דוקרנים לרכב – אחריות?

דוקרנים לרכב הנם סוג של מחסום חד כיווני המותקן לרוחב הדרך ומיועד לאפשר מעבר של כלי רכב בכיוון אחד בלבד.
רבים מלקוחותינו שואלים, האם ניתנת אחריות על דוקרנים לרכב, שכן במקרים רבים רואים במקומות שונים דוקרנים שיצאו מכלל פעולה או נעקרו ממקומם וכן לקוחות שהותקנו אצלם דוקרנים תוהים כמה זמן מחסום הדוקרנים צפוי לתפקד.
התשובה הגורפת והחד משמעית הינה שאין אחריות על דוקרנים לרכב.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

דוקרנים לרכב

הסיבה שלא ניתנת אחריות על דוקרנים לרכב היא, שדוקרנים לרכב הם מוצר מכאני שמותקן על הכביש והוא חשוף לדריסה של כל כלי הרכב הנוסעים מעליו. כמו כל מוצר מכאני ובטח כזה שמותקן בחוץ ועובד בתנאים קשים, גם דוקרנים לרכב נשחקים ואף במקרים קיצוניים חלקיהם עלולים להישבר.

הגורמים המשפעים ביותר על דוקרנים לרכב ועל עמידותם ושרידותם מורכבים ממספר גורמים:

  1. כמות כלי הרכב הנוסעים עליהם – במקומות בהם תנועת כלי הרכב גבוהה, שחיקת הדוקרנים וחלקיהם תהיה גבוהה יותר ותדרוש תשומת לב ותחזוקה שוטפת. בהתאמה, חניונים בהם כמות רכבים נמוכה, השחיקה והבלאי יהיו נמוכים יחסית.
  2. מהירות נסיעת כלי הרכב – ככל שמהירותם של כלי הרכב הנוסעים על הדוקרנים גבוהה יותר כך הבלאי יגבר. לדוגמא דוקרנים שמותקנים בסמוך לצומת יציאה בה כלי הרכב נדרשים להגיע לצומת במהירות נמוכה יחסית יחזיקו מעמד זמן רב יותר בהשוואה לדוקרנים לרכב המותקנים בכניסה לאתר ללא צומת בה כלי רכבים דורסים אותם במהירות גבוהה.
  3. משקל כלי הרכב – משקל כלי רכב הינו גורם המשפיע בעיקר על שבר ופחות על שחיקה. כלי רכב כבדים כגון אוטובוסים ומשאיות הדורסים את הדוקרנים בתדירות גבוהה (ביציאה מתחנת אוטובוסים לדוגמא) עלולים לגרום לשברים בגוף הדוקרן וחלקיו, כך שדוקרנים לרכב סטנדרטיים המופעלים בעזרת קפיצים לא מתאימים להתקנה במקומות אלו ומומלץ יותר להתקין מחסום דוקרנים ללא קפיצים אשר עמידים יותר (גם עליהם אין אחריות אך הם מאסיביים ועמידים יותר).
  4. תנאי הסביבה כגון לכלוך – ככל שסביבת הדוקרנים נקייה יותר כך שחיקת המכלולים שלהם תפחת. חול ולכלוך בשילוב חיכוך בין חלקי הדוקרן יגרום להאצה של שחיקת חלקי הדוקרן.
  5. תחזוקה שוטפת – כאמור דוקרנים הוא מוצר מכאני ולו חלקים נעים. כמו כל מוצר מכאני גם דוקרנים לרכב דורשים תחזוקה שוטפת כדי להשאירם עובדים לאורך זמן. להנחיות נוספות ניתן להיכנס לקישור הבא: המלצות להתקנה ותחזוקה של מחסומי דוקרנים
    6. אירועים חריגים ונסיעה נגד כיוון הנסיעה – פעמים רבות אנחנו נתקלים בפניות על דוקרנים שחוו טראומות. דוקרנים לרכב עקומים, שבורים וכאלה שנעקרו ממקומם. דוקרן לרכב שנעשה בו שימוש הולם, לרוב לא יינזק ויתפקד לאורך זמן במידה ויתוחזק. נסיעה נגד כיוון הנסיעה המותר, רכבים נמוכים, טרקטורים, נגררים וכלים אחרים העלולים לפגוע בגוף הדורן עלולים לגרום לשברים ונזקים לדוקרן וחלקיו.

 

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

ארבל שטראוס