פסי האטה

ארבל שטראוס מייבאת משווקת ומתקינה מגוון רחב של פסי האטה מודולארים. ברשותנו המגוון הרחב ביותר של פסי האטה בגבהים וחתכים שונים בהתאם למהירות הנסיעה הרצויה.

תפקידם של פסי האטה מודולארים הוא להאט את מהירות כלי הרכב הנוסעים בקטע הדרך בו הם מותקנים ועל ידי כך לתרום לבטיחות משתמשי הדרך. פסי ההאטה התגלו כאמצעי יעיל וזול להפחתת מהירות כלי רכב ותורמים להפחתת כמות התאונות ומספר הנפגעים.

הפחתת מהירות כלי הרכב באמצעות פס האטה נעשית על ידי הרעדת כלי הרכב העוברים במהירות גבוהה על הפסים. נהג ברכב אשר רואה את פס ההאטה יפחית את מהירות רכבו לפני המפגש עם הפס בכדי להפחית את עוצמת ההרעדה.

בין מוצרינו תוכל למצוא את הפסים המוצגים בדף זה.


סוגי פסי האטה

פסי האטה מפלסטיק – פסי האטה מודולארים מפלסטיק במידות וחתכים שונים בהתאם למהירות הנסיעה

פסי האטה מתרכובת PVC  – פסי האטה מודולארים  עמידים במיוחד לעומסי תנועה קיצוניים במידות וחתכים שונים בהתאם למהירות הנסיעה הרצויה

פסי האטה מגומי – פס האטה מודולרי מגומי ממוחזר

פסי האטה

 

היכן מתקינים

את פסי ההאטה המודולארים מתקינים בעיקר ב: חניונים פתוחים וסגורים, שטחים תפעוליים, מפעלים, מחסנים, מושבים ויישובים שאינם עירוניים, בקרבת בתי ספר ומוסדות ציבור, בסמוך למעברי חציה, בסמוך לגינות ציבוריות ושטחים ירוקים ובכל מקום שבו נדרשת הפחתת מהירות כלי רכב.

צפה בסרטון המדגים התקנת פסי האטה

יתרונות פסי האטה מודולארים

  • פסי ההאטה מודולריים הם בעלי נראות גבוהה במיוחד בצבעים ניגודיים בולטים (צהוב ושחור). ישנם דגמים בהם עיני חתול מובנות בגוף פס ההאטה וישנם דגמים המצויידים במדבקות מחזירות אור (רפלקטיביות).
  • פסי ההאטה מודולארים אינם דורשים תחזוקה שוטפת כגון צביעה סימון או התקנת עיני חתול נלוות.
  • התקנת פסי ההאטה לרכב פשוטה ביותר באמצעות אבזרי חיבור ייעודיים על גבי כל משטח סלול ואינה דורשת כלים כבדים בניגוד לפסי האטה סלולים.
  • אינם פוגעים במשטח עליו הם מותקנים וניתנים להסרה במקרה הצורך.
  • פסי ההאטה לרכב עמידים בכל תנאי מזג האוויר לרבות חשיפה ממושכת לשמש, בשחיקה ובעומסים כבדים בהתאם לדגם המותקן.
  • יחידות מודולריות המתאימות לכל רוחב דרך או כביש בצרוף סופיות.
  • ישנם דגמים של פסי האטה מוכנים (מודולאריים) בחתכים ומידות שונות בהתאם למהירות הרצויה, וכן חומרי גלם שונים בהתאם לעומסי התנועה הצפויים בקטע הדרך.
  • מחירו של פס ההאטה המוכן נמוכה יחסית לפס האטה מאספלט ויחס עלות התועלת שלהם גבוה.

צפה בסרטון המדגים את עמידות המוצר:

יתרונות נוספים של המוצר ע"פ פירסומים של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

  • ברחובות בהם מותקנים פסי האטה נוצרת הפחתה של נפח התנועה שכן נהגים רבים מעדיפים לנסוע בדרכים חלופיות. בהתאם קטנים גם הרעש ברחוב, זיהום האוויר ועוד.
  • שימוש בפסי האטה מפחית את הצורך באכיפת מהירות בקטע ההתקנה, שכן מתבצעת "אכיפה עצמית" ע"י הנהגים אשר מעוניינים להימנע מאי הנעימות הנלווית למעבר על גבי הפסים ועל כן מאטים מראש.
  • התקנת פסי ההאטה מתקבלת בדרך כלל כצעד חיובי על ידי תושבי הרחוב משום שהתקנתם הופכת את הרחוב לבטוח יותר.

המלצות

  • מומלץ להתקין סופיות בקצוות פסי האטה לרכב על מנת למנוע שחיקה של קצוות חוליות הפסים.
  • יש להתקין תמרור אזהרה המתריע בפני הנהג כי לפניו פסי האטה או כביש משובש.
  • מרחק ההתקנה המומלץ הוא בין 50 ל 80 מטר בין פס לפס ובחניונים עד 50 מטר.
  • יש להשתמש באביזר העיגון המומלץ בהתאם לדגם ולסוג המשטח עליו מותקן פס ההאטה.
  • מומלץ להיוועץ בגורם מוסמך לפני התקנת פסי ההאטה.
  • חשוב להימנע מהתקנת פסי האטה בתוך סיבוב, במקומות "מפתיעים" או במקום שאינו גלוי לעין הנהג ושיאפשר לו להאט מבעוד מועד.

התקנת פסי האטה מודולארים

לאופן התקנה ולהוראות מפורטות לחץ כאן
טבלת אבזרי חיבור

*     ניתן לקבל את המוצר כולל התקנה ע"י מתקין מוסמך של ארבל שטראוס (בעלות), או להתקין עצמאית
*     משלוח של המוצר לבית הלקוח יתומחר בנפרד לפי היעד והכמות

אחריות

אחריות בהתאם לדגם והמידע המופיע בעמוד המוצר וע"פ המגבלות המופיעות בתקנון האתר בסעיף הגבלת האחריות

8 תגובות
  1. מיכה הגב

    שלום, בחניון שלנו נוסעים מהר בצורה ממש מסוכנת. היכן כדאי להתקין פסי האטה מגומי?

    • Omri Arbel הגב

      שלום מיכה, פסי האטה מגומי מומלץ להתקין בקרבת המקומות בהם קיימת סכנה למפגש בין רכבים והולכי רגל לדוגמא: בצמתים בחניון כ 5-10 מטר לפני קו העצירה של הצומת בכל כיוון נסיעה, או כ 5-10 מטר מכל כיוון נסיעה בכניסה של הולכי הרגל לבניין. כמו כן בישרות "המהירות" בחניון התקנת פסי האטה באופן סימטרי לאורך המיסעה, תאט את מהירות נסיעת הרכבים. הרעיון בהתקנת פסי ההאטה הוא להתקין אותם לפני "המקום המסוכן" וזאת כדי שכלי הרכב יאטו את מהירות הנסיעה עוד לפני שהם מגיעים לנקודה המסוכנת. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם יועץ תנועה, מהנדס בטיחות או כל גורם מורשה לייעוץ.
      נשמח אם תיצור איתנו קשר בכל שאלה בטלפון 04-9113418

  2. ערן הגב

    ביציאה מהחניון שלנו יש מדרכה ואני רוצה להאט את מהירות נסיעת הרכבים כדי שלא יסכנו את הולכי הרגל. באיזה פס האטה כדאי לי להשתמש?

    • Omri Arbel הגב

      ראשית כדאי לבחור בפס האטה מפלסטיק שכן כל פסי ההאטה מהפלסטיק הם עמידים יותר ומסופקים עם אחריות ארוכת טווח. מבין פסי ההאטה מפלסטיק קיימים דגמים רבים המתאימים למהירויות נסיעה שונות לפי חתך פס ההאטה. ביציאה מחניון לקראת מדרכה, מהירות להבנתי מהירות הנסיעה צריכה להיות נמוכה ביותר כמעט עד לרמה של עצירה. לכן נמליץ על פס האטה המתאים למהירות נסיעה של 10 קמ"ש. פס האטה מדגם זה יגרום להאטה משמעותית וישפר את בטיחות הולכי הרגל. חשוב לוודא שהפס לא יותקן בשיפוע (בעליה) שכן בתנאים של רטיבות, גלגלי הרכב עלולים "לפרפר" על פס ההאטה ולגרום לשחיקתו. מומלץ לצפות בסרטון המפרט את דגמי פסי ההאטה השונים https://www.youtube.com/watch?v=hIw-i38D5GA

  3. שרון הגב

    יש לנו חניון בתשלום עם עמדות אוטומטיות וכל הזמן אנשים נצמדים אחד לשני ובורחים מהשער מבלי לשלם. ראיתי בחניונים מסויימים שמתקינים פסי האטה. האם זה עוזר?

    • Omri Arbel הגב

      שלום שרון, התקנת פסי האטה ביציאה מחניונים לפני השערים אינה פותרת באופן חד משמעי את תופעת "הברחני" אך לקוחותינו מדווחים שהיא בהחלט מצמצמת אותה באופן משמעותי. ההתקנה הנכונה היא שימוש בפסי האטה מפלסטיק 10+20 קמש. חשוב להקפיד בעת ההתקנה שפסי ההאטה לא יותקנו במיקום בו כלי הרכב מתחילים בנסיעה שכן דבר זה עלולה לגרום לפרפור גלגלים על פסי ההאטה ולשחיקתם המואצת.

  4. דן הגב

    ניתן לרכוש פסי האטה בצבע צהוב בלבד?

    • Omri Arbel הגב

      שלום דן, באופן כללי פסי האטה נמכרים בצהוב שחור לסירוגין 50/50. אם מדובר בכמות קטנה אנחנו לרוב מאשרים מכירה של צבע אחיד. במידה ויש דרישה לכמות גדולה אנו יכולים להזמין במיוחד צבע אחיד ולספק תוך זמן קצר יחסית

השארת תגובה