חמישה שימושים בפסי האטה שאינם למטרת האטת נסיעת רכבים

פסי האטה מוכרים לכולנו כאמצעי להאטת נסיעת כלי רכב. לרוב נמצא את פסי ההאטה בקרבת בתי ספר, גני ילדים, חניונים ועוד. פסי האטה בהחלט מתוכננים לשמש כאמצעי להאטת תנועת רכבים, אך יחד עם זאת, ישנם מספר שימושים יוצאי דופן, אך נכונים, לשימוש אחר בפסי האטה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סוגי פסי האטה

שימושים יוצאי דופן בפסי האטה

  1. הפרדת נתיבים המיועדים לרוכבי אופניים ושבילים להולכי רגל – במרבית כבישי הארץ אין מסלולים ייעודיים לרוכבי אופניים. בעיריית תל אביב למשל, החליטו להקצות חלק מנתיב הנסיעה או שטח החניה של הרכבים לטובת העניין. אך איך ניתן ליצור הפרדה וסימון בין הנתיבים המיועדים לנסיעת רכבים ולנתיב המיועד לתנועת אופניים? שימוש בפסי האטה המותקנים במקבלי למדרכה (במרחק מתאים לנתיב אופניים), יצור את ההפרדה הנדרשת. בנוסף, במפעלים ובחניונים, ניתן להתקין את פסי ההאטה באותו האופן ליצירת נתיב הולכי רגל. וזאת כדי להגביר את בטיחות המשתמשים בדרך.
  2. מעצרה לניתוב זרימת מים – במקומות בהם ישנה זרימה קבועה של מים, כמו למשל במכוני שטיפת רכב, קיימת לעיתים בעיה בניתוב המים וגלישתם לשטחים שאסור שיגיעו אליהם מים ובעיקר לא מים מלוכלכים עם סבון העלולים להוות מפגע בטיחותי של ממש. אחת הדרכים לעצור ולנתב זרימת מים, היא התקנה של “מסגרת” העשויה חוליות פסי האטה שתעצור את המים מלזרום למקומות אסורים ותסייע בהכוונתם לנקודת הניקוז הרצויה. פס ההאטה המומלץ לשימוש זה הינו דגם 12100 (פס האטה למהירות של 10 קמ”ש) שכן צורתו הינה המתאימה ביותר לעצירה וניתוב של מים.
  3. הגנה על קירות – במפעלים ובמרכזים לוגיסטיים רבים, בהם ישנה תנועה ערה של רכבים כבדים כמו משאיות ומלגזות, קיימת לעיתים פגיעה של מלגזות בקירות המבנה, דבר הגורם לא אחת לנזק. בעלי מפעלים רבים מצאו שהתקנת פסי האטה על גבי קירות המועדים לפגיעה, שומרת על הקיר מפני נזקים. היכולות של פסי האטה מפלסטיק לרוב יהיו חזקות יותר ממגיני קיר מגומי המוצעים בשוק.
  4. מעצורי גלגל למשאית – עצירת משאיות בחניה זהו אתגר לא פשוט. מעצורי חניה סטנדרטיים אינם מתאימים לשימוש עבור משאיות שכן אלו מפאת משקלן וגודלן, פשוט עוקרות את המעצורים הסטנדרטיים. מתוך ניסיון למצוא פתרון הולם עבור חניית משאיות, נמצא שהתקנת חוליות פס האטה יכולה לשמש כסמן עצירה מכאני יעיל עבור נהגי המשאיות שמרגישים שפגעו בגלגליהם בפס ההאטה ובכך הם יודעים לעצור במקום הנדרש. כל זאת מבלי שיגרם נזק לפס ההאטה וזה יעשה את עבודתו נאמנה למשך שנים רבות.
  5. אמצעי הגבהה לפיצוי על הפרשי גובה במכפילי חניה – מצוקת החניה מביאת חניונים רבים לעבור לחניות כפולות (מכפילי חניה). בעת התקנת מכפילי חניה לעיתים כחלק מתנאי השטח, נוצר הפרש גובה בין רצפת החניה ונקודת העלייה של הרכב למכפיל החניה. הרווח שנוצר אינו מקשה על עליית הרכב לחניה במתקן ולעיתים אף עלול לגרום לנזק של ממש לגחון של רכבים נמוכים. התקנת פס האטה בהפרש הגובה שנוצר, תסייע “לחפות” על ההפרש ותקל על עליית כלי רכב למכפיל החניה.

סרטוני הדגמה לפסי האטה ועמידותם המשווקים בחברת ארבל שטראוס

נגן וידאו אודות פסי האטה מפלסטיק באישור מכון התקנים
נגן וידאו אודות פסי האטה תמונת קטלוג

לסיכום

ככל הנראה, פסי האטה לחניון ימשיכו וישמשו בעיקר לשימוש אליו נועדו – האטת נסיעת רכבים. ובכל זאת, עם קצת יצירתיות ניתן למצוא פתרונות מצויינים וחסכוניים. למידע נוסף אודות פסי האטה אותם חברתנו משווקת, צוות המכירות שלנו ישמח לעמוד לרשותכם.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

ארבל שטראוס