המדריך המלא לשמירה על דוקרנים לחניה

איפה נמצא בדרך כלל דוקרנים לחניה? לרוב מוצר זה נמצא בשימוש ביציאות חד כיווניות ממתחמי קניות גדולים, מחניונים וגם במעברים ביטחוניים .
מחסום הדוקרנים הוא אמנם מוצר עמיד, אך יחד עם זאת, כדי לשמור על עמידותו לאורך זמן, יש לתחזקו באופן קבוע ולוודא כי כל חלקיו שלמים והוא מעוגן היטב לרצפה.
שחיקת מחסום הדוקרנים יביא לשיבושו והוצאתו מכלל שימוש וכן יכול ליצור מצ”ב שהמחסום דוקרנים אף יגרום לפנצרים לא רצויים בגלגלי מכוניות שנוסעות בכיוון הנסיעה המותר.
במאמר זה נביא המלצות להתקנה ותחזוקה עבור מחסום הדוקרנים.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

דוקרנים לחניה - עשה ואל תעשה

למיקום מחסום הדוקרנים חשיבות רבה ויש לתכננו בקפידה תוך התחשבות בזווית נסיעת הרכבים ובשיפוע המשטח עליו הוא מותקן וזאת משום שרק כאשר גלגלי הרכב עוברים על גבי שיני הדוקרן בזווית של 90 מעלות, מתאפשרת ירידה נכונה של שיני הדוקרן ומונעת את שחיקתם המוקדמת והסיכוי לפנצרים לא רצויים.


אי לכך, בהתקנת מחסום דוקרנים לחניה אנו נקפיד על מיקום נכון של המחסום כך שגלגלי הרכב יוכלו לעבור עליו בזווית האידיאלית.
בנוסף, התקנה של מחסום הדוקרנים בדירוג מומלצת אף היא, שכן, מחסום הדוקרנים מורכב מציר ארוך ראשי עליו יושבות השיניים, בעת תקלה באחד ממרכיבי הדוקרן (קפיצים או שיניים), לרוב ניאלץ לשלוף את הציר החוצה כדי לתקן את התקלה. אם מחסומי הדוקרנים יותקנו זה לצד זה, שליפת הציר תהיה בלתי אפשרית שכן הציר יתקע בשכנו.

גם לאביזר החיבור בו נשתמש להתקנת מחסום הדוקרנים ישנה חשיבות רבה. בהתקנה על גבי משטח אספלט נקפיד להשתמש ביתדות ברזל באורך של לפחות 25 ס”מ. בהתקנה על גבי משטח בטון נשתמש בברגי ג’מבו בקוטר של 3/8.
אין להתקין מחסום דוקרנים על משטח ברזל שכן נסיעה על גבי המחסום גורמת לוויברציות העלולות לשחרר את המחסום ממקומו ולגרום לנזק גדול למחסום הדוקרנים.

טיפול ותחזוקה - דוקרנים לחניה

הבלאי של מחסום דוקרנים לחניה ושחיקתו מחייבים בדיקה קבועה לזיהוי תקלות.
הבדיקות כוללות בדיקה ויזואלית יומית על המחסום לווידוא שלמות כל חלקיו ועיגונו לקרקע.
הקפדה על סביבה נקיה סביב למחסום, שכן לכלוך וחול עלולים לגרום לשחיקתו המוקדמת ולהפרעה לתפקודו.
בדיקת שלמות הציר והבורג הנועל.
שימון המחסום מעת לעת לפי הצורך.

מוצרים נלווים וחלופות למחסום דוקרנים קפיצי

אחרי שהקפדנו על התקנה, שימוש ותחזוקה נכונים של מחסום הדוקרנים, זה הזמן לשמר את חיי המחסום.
מהירות הנסיעה על גבי המחסום הינה גורם מרכזי ומשמעותי לשחיקת המחסום. מהירות נסיעה גבוהה, תגביר מן הסתם את השחיקה ותקצר את חיי המוצר. לכן, ההמלצה היא להתקין לפני מחסום הדוקרנים פסי האטה אשר יגבילו את מהירות נסיעת הרכבים טרם עלייתם על מחסום הדוקרנים. התקנת פסי ההאטה היא ללא ספק מוצר אשר יכול לשמר ולהאריך את חייו של המחסום.
לגבי חלופה, מחסום דוקרנים קפיצי הינו מוצר מוכר ונפוץ ביותר. יחד עם זאת, קפיצים טבעם להישחק גם אם הקפדנו על כל כללי התחזוקה והטיפול בהם. בדיוק בגלל זה פיתחה חברת ארבל שטראוס, המתמחה בשיווק ציוד לחניונים את מחסום הדוקרנים הפועל בעזרת משקולת ולא בעזרת קפיצים. מחסום זה פותח במחשבה לייעל ולהאריך את חיי המחסום ואכן, בבחינה ממושכת ולאורך זמן אנו רואים בוודאות מוחלטת כי מחסום דוקרנים ללא קפיצים הינו מוצר עמיד, יעיל ואיכותי יותר הנשמר לאורך תקופה ארוכה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

ארבל שטראוס