5 נקודות תורפה נפוצות בחניונים ודרכי הטיפול בהן

החניון מצטייר בעינינו כמקום בטוח לנסיעה, ואכן, לרוב הוא כזה. מהירות הנסיעה בו איטית, הנתיבים ברורים ומשך הנסיעה עצמה בחניון קצרה, רק למצוא חניה או לצאת מהחניה לכביש. ובכל זאת, מספר לא מועט של תאונות מתרחשות דווקא בחניון. אולי בגלל שהמגננות שלנו יורדות ואנו נוהגים בהיסח הדעת, אולי בגלל התנועה הלא מבוקרת של הולכי הרגל בשטחי החניון ואולי בגלל הצפיפות. כך או כך, הנסיעה בחניון עלולה להסתיים בתאונה. במאמר זה נסקור 5 מצבים שעלולים להפוך את הנסיעה בחניון למסוכנת ונציע פתרונות להתגבר על מצבים אלו ולהגביר את הבטיחות בחניון.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

סכנת החלקה בחניונים עם רצפת אפוקסי

בעלי חניונים רבים המעוניינים לשדרג את נראות החניון בוחרים להשקיע ולצפות את רצפת החניון בציפוי אפוקסי. נכון, המראה באמת מרשים יותר ומשדר ניקיון ואיכות, אך, בעת מצב של רטיבות בחניון, הרצפה הופכת לחלקה ומסוכנת במיוחד. כל בלימה או האצה פתאומית עלולה לגרום להחלקה של הרכב העלולה להתפתח לתאונה. אז איך שומרים על מראה נקי ויפה מבלי לפגוע ברמת הבטיחות?

פתרון:

התקנת פסי האטה היא פתרון היכול לסייע במניעת תופעת ההחלקה בחניון. התקנת פסי האטה, תגרום לנהגי הרכבים להפחית את מהירות נסיעתם ובכך להגביר את הבטיחות בחניון. להסבר מפורט על בעיה זו ופתרונה, אתם מוזמנים להיכנס לקרוא בקישור זה

חניית הרכב בין ולצד עמודי תמך בחניון

בחניונים רבים קיימים עמודי תמיכה של הבניין לצד החניות. בעת חניית הרכב בחניה בסמוך לעמוד תמך, עלול הרכב לפגוע בעמוד ולגרום נזק לעמוד ולרכב עצמו. חוויה לא נעימה לנהג וכן לבעלי החניון שיידרשו לתקן את העמוד שנפגע.

פתרון:

התקנת מגיני פינה על גבי העמודים בחניון. מגן הפינה בראש ובראשונה יבליט את נוכחות העמוד ויגרום לנהג להגביר את הערנות לנוכח העמוד וכן במקרה של פגיעת רכב במגן, זה יספוג חלק מעוצמת הפגיעה ויכול לסייע בהקטנת חומרת הפגיעה הן בעמוד והן ברכב.

שדה ראיה מצומצם בסביבת צמתים, עיקולים חדים וביציאה מהחניון

הצפיפות הרבה בחניונים, מתבטאת במקרים רבים בפניות חדות ומעברים בהם שדה הראייה מוגבל. כמו כן, בחניונים רבים היציאה מהחניון נעשית ישירות לכביש מבלי שניתן יהיה להבחין בהולכי הרגל על המדרכה או במכוניות החולפות בנתיב הניצב לכביש. מחסור בשדה ראיה בעת נהיגה ברכב, זו סכנה של ממש המצריכה פתרון שיאפשר חשיפה של שטחים מתים.

פתרון:

התקנה של מראות פנורמיות. בין אם מדובר בעיקול חד או צומת מסוכן בחניון או ביציאה ממנו, התקנה של מראה פנורמית לחניון תסייע לנהג לראות מה מתרחש מעבר לשטח המוסתר ובכך תסייע בשיפור הבטיחות בחניון.

הפרדת תנועת כלי הרכב מתנועת הולכי הרגל בחניון

שטח החניון בהשוואה לשטח עירוני אינו מותאם להליכה של הולכי רגל. מרבית החניונים אינם מאובזרים במדרכות או שבילים המיועדים להולכי רגל, דבר אשר עלול לסכן את הולכי הרגל בחניון.

פתרון:

יש ליצור הפרדה בין תנועת הולכי הרגל לתנועת המכוניות. כדי ליצור הפרדה בין תנועת כלי הרכב להולכי הרגל בחניון מומלץ להשתמש בעמודי חסימה. התקנת עמודי חסימה תיצור הפרדה מכאנית ברורה ותפריד באופן ברור את השטח המיועד לתנועת הולכי רגל מהשטח המיועד לתנועת מכוניות. שימוש נפוץ בעמודי חסימה בחניון מקובל גם בכניסה ללובאים של הבניין, מול מעליות ועמדות תשלום בחניון.

חוסר תשומת לב של הנהגים לתמרורי ההכוונה והאזהרה בחניון

התייחסות וציות לשלטי אזהרה והכוונה בחניון היא חובה, בדיוק כמו חובת ההתייחסות אליהם בנהיגה בכביש. בין אם מדובר בתנאים של תאורה שאינה אופטימאלית או בין אם מדובר בחוסר תשומת לב של הנהגים, נראה שבחניונים “מתייחסים” פחות לתמרורים. אי ציות לתמרור אזהרה כגון עצור או האטה יכול לגרום לתאונה.

פתרון:

התקנה של תמרורי לד חשמליים במקומות המסוכנים, תגביר את ניראות השלטים, ותגביר את תשומת ליבם של הנהגים לנוכחותם ובכך תסייע בהגברת הבטיחות בחניון.

לסיכום

יש משפט שאומר “אם לא היה לזה פתרון, זו לא הייתה בעיה” בדיוק כמו שתיארנו במאמר זה, כמעט לכל בעיה, יש פתרון. שימוש באביזרי בטיחות בחניון תגביר את הבטיחות בחניון ותבטיח לכל המשתמשים בו חווית חניה נוחה ובטוחה יותר. הצוות המנוסה של ארבל שטראוס ישמח להעמיד לרשותכם את מגוון המוצרים והפתרונות שלנו להפיכת סביבת החניון שלכם לבטוחה יותר.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

ארבל שטראוס