר ועומסים. כעיקרון, אם נשווה את אותה כמות רכבים החולפת מדי יום על גבי סוגים שונים של פסי האטה, נמצא כי פסי האטה זולים מגומי נשחקים מהר יותר לעומת פסי האטה מפלסטיק ופסי האטה מתרכובת PVC. השחיקה באה לידי ביטוי בצבעי הפסים למשל. כשמדובר בפסי האטה מגומי, חומר הגלם הבסיסי שלהם הינו גומי שחור ואת הצבע הצהוב שלהם מוסיפים באמצעות צבע. לרוב, לאחר תקופת שימוש קצרה, בעיקר בתנאים של שמש ישירה הצבע הצהוב דוהה מעל פסי ההאטה ומשאיר את הלקוח עם פס בצבע שחור בלבד אשר קשה להבחין בו. בנוסף פסי האטה מגומי EPDM נדחסים, נסדקים ולבסוף נקרעים.

סרטוני הדגמה לפסי האטה ועמידותם המשווקים בחברת ארבל שטראוס

נגן וידאו אודות פסי האטה מפלסטיק באישור מכון התקנים
נגן וידאו אודות פסי האטה

עלות פס האטה משתנה בהתאם לחומר גלם ממנו הוא עשוי. ארבל שטראוס משווקת שלושה סוגים שונים של פסי האטה: פסי האטה מגומי, פסי האטה מפלסטיק ופסי האטה מתרכובת PVC. למחיר ופרטים נוספים כנסו לאתר.

קל… פס האטה הכי מומלץ הוא “פס האטה מפלסטיק” היחד בארץ שקיבל אישור ממכון התקנים . למידע נוסף על סוגים של פסי האטה כנסו לאתר.

פסי האטה מגומי אותם חברתנו מספקת מגיעים ביחידות אורך של 1 מטר בלבד.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

ארבל שטראוס