עמוד גמיש לחניון מול עמוד גמיש לכביש

עמוד גמיש לחניון הינו מוצר בטיחות נפוץ ובעל שימושים רבים, הוא עשוי חומר פלסטי גמיש מה שמקנה לו עמידות בדריסה ומאפשר שימוש נוח באזורים בהם ישנו צורך ביצירת הפרדה, תיחום שטחים או הצבת שילוט. יחד עם זאת, כשמדובר במיקום התקנתו של העמוד הגמיש, יש להתחשב ולהבחין בין התקנה בכביש או בחניון, שכן לכל אחד צרכים, שימושים ותקנים נפרדים.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

עמוד גמיש לכביש

זהו עמוד גמיש המשולב בלוח התמרורים החדש, מספרו 149 והוא חלק אינטגרלי מלוח התמרורים. צבעו של עמוד גמיש זה הינו שחור, עם מחזיר אור לבן והוא דורש תקן מיוחד ואישור של הוועדה הבין משרדית לבחינת התקני תנועה ובטיחות. מחיפוש ברשת האינטרנט, משרד התחבורה אמנם לא מפרסם הנחיות מדויקות לגבי ההתקן, למעט מסמך פרוטוקול של הוועדה לבחינת התקני תנועה ובטיחות שאומר: ” עמודי הכוונה גמישים (תמרור 149) – דרישות מכאניות: דרישות החלות על התקן זה במדינות אירופה, אוסטרליה, ארה”ב לפי המקרה. יריעות מחזירות אור: תקן ישראלי ת”י, 12899 חלק 1, תמרורי דרך אנכיים” רשאים לבדוק ולאר את העמוד הם מכון התקנים או מעבדה מוסמכת (נלקח מתוך הנחיות לבחינת עמודונים גמישים של הוועדה הבין משרדית להתקני תנועה ובטיחות)
עמוד גמיש לכביש, לרוב ישמש למטרות כגון: הפרדת נתיבים – בעיקר במעברי חירום בכבישים מהירים לדוגמא כביש 6, על גבי מפרדות נתיבים כדי להבליט את ניראותן ולהפרדת נתיבים כתוספת לסימונים על פני המיסעה ויצירת הפרדה טובה יותר.

עמוד גמיש לחניון

כאן אנו מגיעים למקום בו האפשרויות רבות ומגוונות והצורך בתקנים ואישורים מיוחדים, כמעט ולא קיים. בניגוד לעמוד הגמיש לכביש, עמוד גמיש, לרוב יהיה בצבע כתום בשילוב עם מחזירי אור לבנים. המגוון הרחב בעמודים הגמישים מאפשר בחירה בעמודים בגבהים שונים, הנעים מגובה 30 ס”מ ועד לגובה 100 ס”מ. עמודים בקטרים שונים ועמודים גמישים בעלי סימונים ותמרורים. המגוון הגדול מאפשר התאמה של העמוד הגמיש בצורה מדויקת לצרכי החניון והלקוח.
עמוד גמיש לחניון ישמש בעיקר לסימוני קצוות חניה, להצבת שילוט ותמרור במקומות בהם השלטים עלולים להידרס, להפרדה בין נתיבים בעיקולים ועוד…
על גבי העמוד הגמיש לחניון, ניתן לחבר מוצרי בטיחות נוספים כגון: שרשרת פלסטיק ליצירת תיחום ברור יותר, שילוב של תמרור להגברת הבטיחות בחניון ועוד.

סרטוני הדגמה לעמידות עמודים גמישים והתקנתם

נגן וידאו אודות עמידות עמודים גמישים
נגן וידאו אודות התקנת עמודים גמישים

לסיכום

אמנם עמוד גמיש הינו שם כולל למוצר בטיחות, אך הבחירה בעמוד גמיש זה או אחר מותנית באופי השימוש בו ובמקום התקנתו.
יש לציין כי מאמר זה נכתב על סמך הניסיון שלנו ואינו בשום אופן תחליף להתייעצות עם גורמים מוסמכים. אין לראות את הכתוב במאמר זה כהמלצה או ייעוץ מקצועי.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

ארבל שטראוס